Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5955
Øy!
Så filmen "Eurotrip" her om dagen, så prøvde di noe di kalte "Absinth", var sjokk grønn farge på innholdet, var også 75% alkohol i det også.
har hørt at dette er ganske ulovlig her oppe i Norden (sikkert andre steder også).

Fant oppskrift på hvordan man lager det her:

http://home.broadpark.no/~djorgens/hans/absinth.html

Men er det noen her som har prøvd det?

Hørest egentlig fett ut da

Noen som vet om det her er dagligdagse ting man finner på daglivarebutikker, kryddersjapper o.l?

*malurt
*malurt-pulver
*anis-frø
*anis-olje
*fennikel
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=absint

Mange fine tråder om absint allerede
Fikk ett ganske heftig blackout av det når jeg drakk det i hellas for ett par år siden.. fikk og bestilt en flaske 70% absinth fra tyskland for noen måneder tilbake.. Tror ikke det var så mye thujon i den da jeg ikke blei så fucka som jeg var i hellas.. thujon er da ett av virkestoffene i absinth.. jo mer thujon jo mer wasted blir du.. Adressen er forøvrig www.absinth.nu tror jeg for bestilling
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er Absinth bare ulovlig å selge i Norge? Har jeg lov å ta med meg en flaske inn til Norge hvis jeg skal i et land der de selger det? eller er det fare for at jeg blir stoppet i tollen da?

Edit: Vet det finnes Absinth på polet med 55%, men det er ikke den jeg er ute etter

Kode

Karakteristikk: Sterk, alkoholholdig bitter likør med ekstrakt av urter.
Bruksområder: APERTIF
Produsent: Slaur Chauvet 	Grossist: Vectura AS 	Distributør: Vectura As
Land/Distrikt: FRANKRIKE
Råstoff: EKSTRAKT AV URTER, ARTEMISTIA VULGARIS, MALURT.
Produksjonsmetode:
Lagring:
Alkohol: 60,00% vol.
Du får den på polet, absinth er uansett oppskrytt. Alle har en historie fra hellas whatever der de ble sanseløst drita på absinth, gi gutta noen shotere med "vanlig sprit" de ligger å kaver uansett
absinth gir deg en helt annen rus. slik jeg oppfattet den da jeg drakk meg full på den i praha var at jeg visste hva jeg gjorde, men gjorde det like vel (dumme ting altså).
Har drukket en del svart absinth med 85% alkohol den siste tiden, kjøpt i syden. Jeg har fortsatt ikke fått no hallis, og tror heller ikke jeg kommer tilå få det :O
Men den smeller no jævlig, og man blir jævlig full. Men dette er nok muligens fordi det er så forbanna mye alkohol i den. Har jo vondt i halsen i noen dager etter å ha shotta:P
Sitat av voktern

Du får den på polet, absinth er uansett oppskrytt. Alle har en historie fra hellas whatever der de ble sanseløst drita på absinth, gi gutta noen shotere med "vanlig sprit" de ligger å kaver uansett
Vis hele sitatet...
Sant nok, hva er poenget med å skryte av at man blir drita?
Fjortisgenet som kicker inn?

Uansett, var i Praha i fjor sommer, absinth ble solgt over en lav sko der...
Hva mener du med over en lav sko?
Håper dere som sier at Absinth er kjipern er klar over at det er forskjell på absinth og absinth. Den som selges i Norge mangler som nevnt endel av de virkestoffene som gjør den "ekte" absinthen til et rusmiddel litt anderledes enn vanlig alkohol...

Over en lav sko er vel et uttrykk på linje med "I bøtter og spann"
Sitat av Hallgeir
Håper dere som sier at Absinth er kjipern er klar over at det er forskjell på absinth og absinth. Den som selges i Norge mangler som nevnt endel av de virkestoffene som gjør den "ekte" absinthen til et rusmiddel litt anderledes enn vanlig alkohol...

