Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6639
Bare lurer på om hvis jeg kjøper noe saft å lager masse små is og da legger en klump med brunt inne i isen så den ikke syntes.

vil da politihunder klare å lukte denne klumpen igjennom isen og kjølebaggen?

eventuellt andre tips som kan lure hundene?

PS: sees vel på extrema i morra en del av dere?

edit: vet ikke helt om dette samsvarer med reglene på forumet?
Sist endret av skepsis; 25. juni 2010 kl. 17:14.
Ettersom hunder lukter partikler, og det absolutt kommer dette på hender/klær etc så ja, en hund vil kunne lukte det. Når det kommer til det faktum å gidde å smugle inn narkotika på et nytt type arrangement ødelegger dette for resten av menneskene som synes dette er noe morsomt.
Hundene lukter det uansett, er små kromosoner som ligger igjen, på is etc.

Min hund er trent som narkohund tildigere, har lånt han ut iblant.

Slår som regel ikke feil, metoder for å finne nye måter skal ikke jeg dele med meg hvertfall
Det tusla en narkohund forbi meg på Gardermoen i det jeg kom hjem fra Amster for ei uke sida uten at den på noe måte ensa meg overhodet. Burde den ikke lukta noe sida jeg hadde røyka bare noen timer i forveien og sikkert hadde en del partikler i klæra mine?
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Det tusla en narkohund forbi meg på Gardermoen i det jeg kom hjem fra Amster for ei uke sida uten at den på noe måte ensa meg overhodet. Burde den ikke lukta noe sida jeg hadde røyka bare noen timer i forveien og sikkert hadde en del partikler i klæra mine?
Vis hele sitatet...
Den luktet det nok, men er jo ikke sikkert den var satt til og søke der og da.
Hunder bryr seg skjeldent over små partikler. Men blir det større doser så reagerer de kjapt.
Ingen kan garantere at hunden ikke markerer. De har ekstremt god luktesans. Teoretisk sett kan det alltid komme ut noen små partikler og du blir tatt. Men hvis du har den i munnen kan du svelge den hvis hunden kommer. Da unngår du i alle fall å bli tatt med stoffet (selv om du kan bli tatt når sakene kicker inn inne på arrangementet, ikke ta med for mye).
Det beste er å pakke det godt inn like før du skal dra. Da har, forhåpentligvis, ikke lukta rukket å trenge gjennom forpakningen. Du bør selvfølgelig skifte klær og vaske deg.
Nytter ikke uansett.

Jobbet en del med tollvesenet når jeg var i militæret på russergrensa. De hadde vært borti alle slags forsøk. Frysing, innpakking i fuktige tøystykker. Vakumpakking og mye annet rart. Fant det alltid.

