Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4235
Hei

Jeg fikk nylig beskjed om at jeg har kyssesyken, og at jeg derfor må holde meg unna alkohol og paracet, for å ikke stresse leveren min mer. Problemet er at jeg skal på en 10 dagers festival om en ukes tid, og har ikke tenkt å holde meg edru der.

Jeg fant ut at psilocybin burde funke fint å ta, da det ikke stresser leveren noe særlig.

Cannabis burde funke også, men det røker jeg ikke.

Men hva med LSD og MDMA? 2CB, GHB, Salvia Divinorum eller DMT?

Setter pris på all hjelp.
Sitat av ribtin Vis innlegg
Hei

Jeg fikk nylig beskjed om at jeg har kyssesyken, og at jeg derfor må holde meg unna alkohol og paracet, for å ikke stresse leveren min mer. ..
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt

jeg har høye lever verdier selv,og er det noe du skal holde deg unna så er det alkohol og para

En psykiater jeg snakket med sa faktisk,"det som er fint med ketorax(morfin)er at det ikke skader indre organer)

ett av mange tips sikkert..uansett er det vell ikke sundt:P

det er den beste følelsen jeg har hatt hvertfall
Sist endret av Cannaman; 11. august 2010 kl. 21:32.
Ikke anbefal folk å bruke opiater rekreasjonelt. De færreste rusmidler er like harde på leveren som alkohol (og paracet).

Rusmidler du kan bruke: Psilocybin, lsd, cannabis. Størst sannsynlig er ikke noen av de andre du nevnte noe problem heller.

Men hvorfor lurer du? Vanskelig å slutte å drikke? Da vil jeg si at cannabis er det beste alternativet. Selvfølgelig vil jo mdma og gbh være de beste partydopene, men ghb er gjerne litt dumt i kompani med folk som drikker. Da man får senkede hemninger, så sjansen for at man ender opp med å drikke også er jo der.

mdma er ikke bra for leveren: http://www.mdma.net/liver/index.html

Tror sentralstimulerende stoffer er verdt å holde seg unna! (Eller lese godt om først.)

Ang. salvia kan jeg ikke skjønne hvordan dette kan erstatte alkohol. Tviler på at det er hepatoksiskt da dosene er på ca 200-1200 mikrogram salvorin a.
Sist endret av adrian nor; 13. august 2010 kl. 05:11.
Bra du prioriterer helsa framfor fyll og fanteri!!.... vent?
Jeg har sett at enkelte tygger/røyker salvia istedefor cannabis.
Salvia gir en usedvanlig fin bodyhigh i små megnder, jeg er personlig storfan av å tygge!
Igjen jeg ser ikke helt poenget i å innta det som en type rus erstattning, psycadelia er virkelig noe man bør respektere!
Tror du bør satse på matlaging med cannabis.

Matlaging gir deg veldig god effekt som varer lengere, sammtidig som at den i mange tilfeller gir en mer behagelig rus en røyking.
Her må du virkelig se ann hvor du bor i norge.
Jo lengere nord du kommer, jo mindre grønt er det,
og hasjen blir mer og mer utbuffet, noe som kansje ikke er like heldig for de indre organer.

Prøv ekstremsport kansje?;D
kyssesyken pluss festival høres jo ikke smart ut fra starten av. Blir man ikke veldig sliten når man har kyssesyken?
Røyk deg en feit en og nyt musikken
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av 0bs Vis innlegg
kyssesyken pluss festival høres jo ikke smart ut fra starten av. Blir man ikke veldig sliten når man har kyssesyken?
Vis hele sitatet...
Jo. Når jeg hadde kyssesyken, fikk jeg beskjed om å unngå noe særlig fysisk aktivitet, fordi det skal veldig lite til for å gjøre skader på leveren da.

Fikk faktisk beskjed om at; stresset jeg nok, kunne jeg risikere at leveren sprakk.
Noe som ville resultere i en pinefull død.

Sitat av Wikipedia
Pasienter som har økede leververdier og driver idrett eller hard trening, bør unngå fysisk trening til blodprøvene er normale.
Vis hele sitatet...
Cannabis vil uten tvil være det mest helsevennlige rusmiddelet til ditt bruk. Du kommer til å elske musikken under denne rusen. Salvia vil jeg ikke anbefale like sterkt, da rusen kan virke veldig "twisted" og varer dessuten ikke veldig lenge.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jo. Når jeg hadde kyssesyken, fikk jeg beskjed om å unngå noe særlig fysisk aktivitet, fordi det skal veldig lite til for å gjøre skader på leveren da.

Fikk faktisk beskjed om at; stresset jeg nok, kunne jeg risikere at leveren sprakk.
Noe som ville resultere i en pinefull død.
Vis hele sitatet...
En kompis måtte selvfølgelig ut å jogge selv om han hadde kyssesyken.
Det resulterte i store smerter i leveren, og han måtte krype på alle fire hjem ;P
Om du ikke vil røyke cannabis, så anbefaler jeg å lage noen muffins med en passe dose i hver. Ellers så anbefaler jeg MDMA, men vær forsiktig. Hender at MDMA piller inneholder alt annet enn MDMA.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Om du ikke vil røyke cannabis, så anbefaler jeg å lage noen muffins med en passe dose i hver. Ellers så anbefaler jeg MDMA, men vær forsiktig. Hender at MDMA piller inneholder alt annet enn MDMA.
Vis hele sitatet...
Les tråden! Det har allerede blitt pekt på at inntak av MDMA belaster leveren!