Over en lav sko er vel et uttrykk på linje med "I bøtter og spann"
Vis hele sitatet...
Blir jeg stoppet i tollen hvis jeg bringer med en flaske fra hellas i sommer?
Blir du stoppet i tollen med ting i kofferten som inneholder mer enn 60% alkohol regnes det iallefall som narkotika, samme hva det er i flasken..
Det var det jeg fryktet...
King of Spooning
Acidous's Avatar
Okay! Nå vil jeg bare få en ting på det klare her...
En kamerat av meg er helt VILL etter absinth.. Og han påstår så sterkt at EKTE absinth inneholder LSD, og at det er dette som gir hallusinasjoner...
Men slik jeg har forstått det, så er det vel bare en rekke hallusinogene urter som gjør at du ser den slemme grønne feen? :P
Acidous: Absint har ingen ting med LSD å gjøre. Absint inneholder varierende konsentrasjoner av malurt, som igjen inneholder thujon. Thujon er psykoaktivt, men ikke hallusinogent. Den grønne feen ser du først etter lang tid med (mis)bruk av absint, da thujon ødelegger nervesystemet over tid, og dette (kombinert med skadene du får av alkoholen) vil til slutt gjøre deg mer eller mindre delirisk.
Stemmer som Hallgeir sier, det selger i bøtter og spann, og det er ikke spesielt vanskelig å få tak i.
det som er så spesielt med den ekte absinthen er planten mallurt som er i den..
en plante du får hallilusasjoner av (kordan de skrives da)

glømte: den planten vokser faktisk noen plasser i norge har eg hørt.
vindm: Før du poster kan du jo lese de andre postene i tråden, f. eks. min post
som ligger som nr. 2 ovenfor din. Hvis du gjør dette vil du se at utsagnet ditt
om at man får hallusinasjoner (sånn staves det) av malurt (ikke mallurt) bare
delvis medfører riktighet. Under "thujon rusen" vil brukern oppleve en avslappende
(calming) effekt, mens langtidsbruk kan lede til galskap.

http://www.erowid.org/ask/ask.cgi?ID=3087

In an article discussing alpha-Thujone's mechanism of action, Hold, Sirisoma, Ikeda, and Narahasha (2000) found that alpha-Thujone was a modulator of the GABA-A receptor chloride channel. Under normal conditions, GABA binds to a postsynaptic neuron and allows chloride to enter the cell body. The influx of chloride causes hyper-polarization, or a "calming" effect on the neuron. Alpha-Thujone blocks this influx of chloride into the postsynaptic neuron, resulting in the "calming" inhibitory signals being blocked. This reduction in GABA-mediated inhibition results in excitation, which is why alpha-Thujone is classified as a convulsant and lowers seizure threshold.

The blocking of the usual GABA-A mediated inhibitory effects of alcohol may be the reason why Absinthe drinkers may be more talkative, appear less inebriated, and may drink more alcohol than usual, unintentionally. This can lead to dangerously high blood alcohol levels.

In other words, the alcohol and Thujone may work against each other on the GABA-A receptor, reducing some specific effects of alcohol intoxication.

The less-potent metabolites of alpha-Thujone are active as well, and may remain in the body for longer periods of time. It may be possible that residual activity by alpha-Thujone metabolites, in combination with alcohol withdrawal symptoms, could lead to seizures and possibly add to the mystique of absinthe in inducing both madness and bouts of creativity when consumed in large quantities over a long period of time.

Erowid klassifiserer Absint som Alcoholic "Depressant Intoxicant", ikke som hallusinogen
eller psykedelika. Dette indikerer også at jeg har rett, hvis du skulle være i tvil.
tror nok det er forbudt i det fleste land, det som er på marketedet er som regel bare humbug..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av felix_poker
Acidous: Absint har ingen ting med LSD å gjøre. Absint inneholder varierende konsentrasjoner av malurt, som igjen inneholder thujon. Thujon er psykoaktivt, men ikke hallusinogent. Den grønne feen ser du først etter lang tid med (mis)bruk av absint, da thujon ødelegger nervesystemet over tid, og dette (kombinert med skadene du får av alkoholen) vil til slutt gjøre deg mer eller mindre delirisk.
Vis hele sitatet...

Det var det jeg også meinte, men han som den "eksperten" han er på Absinth stod på sitt at det var LSD i denne såkalla ekte absinthen! :P
He he.. Men anyways...

