Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1305
Hadde et Canon 650D men siden det funka veldig dårlig til å filme med pga bråkete autofokus, så byttet jeg til Sony DSC-HX20V kompaktkamera. Det har god zoom, grei filmfunksjon, men synes det bruker vel langt tid på bildeprossesering, må vente lenge før jeg kan ta et nytt bilde. Litt dumt hvis motivet har løpt sin vei før jeg kan ta et nytt bilde.

Noen som kan anbefale et kamera med god optisk zoom, god autofokus og filmfunksjon og rask bildeprossesering slik at jeg kan ta mange bilder raskt etter hverandre?
Kjøp et nyt objektiv til 650d, standardobjektivet bråker en del.
Alltså
Man bruker ikke autofokus på speilreflekskamera. Lær deg å fokusere manuelt
Altsa jo, man bruker ogsa autofokus pa speilreflekskamera...
Det fleste sports fotografer bruker autofokus pa L serie objektiver, men har en manuel overstyring, men autofokus er fremdeles en veldig viktig faktor.
Man kan justere autofokus til a fokusere pa forskjellige punkter, juster til midt punktet og fokusering gar veldig mye kjappere...
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Altsa jo, man bruker ogsa autofokus pa speilreflekskamera...
Det fleste sports fotografer bruker autofokus pa L serie objektiver, men har en manuel overstyring, men autofokus er fremdeles en veldig viktig faktor.
Man kan justere autofokus til a fokusere pa forskjellige punkter, juster til midt punktet og fokusering gar veldig mye kjappere...
Vis hele sitatet...
Nå var det snakk om filming.
Vend deg til å filme med manuell fokus på speilrefleksen. Er ikke så vanskelig som det høres ut Så bruker du 650D til alt du trenger.
Det kan ha sin sjarm at ting kommer inn og ut av fokus når man filmer. Eventuelt kan du filme noen blendertrinn høyere enn du ville brukt når du fotograferer, slik at ting lettere holder seg i fokus når du først har finjustert.
Sist endret av knewt_; 23. mars 2013 kl. 12:11.
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Vend deg til å filme med manuell fokus på speilrefleksen. Er ikke så vanskelig som det høres ut Så bruker du 650D til alt du trenger.
Det kan ha sin sjarm at ting kommer inn og ut av fokus når man filmer. Eventuelt kan du filme noen blendertrinn høyere enn du ville brukt når du fotograferer, slik at ting lettere holder seg i fokus når du først har finjustert.
Vis hele sitatet...
Manuell fokus er uaktuelt fordi det kun kan brukes hvis man er i en ideell situasjon, at man står stille med begge hendene fri, motivet står stille og smiler osv.. Men da er det like greit å ta stillbilder er det ikke?

Jeg bruker kameraet til alt mulig, så jeg burde egentlig hatt ett speilreflekskamera, ett videokamera og ett GoPro kamera. Er for eksempel ikke så lett å justere fokus manuelt mens man kjører rundetider på Nurburgring eller mens man løper.

Men er det noen som vet om et bra kamera med kort bildeprosseseringstid?
Om du er ute etter et kamera som lar deg ta stillbilder i raske serier er det speilrefleks som gjelder. 650d som du har nevnt lar deg ta 5 bilder i sekundet, du skal slite med å finne et kompakt som lar deg gjøre det samme (og om du trenger mer enn 5b/s må du langt opp i pris)

Det finnes ikke ETT überkamera som er perfekt til alle situasjoner. Skal du ta sportsfoto og annet som krever høy skuddtakt trenger du speilrefleks, skal du lage ferievideoer med et kamera du slipper tenke på hvordan fokuserer trenger du et videokamera. Miracle-in-a-box finnes ikke
Panasonic GH3 er vel det som dekker mest av det du er ute etter. Har ikke testet det selv, men såvidt jeg vet er det beste systemkamera når det kommer til video.

Men - 650D + gopro eller contour er nok en bedre løsning.
Vil legge til at isteden for a oppgradere kamerhuset sa skaff deg et annet objektiv.... L serie objektivene har kjapp og stillegaende fokusering... fremdeles, autofokusering under filming er ikke til a anbefale, men fokusering for og sa bruke manuel til og justere fokusering etter bevegelse....
Uansett, om du onsker skarpt bilde pa speilrefleks med minst mulig fokusering, anbefaler wide angle objektivet 16-35mm L serie...
Dyrt, men utrolig bra, og objektiver mister ikke verdi sa da er det mer en investering uten spesielt tap
Canon EOS 7D kan anbefales om du trenger et kamera som har rask skuddtakt og god autofokus, absolutt et raskt kamera som fungerer utmerket til sportsfototo, har ikke testet filmfjnksjonen på det.