Var markør for dem en gang. Fikk en liten pakke med tjall i lomma og stilte meg midt i en folkemengde. Tok ca 30 sec å finne meg.
liker bass
Trådstarter
jaja, får bare drekka da blir sikkert bra uansett ^^
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Det tusla en narkohund forbi meg på Gardermoen i det jeg kom hjem fra Amster for ei uke sida uten at den på noe måte ensa meg overhodet. Burde den ikke lukta noe sida jeg hadde røyka bare noen timer i forveien og sikkert hadde en del partikler i klæra mine?
Vis hele sitatet...
Det er ikke garantert at det man blir opplyst om at er en narkohund, er nettop det. Politiet bruker av og til tilfeldige hunder i håp om å skape noia hvis de ikke har en dopsnuser tilgjengelig.
kjedelig streiting
Sitat av Stratops Vis innlegg
Ingen kan garantere at hunden ikke markerer. De har ekstremt god luktesans. Teoretisk sett kan det alltid komme ut noen små partikler og du blir tatt. Men hvis du har den i munnen kan du svelge den hvis hunden kommer. Da unngår du i alle fall å bli tatt med stoffet (selv om du kan bli tatt når sakene kicker inn inne på arrangementet, ikke ta med for mye).
Vis hele sitatet...
Er vel en mulighet for at hundene er trent opp slik at politiet/tollvesen ikke bruker massevis av tid for å søke gjennom en bil eller liknende hvor det ligger en 0,05er. Men på andre siden er det jo kjipt om den lille biten er det som har detti vedsiden av den plata på 1kg som netopp er pakka helt luktfritt.
Stjeler tråden litt nå, men la oss si at jeg fryser ned noe hasj til det absolutte nullpunkt (-273,15 celcius) og holder det ved denne temperaturen fra A til B via fly. Vil politihunder klare å fange opp at det er hasj i beholderen, eller vil de rett og slett bare gå videre?
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Stjeler tråden litt nå, men la oss si at jeg fryser ned noe hasj til det absolutte nullpunkt (-273,15 celcius) og holder det ved denne temperaturen fra A til B via fly. Vil politihunder klare å fange opp at det er hasj i beholderen, eller vil de rett og slett bare gå videre?
Vis hele sitatet...
Rent teoretisk så ville alle molekylene sluttet og bevege seg. Så hvis du hadde hatt hasjen i en beholder som ikke hadde vært kontaminert ser jeg ikke for meg at noe lukt ville sluppet ut.
Skal de ha narkobikkjer på extrema? Sucks..
Sitat av 0bs Vis innlegg
Skal de ha narkobikkjer på extrema? Sucks..
Vis hele sitatet...
De har det generelt på alle store event, så det er nå ikke akkurat en overaskelse?
liker bass
Trådstarter
da var extrema ferdig, tok ikke med meg noe jeg men hadde gått bra, så ikke noe bikkjer og "ransakinga" i inngangen var en stor vits.
men det ordna seg til sist takket være noen hyggelige Nederlendere ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Den eneste efektive måten å lure nakrohunder er å hakke opp et par gram i småbiter spre dette rund i kåken din. Bikja vill makere overalt. Bikja kan ikke si at her e det 0.1 g eller her e det 100 g. Bikja vill bli kjempeforvirra...
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Det tusla en narkohund forbi meg på Gardermoen i det jeg kom hjem fra Amster for ei uke sida uten at den på noe måte ensa meg overhodet. Burde den ikke lukta noe sida jeg hadde røyka bare noen timer i forveien og sikkert hadde en del partikler i klæra mine?
Vis hele sitatet...
Kan jo hende det var en sånn "penge-hund" som er trent opp til å lukte penger for å ta valutasmuglere.
Sitat av KTS Vis innlegg
Den eneste efektive måten å lure nakrohunder er å hakke opp et par gram i småbiter spre dette rund i kåken din. Bikja vill makere overalt. Bikja kan ikke si at her e det 0.1 g eller her e det 100 g. Bikja vill bli kjempeforvirra...
Vis hele sitatet...
Jeg er litt skeptisk. Jeg ville jo tro at bikkja klarer lukte forskjell på littegranne hasj og kjempemasse hasj. De kan vel trenes til å markere først når de har luktet seg tilstrekkelig frem til plassen de lukter mest.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av KTS Vis innlegg
Den eneste efektive måten å lure nakrohunder er å hakke opp et par gram i småbiter spre dette rund i kåken din. Bikja vill makere overalt. Bikja kan ikke si at her e det 0.1 g eller her e det 100 g. Bikja vill bli kjempeforvirra...
Vis hele sitatet...
Hunder som tar valuta smuglere gjør dette, de kan jo ikke gå rundt å makere på alle som har kontanter på seg, de er derfor trent til å bare makere folk som har mer enn et bestemt beløp.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg er litt skeptisk. Jeg ville jo tro at bikkja klarer lukte forskjell på littegranne hasj og kjempemasse hasj. De kan vel trenes til å markere først når de har luktet seg tilstrekkelig frem til plassen de lukter mest.
Vis hele sitatet...
Er ikke bare teori. Tok bare 2-3 raziaer før snuten kom heilt uten hunder...
Sitat av KTS Vis innlegg
Den eneste efektive måten å lure nakrohunder er å hakke opp et par gram i småbiter spre dette rund i kåken din. Bikja vill makere overalt. Bikja kan ikke si at her e det 0.1 g eller her e det 100 g. Bikja vill bli kjempeforvirra...
Vis hele sitatet...
Jeg ble tatt med på avhør og pisseprøve/hårprøve pga mye mindre en 0.1g, bikkja reagerte på en av baggene mine, samlet sammen alt rusket/støvet i baggen og sprayet det. De fant en liten partikkel cannabis, som et støvkorn og det resulterte i 4 timers avhør om at jeg hadde brukt baggen til å frakte dop og hårprøver.

