Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 843
Hei. Et hypotetisk spørsmål:

Om jeg skal ha LAN, og jeg har tilgang til en strømkilde som leverer 400A*230V=92kW.
Hvor mange deltakere kan jeg da realistisk sett ha?
og gjerne forklar meg hvorfor?

Jeg tenker i mitt hode "Hm, 1000W per hode høres jo greit ut.", noe som da sier meg at jeg kan ha 920 deltakere.
Men noen andre sier at "du må jo tenke i Ampere, 1 amp per hode er greit".
som gir meg 400 deltakere.

Noen som har en formening om dette? hvorfor?
1000W mye mere enn på TG så det skal gå bra.

Edit: Tar det tilbake, men det er under 1kw per deltager i snitt. Ikke alle som kjører quad sli.
Sist endret av Mkvarner; 20. mars 2012 kl. 08:32.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
1000W mye mere enn på TG så det skal gå bra.
Vis hele sitatet...
Du forklarte ikke hvorfor.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Jeg kan stille spørsmålet på en annen måte:

Kan noen forklare meg HVORFOR jeg må eventuelt regne i ampere istedetfor å regne watt per deltaker?
Slik at jeg slipper å ha 920 deltakere, basert på at en person på et forum sa "det går nok greit" for å deretter se at jeg har bare strøm til 400~ personer.
Sist endret av RandomiZed; 20. mars 2012 kl. 08:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du rekner 1kW per deltakar og har 92kW vil du ha 92 deltakarar max. Men det er feil av eit par årsaker:
*Du har truleg 3-fase, så da blir total effekt 160kW. (230V*400A*sqrt(3))
*Ein med laptop bruker 50W i snitt, ein med moderat pc bruker 200W i snitt. Ingen bruker 1kW...

Beregn 250W i snittbelastning. Du kan da ha maksimalt 600 deltakarar. Eg trur det er andre faktorer enn det som vil begrense deg.
Av erfaring så kan jeg si at du ikke trenger å bekjymre deg for strømbruken på TG, jeg og mine venner hadde null problem med strøm de to årene vi var på TG.
Hatt strømproblemer hver gang, men det hører med til totalrammen av å være en TG-Deltaker.