Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1307
Hei,

Har vært i USA i omtrent en måned nå, og jeg opplever stadig problemer med batteritiden på datamaskinen min når jeg lader den her med 220V (Europeisk lader) i strømpluggene her som er 110V. Jeg bruker en helt vanlig adapter og ikke noen converter. (kan hende jeg har brukt feil ord her...) Moren min fortalte meg at det bare var å "være toldmodig" så blir det akkurat det samme.

Før jeg dro kunne jeg lade datamaskinen til 100% og ha rundt 7-9 timer batteritid - mens nå varer det kanskje 2.5-4 timer. Jeg lader pc'en til 100%, og i starten viser den estimerte batteritiden rundt 7-9 timer på 100%.

Er det noen som vet om det å kjøpe en bedre converter/adapter, eller hva enn det skulle være vil gjøre slik at batteritiden blir bedre? Eller er det bedre å kjøpe en amerikansk lader til pcen min? Jeg har forresten en Sony Vaio Pro 13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det står garantert 100-240V på laderen din, og årsaka til redusert batteritid er ikkje spenninga i stikkontakten. Moderne ladere er swithcmode-supplies, som leverer stabil utspenning uavhengig av innspenninga innanfor eit gitt område.

Viare er batterimålinga totalt frikopla frå laderen.

Så prøv å finn ut av om du har nye program, nyttar meir wifi e.l.
Batterier blir dårligere med tiden, så med mindre adapteret/konverterern du bruker ikke er totalt jalla og har sendt laderen inn i feil arbeidsområde og påfølgende feil spenning/strøm inn i batteriet, så har det blitt naturlig dårligere. Om det finnes noen failsafe for at riktig strøm/spenning kommer inn i en lader er jeg ikke sikker på.

Men før du kjøper en ny lader bør du sjekke at denne gir ut samme spenning/strøm som den du sitter på idag. Sannsynligvis gjør den det, alt annet ville overraske, men det er greit å alltid være på den sikre siden når det gjelder elektronikk.
Siden lading foregår er det overveiende sannsynlig at det er batteriet som bør få større kapasitet.
Let på ebay.com etter ett batteri med 9 celler.