Så du kan bli tatt med mengder godt under 0,1g. hvis du har 100g liggende et annet sted er det jo selfølgelig bedre, men men.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Synderen Vis innlegg
Hunder som tar valuta smuglere gjør dette, de kan jo ikke gå rundt å makere på alle som har kontanter på seg, de er derfor trent til å bare makere folk som har mer enn et bestemt beløp.
Vis hele sitatet...
Nuvel. Bikkja lukter ikke mengden spenn. Men lukter at det er MYE spenn. Bare syntes posten var litt komisk :P
jeg hadde et overraskende møte med en narkohund på flyplassen på island... jeg hadde ikke røyket på ca 2 mnd, men den markerte allikevel på skoene mine. Mulig jeg har hatt dem på når jeg har vært hos noen kompiser som røyka.

Så da var det å bli med inn å sjekke bagasje, hvor de jo ikke fant noe. Men litt ubehagelig er det jo når du er på tur med familien.
Bikkjer er som mennesker, de er forskjellige. Noen er trent opp til å lukte hasj, noen til å markere knips. Noen av bikkjene er dårlige og noen er gode.

Det viktigste er hvordan du pakker det. (flere lag pakket i forskjellige rom)
Så har du flere stoffer som kamuflerer hasj lukten.
Jeg vet om 2-3 ting som gjør at bikkja ikke lukter hasj, men det får dere finne ut av selv
Sist endret av Dodecha; 20. juli 2010 kl. 12:50. Grunn: di = de
Mitt inntrykk er at å prøve å kamuflere lukten med andre lukter generelt fungerer dårlig, da hundenes luktesans er i stand til å skille mellom forskjellige lukter og ikke oppfatte det som en "smørje". Kaffebønner for eksempel.

Pakkinga har mye å si da, jo bedre pakket jo lengre tid tar det før lukten trenger gjennom og blir merkbar for bikkja.
Sist endret av aberratus; 20. juli 2010 kl. 13:41.
Hadde ca 1 g grønt liggende i et reagensglass en måned,
når jeg da lukta på det var det helt luktfritt selv om det lukta sterk den gang jeg skrudde det igjenn.
Lukta på utsia av glasset hadde da fordufta.
Itilegg vaska jeg det i vaskemaskinen, pakka det inn i parrafilm om putta det på en hudkrem tube (<100 ml ).
Funka fint på forrige utenlands reise.

Nå så jeg ingen hunder da, men la oss si for alle forhånds regler man tar blir anntal duft molekyler redusert med 1000 så blir det ikke mange igjenn
Så og si umulig å gjemme noe unna for ei narkobikje. Om du ser på Homeland security så er det folk som pakker hasj i tykke lag med folie e.l. og så inn i bleier med dritt inni (for å overdøve lukta), for deretter putte alt i et hemmelig rom i bagasjerommet.. De blir tatt. Så også noen som hadde skjært opp bensintanken og puttet pakker med narkotika inn forså og så sveise det igjen. Selv med bensin badende rundt narkotikaen, så fant bikja det.
Sist endret av Outier; 20. juli 2010 kl. 14:03.
vet ikke om noen har nevnt dette på denne tråden.
men har hørt at poteter elr kaffe(pulver) klarer og lure lukta bort av weed++, sånn at hundan ikke merker dette eller mennesker.
i følge dokumentaren never get busted again med en tidligere politimann er dette med kaffebønner / pulver bare oppspinn, hundene kan skjelne luktene fra hverandre. Virker ganske troverdig den dokumentaren.
Sist endret av aberratus; 20. juli 2010 kl. 16:54.
Dere har virkelig høye tanker om Norske narkotika hunder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan anbefale filmene Never Get Busted og Never Get Raided. Laget av en tidligere narcotics officer som ville gjøre opp for skaden han gjorde. Likes@that!