Ellers stemmer det at man skal ta det med ro om man har kyssesyken. Jeg anbefaler å bli hjemme, og ta igjen festivalmorroa senre. Du får sikkert solgt billettene

God bedring!
Synes ikke det høres noe særlig ut å putte i seg LSD og sopp på festival. Kan fort bli stressende og føre til kjipe opplevelser da disse stoffene gjør seg best i rolige omgivelser uten fulle folk.
Cannabis derimot er jo en fin greie, men å sitte stein på festival med x antall berusede og partyglade folk ser i allefall ikke jeg på som noe sårlig givende..
Ta heller vare på helsa, selg billettene og ta det igjen en annen gang
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Må slenge meg på utalelsen om at dette er en dårlig ide.
Festivaltid er ikke akkurat noe som går rolig for seg.
Det er litt forskjellig fra person til person, men under kyssesyken (mononukleose) som er en infeksjon av et herpesvirus (epstein-barr), så vil flere organer bli ømme og inflamerte, et av de er milten og ikke for å skremme deg, men om du da skulle få en kraftig nok dult eller et slag i riktig område så vil den sprekke, noe som resulterer i store indre blødninger og evt død om du ikke får akutt kiurgisk behandling.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Må slenge meg på utalelsen om at dette er en dårlig ide.
Festivaltid er ikke akkurat noe som går rolig for seg.
Det er litt forskjellig fra person til person, men under kyssesyken (mononukleose) som er en infeksjon av et herpesvirus (epstein-barr), så vil flere organer bli ømme og inflamerte, et av de er milten og ikke for å skremme deg, men om du da skulle få en kraftig nok dult eller et slag i riktig område så vil den sprekke, noe som resulterer i store indre blødninger og evt død om du ikke får akutt kiurgisk behandling.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro trådstarter allerede er informert om dette. Jeg har aldri hatt kyssesyken, og jeg har hørt denne regla mange ganger før. Jeg tror vi kan konkludere med at trådstarter ikke ser å droppe festivalen som noe alternativ, så da bør vi kanskje bare svare på det han faktisk spør om?
Trådstarter
43 4
Takker for alle svar

Å droppe festivalen er inget alternativ, nei.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
I det tilfellet forsvinner tråden, ettersom vi har spesifikke regler mot anbefaling av rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jeg ber heller ikke om å anbefale noe form for rusmidler. Jeg lurer bare på hva som er minst skadelig for leveren.

Sitat av SlogBoeth Vis innlegg
Synes ikke det høres noe særlig ut å putte i seg LSD og sopp på festival. Kan fort bli stressende og føre til kjipe opplevelser da disse stoffene gjør seg best i rolige omgivelser uten fulle folk.
Vis hele sitatet...
Da pleier nok jeg og du å dra til forkjellige typer festivaler. Jeg skal på en psykedelisk festival, og da er LSD mer vanlig enn alkohol. Jeg har tilogmed vert på alkohol-frie festivaler, der ingen drikker i det hele tatt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror det er flere kriterier man bør tenke på foruten om det fysiske, som stress for leveren.
Kom over en tråd på bluelight der en med kyssesyken ber om tips, en annen bruker anbefaler ikke å trippe under sykdom da det forsterket symptomene, eller hans oppfatning av symptomene: http://www.shroomery.org/forums/show...Number/1428619

En annen tråd er det litt variert erfaring: http://www.shroomery.org/forums/show...Number/9620409

Når det kommer til GHB var det en studie med narkoleptikere som fikk Xyrem (kommersiellt produsert GHB), de med redusert leverfunskjon måtte ha mindre doser. Kilde.

psykedeliske fenethylaminer som 2C-* stoffene finnes det lite data om, forruten at de vet at det metaboliseres i leveren i en prosess der amino- og methylgrupper fjernes og skaper flere metabolitter.
Hvor hardt på leveren dette er finner jeg ingen informasjon om.

Mer nyttig info har jeg ikke tid til å grave frem i skivende stund,,,
Sist endret av Dodecha; 13. august 2010 kl. 15:22.
Jeg skjønner ribtin. Så for meg at du skulle på en roskilde lignende festival eller noe
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet det er en gammel tråd men

Jeg har kyssesyken selv nå, å jeg skjønner ikke at du risikerer livet ditt for å ha det gøy på en festival når du heller kan dra på festivaler senere å ha det gøy uten risiko. Det er vel en grunn for at man blir bedt om å ta det med ro å unngå fysisk aktivitet, presser du milten for hardt kan den sprekke som da resulterer i ett ganske kjapt dødsfall.

Prioriter helsa først, da slipper du å risikere død som da vil resultere i flere gøyale opplevelser.


Dette er bare et råd, det er ditt liv
Sist endret av bonerstoner; 20. september 2011 kl. 13:05. Grunn: leste hele innlegget