Mener å huske at det stod at det var bittebittelitt malurt i den absinthen du får kjøpt på polet her i Norge også...
Joda, det stemmer, men høyst sannsynlig ikke nok til å oppnå den
avslappende effekten, men muligens nok til å oppnå delirium ved
omfattende misbruk.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av felix_poker
Joda, det stemmer, men høyst sannsynlig ikke nok til å oppnå den
avslappende effekten, men muligens nok til å oppnå delirium ved
omfattende misbruk.
Vis hele sitatet...
Men med de norske lovene som omfatter narkotika, så må det vel STORE mengder til for å klare å oppnå noe som helst med det skvipet du får hendene på i Norge :P
Men når det står at denne alpha-Thujonen oppholder seg i kroppen lenger, hvor lenge er det da snakk om?
Og vil dette stoffet komme opp på noen blodtester/pisseprøver?
Det vil nok synes på en prøve hvis man tester for det, men thujon er ikke ulovlig, så
det er jo ikke der faren ligger.
Er det mulig å bestille "The Real Shit Absint" over nett, for så å få det hjem i postkassa?
Joda, men husk at om alkoholprosenten er 60% eller høyere er produktet
klassifisert som KNARK!
felix: Jævlig rart at de selger 60% på polet...
Sitat av voktern
felix: Jævlig rart at de selger 60% på polet...
Vis hele sitatet...
Over 60% er ulovlig, ikke 60%....
Hehe, beklager feilformuleringen voktern og [protus] har selvfølgelig rett, alt OVER
60% regnes som narkotika.
www.absinth.nu

noen som har bestilt fra denne siden??

blir du sjekket omm om du er 20 år?
Sitat av vindm
www.absinth.nu

noen som har bestilt fra denne siden??

blir du sjekket omm om du er 20 år?
Vis hele sitatet...
Tviler. Hvilken betydning har det, når produktet du bestiller er ulovlig uansett (hvis det er over 60%).

Å bestille sprit over nettet slik er ikke lov, eneste er vinmonopolets webshop, men slik jeg har forstått det så opererer denne Absinthshoppen på annen basis, jeg tror det er slik at de sender deg varen(e) innpakket som en hvilket som helst vare, og jeg tror det går greit å bestille.
Sist endret av [protus]; 21. januar 2006 kl. 20:43.
den kan være så fake den bare vil, absinthen på polet er den beste jeg har smakt.
franskmenn er styggfete! det er ulovlig å selge absinth i frankrike, men de kan lage den og forgifte utlendinger. sjekk ut la fee, finnes i to versjoner, en fransk og en "tjekkisk" (begge lages i frankrike). hvis du vil prøve, sender de visstnok til norge, men den tjekkiske, som skal være bohemvarianten, er på 70%. knallmoro!
har hørt rykter om at den beste absinthen selges under disk i sveits, men det virker som om mer eller mindre ekte absinth er overalt i europa nå, spesielt tjekkia, nederland og latvia. skal ikke være så gruelig vanskelig å lage heller, og malurt kan du vel plukke i norge.
Dette er den sterkeste absinthen jeg har smakt http://www.versinthe.net/ , den inneholder visstnok 3 ganger så mye malurt som "standard" absinth nå til dags. 57% alk.
Ordentlig absinth danner emulsjoner, små bobler som gir drikken en grå/hvit farge, når man blander det med vann. Dette er pga. de essensielle oljene som er oppløselige i sprit, men ikke i vann.
Med unntak av hjemmelaget er Versinthe den eneste absinthen jeg har drukket som har dannet emulsjoner kraftige nok til å gi en grå/hvit farge.
Den smaker fortreffelig og har en merkbart avslappende effekt hvis man drikker etpar glass, men det meste av effekten kommer nok fra alkoholen.
Offtopic: Jeg var i Praha våren 2005 og da solgte de dette på samme type flasker som Absinth vanligvis blir solgt på. Cannabis vodkaen var å få kjøpt i dagligvarebutikker også. Noen som kan bekrefte dens ektehet, eller er frøene bare tull?
Sist endret av capital_g; 23. januar 2006 kl. 23:13.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Helt sikkert riktig buttercup, har selv kjøpt ØL og lignende laget av cannabis eller cannabis-frø. Gir uansett ikke noe rusvirkning annet enn alkoholen.
Jeg mener å ha lest at hemp kan brukes som smakstilsetning, så lenge det ferdige produktets thc-nivå ikke overstiger 0.05%.
Det bør være tillatt ettersom det er tillatt med valmuefrø.
Man må også huske på at THC ikke er det eneste virkemiddelet i Cannabis, om ikke de andre stiger/synker i samsvar.
Mon tro om det funker å plante de?
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg vet ikke dette har blitt nevt før, isåfall beklager jeg.

