Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2018
Noen med Hikvision IP-kamera erfaringer?

Fantastiske bilder, og svært got "nattsyn" med low-lux. Men, hva nytter det når problemet er Storage management problemer i Hikvision sitt eget iVMS 4200 medfølgende program? Sliter med å finne HDD for lagring!

Dette kameraet med PoE går for 7-800 NOK fra eBay (prisen er gitt ut fra at du selv står for support):
http://www.ebay.com/itm/Hikvision-3M...item4ae136173c
Pris fra nettsted og kjøpt i Norge: 3.490 NOK.

Kameraet har støtte for en rekke komm. protokoller:
TCP/IP,ICMP,HTTP,HTTPS,FTP,DHCP,DNS,DDNS,RTP,RTSP,RTCP,
PPPoE,NTP,UPnP,SMTP,SNMP,IGMP,802.1X,QoS,IPv6,Bonjour

og har ONVIF.

Så da tenkte jeg at vi bør glemme Hikvision sitt eget produserte program, og se etter alternative løsninger. Jeg må ha motion detection og lagringsplass for intern HDD 1Gb, som sendes over til "Skyen". Over Skrivning etter valgte dager, eller prosentvis fylt HDD er et ønske i programvare. FTP er ikke et ønske, da Domeneshop.no har sine begrensinger om hvor mye, og hvor ofte man kan dumpe over filer til deres FTP-server.

Helt enklere forklart, hvilket programvare for videoovervåkig har du, og kan anbefales?
hei, bruker BlueIris til å ta opp\se mine IP-kameraer. http://blueirissoftware.com/
programmet har en masse av innstillinger på opptak osv. Usikkert på om det lagrer direkte i skyen, men det er jo bare å få mega\onedrive\dropbox til å synce video mappen.

BlueIris kommer og som app til mobil\nettbret og vanlig nettside.
Hvordan kobler du til kameraene til pc-en? Kan hvilke som helst ip-kameraer brukes med det programmet? Sorry for at jeg går litt off-topic hehe