Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2992
Hei freakforum.
Det er ikke lenge til jul og da må ribba pepres..
Har gjort en time research på nettet nå etter sort hel pepper, til billige priser.. Før kunne man dra på europris å kjøpe store plastikk glass med hel sort pepper, husker ikke hvor mange gram det inneholdt, men mener å huske at prisen var rundt 200kr per Kg.

Nå per dags dato i Lillehammer hvertfall, har dem sluttet å selge den jeg pleide å kjøpe. Og prisen på nett er fra 300-500kr per kg og da er det sikkert frakt og ekstra kostnader i vente og sånn..

Spørsmålet mitt er om noen her inne kanskje vet noe, vet om noen steder / nettsted, eller kan hjelpe meg å finne et sted hvor jeg kan kjøpe hel sort pepper til en rimelig pris?

Fant ingen andre steder på freak hvor min post passet inn

Mvh cookiem0nstar.
Amazon har pepper du kan kjøpe i bulk, men krydder er dyrt så en kilo for 200,- tror jeg du kan glemme i det hele tatt.
Sist endret av moret; 18. oktober 2018 kl. 12:35.
Takk for svaret. Ja jeg gjør dette på en annen sine vegne, jeg selv er enig i det du skriver. Mvh cookiem0nstar
Hør med nærmeste asiamat!
Hvorfor kan du ikke kjøpe en vanlig pose til 10,-
https://kolonial.no/produkter/6382-t...rt-pepper-21g/
På din lokale innvandrerbutikk har de blå poser (100gr) til 20 spenn. Usikker på hvor bra kvalitet det er dog

http://everestshop.co.uk/wp-content/...whole-100g.jpg
Sitat av Sergantpepper Vis innlegg
På din lokale innvandrerbutikk har de blå poser (100gr) til 20 spenn. Usikker på hvor bra kvalitet det er dog

http://everestshop.co.uk/wp-content/...whole-100g.jpg
Vis hele sitatet...

Den der har jeg kjøpt selv, beste helpepperen jeg har vært borti
Innvandrersjapper er overlegne når det kommer til krydder så der ville jeg leita om jeg var deg
Hvor mye pepper er det du bruker? Siden jeg tenkte også umiddelbart på de man kan kjøpe på butikken. Er det noen her inne som har noen formening om det er mye forskjell på helpepper?

Kjøper altid den billigste fra billig merket til butikken jeg handler på siden jeg egnt aldri har tenkt tanken en gang på at det kan være forskjell.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for svar, kanskje vi stikker nok sannsynligvis innom en innvandrerbutikk snart, men for å legge til at var vi innom coop Prix og fikk tak eldorado sort hel pepper til litt over 300kr kiloen. De solgte bare små poser men. Leter fortsatt etter best pris
Litt nærmere jul kommer det nok litt mere tilbud men en innvandrersjappe er nok det stedet hvor det er størst sjanse for billig pris i større kvanta.

En ribbe på 4kg trenger ca 50g hel pepper.
Så hvorfor man skal hamstre inn så ekstreme mengder forstår jeg ikke.
På Meny får du 93g for 30kr, det er altså 331kr pr kg.
Det er mer en nok pepper til hele julemåltidet.
Eldorado har også en med 70g til 370kr pr kg.
Det kan hende personen her kanskje skal gjøre andre ting enn og kryddre julemåltidet.

Mener jeg var borti en plass at ved f.eks ved produksjon av mdma trenger man i hovedsak en olje fra ett utryddningstruet, bevoktet tresort som kun vokser i bestemte områder. Dette gjør det visst vanskelig og lage orginal mdma. En olje du kan utvinne fra sort pepper og/eller muskatnøtt kan brukes som erstatning for sassafras oljen da disse oljetypene har ganske like egenskaper.
Mulig jeg tar feil da jeg kun kan grunnleggende kjemi, og ikke har satt meg inn i saken, annet at jeg så en sak om det en eller annen plass på ett forum en gang i tiden.
Sitat av Topkek Vis innlegg
Det kan hende personen her kanskje skal gjøre andre ting enn og kryddre julemåltidet.
Vis hele sitatet...
Du får lese posten da

Hei freakforum.
Det er ikke lenge til jul og da må ribba pepres..
Vis hele sitatet...
Kunne vært utspekulert skalkeskjul... Siden ts ser ut til å ønske kilovis.. men er vel kanskje større sjanse for at han jobber innenfor noe ala kokkelering !