Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1791
Hei.

Var på tur ut til en øy med fullt av hester på (og.. måker), så fant jeg 4 måker på rad bortover et "gjerde" utover mot vannet og fant ut at jeg måtte skyte litt

http://bilder.lundern.net/dyr/fugler/1_dev.jpg

Synes folket?
fint bilde, det eneste jeg kan si som ikke var så bra, var at det var fokus på dem tp bakerste og ikke dem to forann
Enig med MartinB: Spesielt den fremste måka blir litt for uskarp.
Men ellers er det eit fint bilde.
Klar over det, fikk ikke helt fokusen med. Har akkurat gått over til speilrefleks så må venne meg mer til det

Brennvidden er 300mm, litt vanskligere å få perfekt fokus.
Flott bilde, det skal du ha.
Føyer meg til MartinB som sier at den siste måka ble veldig uskarpt. Ligner litt på en dårlig photoshop tegning av den siste måka.
Det er ikke photoshop ^hunk^
*bumpdibump*

Ønsker meg kritikk
Bakgrunnen der er vel photoshoppa, som en eller annen over skrev? På en måte ble dette litt stilig, med den svarte ramma rundt, og en enkelt tom svart bakgrunn, men bildet ble kanskje også litt "grunnt". Da sikter jeg ikke til den faktiske dybden i bildet, men mer til stilen: Det ble liksom et typisk "plakat-bilde", av den typen jeg ser for meg at folk pynter internat-rommet på en folkehøyskole med. Hadde du derimot hatt en grønn slette, litt skog, kanskje et gammelt nøst, eller noe annet mer "naturlig" i bakgrunnen ville bildet kanskje bli mer "National Geographic"-aktig og dermed virke mer meningsfylt. Slik det er nå har liksom ikke bildet noen klar kontekst; det blir liksom bare "et bilde for bildets skyld". Ikke at det nødvendigvis er noe galt i det altså - jeg savner som sagt bare en litt tydeligere "sammenheng" (uten at jeg helt kan forklare hvorfor).

Jeg vet ikke om jeg greide å forklare dette helt slik jeg tenker, men du skjønner kanskje litt hvor jeg vil..? Jeg syntes likevel det var et skikkelig stilig bilde. Kontrasten mellom de hvite fuglene og de sterkt opplyste plankene fremme, og den svarte bakgrunnen gav en fin effekt, en slags ren, frisk sommer-feeling.

edit: "Sommer-idyll" er vel et beskrivende ord her...
Sist endret av Psy_Illusion; 10. juli 2005 kl. 21:57.
Ååå elsker kritikken du gir PsyIll

Skjønner absolutt hva du mener

edit; og ja.. for å få bildet til å henge mer sammen i det gylne snitt så måtte jeg photoshoppe øverste del av bildet for at det skulle gå lenger ned.
Wow, 4 på rad. Hehe, ikke ofte. Fint bilde thou
Bare hyggelig!
Skulle bildet først redigeres synes jeg måten det er blitt gjort på var ganske elegant.