Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1791
Trenger hjelp til å finne en ny isp , da Nextgentel er så vanvittig dårlig at det ikke skulle vært lovlig.

Har kun tilgang til adsl, siden jeg bor på landet. eneste kravet er at de faktisk klarer og levere stabilt nett, uten å måtte bytte router hver mnd. Vil helst ha hastigheter over 10 mbps ned, opp spiller ingen rolle.

Håper jeg kan få noen gode forslag, tror jeg har fått aids av Nextgentel nå.
hvordan type trafikk er det som går på linja di? spiller du mye online, lasterned torrents eller surfer du bare facebook og epost?
sjekk på kapaksweb hva linje som kan leveres hos deg. Mange steder kan man nå få VDSL.
Det hørtes ut som du ikke har så mange alternativer enn Telenor og NGT. Prøv å ring telenor og hør hva de kan tilby. Det vil sannsynligvis være noe ganske tilsvarende det NGT kan gi deg. Du har jo også mobilt bredbånd som også tilbys av disse. Evnt. så har du jo ice.no.

Jeg ønsker å runde av innlegget mitt med noen viktige (og retoriske) spørsmål som jeg håper når fram:

Hva bok leser du?
Hvem sang er din favoritt?
Hvordan bil syntes du er best?
Sist endret av caperno; 17. april 2015 kl. 17:09.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Med ADSL er ofte problemet linjen inn til huset ditt, så det er ikke sikkert det vil hjelpe å bytte leverandør.
Det finnes ulike løsninger for mobilt bredbånd, men felles for de er at de som regel har en begrenset mengde du kan laste ned hver måned før hastigheten blir redusert, og latency kan være noe høyere enn faste linjer, selv om det begynner å bli ganske bra.
Trådstarter
31 4
Vet at mulighetene er få, og det suger. Nå har jeg Bredbånd 20 fra nextgentel.

Skjønner at jeg burde skrevet hva jeg bruker nettet mest til og de viktigste er jo spilling, Streamer også filmer fra Nas-maskinen og til mediesenteret. Utenom det er det jo så klart vanlig surfing. Laster også ned litt, men det er svært begrenset.
Sitat av Frozticon Vis innlegg
Trenger hjelp til å finne en ny isp , da Nextgentel er så vanvittig dårlig at det ikke skulle vært lovlig.
Vis hele sitatet...
Hei!
Husk at hastigheten / stabiliteten NGT kan levere til deg er helt avhengig av i hvilken tilstand linja inn til huset ditt er. Dette er sjeldent noe som egentlig kan gjøres noe med i utgangspunktet. Telenettet i Norge er så gammelt.
Kan du ikke vente til det blir 98% fiberdekning i Norge da?

Sitat av knutazz Vis innlegg
hvordan type
Vis hele sitatet...
Sitat av suppesos Vis innlegg
hva linje
Vis hele sitatet...
Sitat av caperno Vis innlegg
Det hørtes ut som du ikke har så mange alternativer enn Telenor og NGT. Prøv å ring telenor og hør hva de kan tilby. Det vil sannsynligvis være noe ganske tilsvarende det NGT kan gi deg. Du har jo også mobilt bredbånd som også tilbys av disse. Evnt. så har du jo ice.no.

Jeg ønsker å runde av innlegget mitt med noen viktige (og retoriske) spørsmål som jeg håper når fram:

Hva bok leser du?
Hvem sang er din favoritt?
Hvordan bil syntes du er best?
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig enig med ham, mobilt bredbånd vil isåfall være et bedre alternativ enn linja inn i huset ditt, dersom det er linja som er problemet. Det som da tynger deg ned er at du får en maksgrense på hvor mye trafikk du kan overføre per måned.

Forøvrig også enig med de siste spørsmålene hans.
Du kan prøve homenet de har billigst bredbånd. Tilbyr opptil 60mbps ned. Kommer an på hvor langt unna sentralen hastighet på bredbåndet du får, men siden du får fra Nextgentel idag burde du ha en mulighet å få homenet.
Trådstarter
31 4
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hei!
Husk at hastigheten / stabiliteten NGT kan levere til deg er helt avhengig av i hvilken tilstand linja inn til huset ditt er. Dette er sjeldent noe som egentlig kan gjøres noe med i utgangspunktet. Telenettet i Norge er så gammelt.
Kan du ikke vente til det blir 98% fiberdekning i Norge da?






Jeg er egentlig enig med ham, mobilt bredbånd vil isåfall være et bedre alternativ enn linja inn i huset ditt, dersom det er linja som er problemet. Det som da tynger deg ned er at du får en maksgrense på hvor mye trafikk du kan overføre per måned.

Forøvrig også enig med de siste spørsmålene hans.
Vis hele sitatet...
Vente på fiber? her jeg bor? Ler meg skakk

Ble til at jeg holder meg til NGT, de skulle sende oss ny router og en montør skulle komme å se på linja gratis. Satser på at det blir litt bedre da
Sist endret av Frozticon; 21. april 2015 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.