Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1063
Hei!

Har fått i oppdrag av å digitalisere et stort antall kasetter. Det høres jo greit ut, koble kasettspilleren til lyd inngangen på enn pc og begynn å ta opp. Men jeg er ute etter et program som stopper opptaket når kasetten er slutt og det ikke er mer lyd inn på lydkortet. Sånn at jeg slipper å sitte å følge med og lytte.

Tips? Kjører windows 7.
Kjører OSX så jeg har ikke erfaring med følgende program, men det
har ihvertfall det du trenger, ser det ut som.

"Auto-splitter and auto-stop functions will be useful if you need to digitize your old good vinyl or audio cassettes."

http://www.audio-recorder.biz
▼ ... over en uke senere ... ▼
Se om du finner opptakene som album på en torrent side eller you tube først, så slipper du å overføre så mye. Lydkortet du bruker er viktig. Jeg brukte en creative mp3 opptaker som var standalone, og la alt som filer. Som kasettspiller brukte jeg JVC dobbelt komponent anlegg med dolby b og c. Umulig å høre forskjell etter konverteringen.
Bruk Audacity, den stopper ikke automatisk, men du kan stille inn hvor langt opptaket skal være. Og Audacity funker nesten på alle OS.