Som han sier i NGR; smells permiate everything. (Lukter gjenomtrenger alt.) Det er bare snakk om tid. For et eksempel, ta litt fisk eller noe i en plastpose... Det lukter ikke. La det ligge i et par timer, voilla! Lukt gjennom lukket pose. (Dette var et eksperiment de gjorde under politiopplæringen)

F. eks. trenger lukter etter noen timer gjennom plast, bensin, metall og deretter kan hunder lukte hasjen du gjemte i bensintanken til bilen da du skulle smugle over grensa.

Skal du importere/eksportere marijuana for personlig konsum bør du blande det med mat som hundene liker eller gjemme det sammen med mat. Vil ikke anbefale det sistnevnte. Men Han som lagde de filmene anbefaler det til lagring. Legg poten inni en burgerpakke i frysern. De hundene som trenes opp må ha et sykt drive. Og den driven retter hundene mer enn gjerne mot mat.

PS: Filmskaperen har aldri busta noen for mat med cannabis.

INGEN lukter skjuler cannabislkten for hunder. Period. Dette nevnes og i disse filmene. (Anbefaler de)

PSPS: Det ambefales også med avledningseffeketer. En stor burger og pot gjemt i en skjult luke i taket vil fungere. Hundene kan ikke markere oppover. Men skal du importere/eksportere må du også passe på å ikke ha cannabiseffekter (logoer på ting) eller f. eks. antidopeffekter da dette bare er suspekt. Oppfør deg normalt og ikke ha med deg noe som kan gi noen som helt soprelaterte assosiasjoner.

doprelaterte assosiasjoner. xD Tviler på at de går etter homofile! :P
Sist endret av adrian nor; 5. august 2010 kl. 14:14.
Hva med å plukke opp et roadkill, putte stasjet blant innvollene, og putte dyret/kadaveret i en kiste. Si du tar med deg din beste venn hjem til familien for begravelse og trøst. Hunden lukter selvfølgelig et roadkill, det er instinkt. Resten av planen er makaber og sluskete, men man vet jo aldri.

Forøvrig anbefaler de e NGB å stoppe ved roadkill dersom man kjører (om det er noe i nærheten selvfølgelig), eller å kjøre med katt i bilen.
Jeg ble markert på en gang. Jeg hadde på meg en sekk hvor det lå ca 0.2 gram med hasj. Heldighvis for meg lå det en muggen matpakke også i sekken. Gjett hva bikkja skulle ha! Virker som om mugg lukta bedre
ArbeidsledigProletar
Hvorfor gikk du rundt med en muggen matpakke?
Har du aldri fått en matpakke til skolen, for å så glemme den i sekken over helgen?
Den er ikke trent opp til det direkte nei. Men hunden vil garantert konsentrere seg om 100 plata ovenfor ett gram, den ville ikke brydd seg noe om små bitene. Den ville stormet bort til stor sakene, tro meg, har sett det selv.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Den er ikke trent opp til det direkte nei. Men hunden vil garantert konsentrere seg om 100 plata ovenfor ett gram, den ville ikke brydd seg noe om små bitene. Den ville stormet bort til stor sakene, tro meg, har sett det selv.
Vis hele sitatet...
Ikke helt sant, kommer helt ann på hunden og hvilken lukt som er sterkest å lettest tilgjengelig, jeg kom over tolla med 2g pot i en snusboks i baggen, vell å merke uviten om dette, men uansett, hunden som markerte meg overså baggen min å markerte lomma mi(Jeg hadde hatt pott i akkurat den lomma, så det lå sikkert partikler igjen der). jeg slapp unna med de 2 grammene mest sannsynlig vis fordi jeg selv var bombe sikker på at jeg ikke hadde noe med meg og var veldig rolig og hyggelig mot tolleren som fikk ansvare for å søke gjennom tingenge mine :P

Fikk litt av en overraskelse jeg fikk når jeg pakket ut tingene mine når jeg kom hjem :P