Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2426
Det hadde seg sånn at jeg bestemte meg for å røyke litt Salvia når jeg var alene, fordi jeg tideligere syntes at det var ubekvemt å gjøre det med venner, at jeg holdt meg selv tilbake osv.

Det var en svær hit med 35x Salvia det var snakk om da. (Etter dager i forkant med nedbryting av barrieren :P )

Tripn ble ca sånn:
Det følte som om jeg var fanget mellom å 'breake through' eller, bryte gjennom til en annen verden eller hva man skal kalle det; Så jeg følte nesten ikke kroppen min, var som om jeg skuet meg selv, eller spilte meg selv i et spill. Jeg kunne bevege meg, men hadde null følelse i kroppen. Kjente ingenting xD

Deretter begynte ting å loope, hvert ca 15 sekund skjedde det samme:
1-Jeg innser at shit, her er det noe feil.
2-Jeg legger merke til at jeg ikke kjenner kroppen min, prøver å bevege meg men kjenner ingenting.
3-Jeg freaker totalt ut, holder meg for ansiktet og prøver å holde fatningen.
4-Jeg innser at det kommer til å gå over.

Litt etter begynte hodet mitt å surre skikkelig. Om du tenker deg at det du ser, er et animert bilde, og at noen tar tak i nederst til venstre hjørne og vrenger bildet bort. Og det bildet blir dratt bort, og plutselig er alt et helt rent hvitt alter, uten en realitet. Alt er borte. Det som står igjen er en evig lang rekke av 'meg' som står på en formet linje og gjør AKKURATT som jeg gjør (for jeg finnes, visst.) De snakket også, når jeg gjore det, så jeg var ikke lenger i min egen kropp liksom. Jeg bare skuet det som var igjen. Så freaket jeg ut over at jeg aldri kom til å komme tilbake til min gode vanlige virkelighet igjen.

Deretter begynte loopene igjen.
Deretter sovnet jeg, heldigvis.. xD

VÆRSTE jeg har opplevd, herregud! :P

Edit; Har dere opplevd noe lignende? Er dette vanlig i en salvia-trip?
Sist endret av Gipling; 6. august 2010 kl. 00:02.
Høres ut som du har valgt for sterk ekstrakt, og da er de effektene du beskriver helt normale. Prøv noe svakere ved en evt. senere anledning. Helst tørkede blader hvis du aldri har vært borti det før.
Sist endret av VinumSabbathi; 6. august 2010 kl. 00:11.
Alt du nevner har enten jeg selv, mine kompiser eller andre som har skrevet tripprapport her på nFF merket før deg. Synes egentlig det er litt rart at alle han en slik "begrenset" opplevelse av salvia, mye av det samme som går igjen i nesten alle tripper.
BrunoMars
Trådstarter
4 1
Hahah, skal se få lest de ^^
Gøy å se hva folk opplever xD

For sterk? Tja, mulig det. Men jeg prøvde hardt noen dager i forkant, fikk NULL funker. Tok mange 5x hits før jeg til slutt pila på med 35x hits og fikk veldig begrenset opplevelse av det hele, bare føltes som jeg var på et Tv-program :P
Holdt det inne så lenge som mulig, mulig jeg gjore noe annerledes sist, men det kan jeg ikke hugse.. ^^
Prøvde salvia nylig, for første gang. 20x.

Tok et trekk av bongen og holdt det inne i ca 8 sek.
Blåste så ut og tok resterende røyk i bongen, etter 4-5 sek ga det effekt. Kompisen min sa at jeg bare datt framover, ut av stolen, rett i en madrass på gulvet og brøyt ut i latter. Kan ikke huske å ha flirt et eneste sekund, fordi jeg trippa balls.
Effekten av salvia'en var at jeg liksom svevde ned en oransj virveltrapp med mange spørsmålstegn på veggene. Det er vanskelig å beskrive, men rart og uvirkelig var det. Kom til meg selv etter rundt 15 min.

Tok et hit til 20 min senere.
Husker ikke så mye av det, men husker da jeg kom til meg selv. Det var akkurat som at jeg var under gulvet, og jeg og gulvet var laget av sand/kvikksand. Måtte kjempe meg opp fra kvikksanden for å komme meg oppå gulvet . Jeg klarte det nesten første gangen, fordi jeg kunne se kompisen min et lite øyeblikk, så for jeg under gulvet igjen.
Rett før jeg kom til meg selv hadde jeg igjen kjempet meg opp av gulvet. Siden jeg var laget av sand, var det som om jeg ble mer og mer solid, helt til jeg var normal med kjøtt og bein.

