Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1392
Hei

Er det noen her som har handlet barberkniv i utlandet som vet om det er lovlig å ta med til Norge, i kofferten da, ikke håndbagasje.

Skal muligens til Tyrkia i sommer og ser for meg att der er det nok kniver å få tak i

D
Så lenge det er uassistert blad så burde det gå bra. (dvs. ikke kjøp en springkniv)

"Forbud mot innførsel av våpen e.l. som ikke faller inn under våpenloven § 1:
I forskrift om skytevåpen, våpendeler og ammunisjon (kapittel 15) omtales forbud mot innførsel av våpen e.l. som ikke faller inn under våpenlovens §1.
Disse våpnene er det heller ikke mulig for menigmann å innføre til landet gjennom en godkjent våpensøknad.
I forskriftens § 15-1 heter det at det er forbudt å innføre
- elektrosjokkvåpen
- springkniver
- stiletter
- batangkniver
- slåsshansker
- batonger
- karatepinner
- kastestjerner
- blåserør for utskyting av piler etc.
- spretterter."
Sist endret av Freddy_fred5; 4. februar 2016 kl. 21:47.
Ikke noe problem så lenge du ikke har den i håndbagasjen. Du kan også kjøpe slike i Norge.
Kallisti ja jeg vet man kan kjøpe de i Norge, men er så dyre så jeg antar de er litt billigere i utlandet

D