Jeg drev å surfa litt rundt omkring og fant dette:


Wormwood (Artemisa absinthium)


Traditionally used by many cultures to treat indigestion, worm infestation, and to help with fever and infections, Wormwood is also the psychoactive ingredient of Absinthe, the liquor known to have inspired many prominent artists, writers and poets such as Vincent Van Gogh, Oscar Wilde, Monet, and Ernest Hemingway to name a few.
Sitat av felix_poker
alt OVER 60% regnes som narkotika.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder som bekrefter dette?

Det er vel helst mengden du tar med i forhold til prosent, eller er det faktisk slik du sier?
Sitat av cas
Har du noen kilder som bekrefter dette?

Det er vel helst mengden du tar med i forhold til prosent, eller er det faktisk slik du sier?
Vis hele sitatet...
Sitat av Lovdata.no
§ 8-13. Forbud mot innførsel og omsetning av visse alkoholholdige drikker

Det er forbudt å skjenke, selge eller omsette en gros brennevin som inneholder over 60 volumprosent alkohol. Det er videre forbudt å innføre slikt brennevin til landet uten tilvirkningsbevilling, jf. § 6-1. Departementet kan likevel bestemme at enkelte særlige sorter brennevin som måtte ha et høyere alkoholinnhold skal være unntatt fra denne bestemmelsen.

Endret ved lov 16 mai 1997 nr. 28 (i kraft 1 jan 1998).
Vis hele sitatet...
Sånn er loven. Alt over 60% er regnet som narkotika.
Regnes vel ikke som narkotika fordi om det ikke er lov å ta inn?
hvorfor ikke? de regner hasj, lsd og kokain som narkotika, men strengt tatt er det vel omtrent bare opiater som er det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Men i Norge så er alle stoffer som er oppført på narkotikalisten regnet som narkotika, uansett om de har narkotisk virkning eller ei. Jeg er temmelig sikker på sprit over 60% ikke regnes eller straffes som narkotika, men ulovlig er det i alle fall.

Edit: felix: Ja, har forøvrig alltid hørt det jeg også, men aldri sett noe dokumentasjon. Og ja, blir kanskje litt vel løst å si "straffes som narkotika"...
Sist endret av Tias; 26. januar 2006 kl. 19:45.
Jeg har alltid hørt at over 60% regnes som narkotika, men når jeg tenker
over det har jeg aldri fått det fra noe pålitelig hold.

Det er jo heller ikke slik at saksbehandlingen og straffeutmålingen er lik for all "narkotika", så å si at sprit med høyere alkohlprosent enn 60% straffes som om det skulle være "narktoika" blir jo et ganske løst utsagn.
alt over 60% blir narkotika i norge. er en av grunnene til at det er det sterkeste du kan få å.. (i landet)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
vindm: Nei, det er forbudt, men regnes ikke som narkotika. Da hadde det stått på narkotikalisten. Jeg er overbevist om dette til jeg ser motstridende beviser, så kom med dokumentasjon!
▼ ... over et år senere ... ▼
tjekkia er det ordentlig absinth, men den dritten er jo så sterk at man kan neppe klare å drikke nok for å få noe virkning.
Sitat av Tias
vindm: Nei, det er forbudt, men regnes ikke som narkotika. Da hadde det stått på narkotikalisten. Jeg er overbevist om dette til jeg ser motstridende beviser, så kom med dokumentasjon!
Vis hele sitatet...
I concur. Hjemmebrent er også ulovlig, men går ikke under narkotika. Dessuten står det i loven at "Departementet kan likevel bestemme at enkelte særlige sorter brennevin som måtte ha et høyere alkoholinnhold skal være unntatt fra denne bestemmelsen."

Tviler på at du finner noen slik bestemmelse ang. narkotika. Skulle likt å se en lovtekst som sa noe sånt som "Departementet kan likevel bestemme at enkelte særlige sorter hasj skal være unntatt fra det generelle forbudet."
Absinth inneholder verken hallusinasjongene urter eller lsd, men noen av urtene i den ordentlige absinthen, vill etter hyppig bruk forstyrre nervesystemet, noe som ettervert vill føre til hallusinasjoner. Så viss du er keen på halliser så er det bare å slenge seg på absinthfylla i noen måneder i strekk. enjoy! Ps: det smaker jo ganske greit da, litt sånn hostesaftsmak.