Var en veldig sinnsykt rar opplevelse, siden jeg ikke er erfaren med hallusinogener. (Bare ganja)
Kompisen min freaka nå helt ut.

Men positivt var det ihvertfall for meg, gjør det gladelig igjen

Dobbelpost
Glemte å legge til noe info.

Under første turen med salvia kan jeg huske at jeg hadde en smak i munnen som jeg ikke kan definere helt. Den lignet på en miks av sjokolade og karamell, men det smakte ikke søtt.

Jeg la meg ca en halvtime etter vi var ferdig med andre turen, sovna tvert og hadde en av de mest realistiske drømmene jeg noen gang har vært borti. Det jeg drømte om var apokalypsen. Jeg befant meg i en liten by i Amerika, lignet på en av de orkanutsatte plassene jeg har sett på "Stormchasers" (Discovery channel), likens som Amerika's "plains". menmen
Folk løp i gatene mens de gråt og ropte om hjelp, biler og trailere sto midt i gatene og jeg kunne se lavasprut komme opp av bakken. Jeg begynte også å løpe bortover fortauet i håp om å finne en plass der jeg kunne slippe unna og komme helskinnet ut av marerittet. At med en trailer på fortauet sto det ei jente på samme alderen som meg (18-19år, så ut som det), da jeg hadde passert henne med ca 1 meter sa hun "Hei". Det var et "tomt" utsagn, som om hun hadde mistet alt håp. Jeg snudde meg uten å si et ord, sprang videre og inn i en butikk. Der satt det en fyr i kassa og betjente en kunde, de var ikke bevisst på at det var kaos utenfor. Jeg satte meg i et hjørne ca 4m unna inngangsdøren. Så kom det et brak utenfor, hørtes ut som jordskorpen revnet opp og et sterkt rødt lys lyste opp utenfor. Tilslutt eksploderte det og jeg kunne kjenne glass-spruten fra inngangsdøren falle over meg (helt virkelighetsekte), så våknet jeg.

Dette var et ganske heftig mareritt, men da jeg satt i hjørnet i butikken kan jeg huske at jeg hadde akseptert at døden var det neste. Akkurat som om at det gikk bra uansett hva som skjedde.


Ønsket bare å dele denne erfaringen med dere.


Lurer litt på om det er noen andre som har hatt helt virkeligekte drømmer etter salvia-rus?
Prøv en mindre dose av 5x. Hvis det ikke får nok funk etter et halvt minutt, ta litt til og så litt til. Det har fungert for meg, men igjen; pass på dosen. Vet ikke helt om jeg liker dette stoffet. Det gir meg dritdigge følelser, men jeg liker ikke det at korttidshukommelsen blir borte. Det er også litt for mye "intensitet" i forhold til de gode effektene jeg føler. Tror jeg liker denne teknikken på en minipipe though. Interessant stoff må det dog sies å være.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Haha! kjenner meg utrolig godt igjen i rapporten din gipling, spessielt det med loopinga og det å se seg selv. Salvia er noe av det sykeste jeg har prøvd. kroppen prikker og alt bare er totalt noia. men det er som du sier noen stadier man går igjennom. først innser man at noe rart er i ferd med å skje, så er man plutselig totalt borte og skjønner ingenting, følte at noen jaga meg, at et mønster-monster eller noe sånt som prøver krabber på meg og får hele kroppen min til å prikke, så kommer man etterhvert på at det bare er salviaen som kicker inn og da roer ting seg. Fyfaen, var glad ikke rusen varer lenger en 5-10 min. :P

Det var en opplevelse og jeg angrer ikke på at jeg prøvde, men behaglig var det ikke.
@Gipling

Selv har jeg bare prøvd tørkede blader, men kjenner igjen mye av det du beskriver. du nevner også prating/stemmer. Selv hørte jeg også stemmer, men resonerte meg fram til at dette måtte være egne tanker, det føltes som om stemmene kom fra noe utenfor hodet mitt. Det var som om noen sa det jeg tenkte og det føltes som om noen sto på min høyre side, kunne på en måte skimte noe i side synet. Det var mer som en følelse at noen stod ved siden av meg enn at jeg så det.

Så langt, er salvia noe av det merkeligste jeg har vært borti.