Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1265
Heisann. I kollektivet er vi svært mange koblet på en og samme ruter. 4 med kabel og minst 5-10 andre, avhengig av når på dagen. Nå var det nettopp noen som var å trakk ut kablene til to av oss i etasjen oppe med beskjeden "ikke last opp/ned på dagtid!". De mener altså at det er en av oss eller begge som laster ned. Jeg skal vedgå at akkurat idag glemte jeg torrent klienten min på, noe som ikke er vanlig at jeg gjør. Men helt ærlig, siden nettet er stort sett ubrukelig stort sett hele tiden gir jeg meg litt faen. Det er helt umulig å spille online i helgene, uansett når på dagen(blir kastet rett ut av alle serverne med en gang). Dette gjelder også når han som eier den andre kabelen ikke er hjemme. Så vi er tydeligvis ikke de eneste synderne.

Dette fører meg til et spørsmål.

Er det mulig å finne ut om jeg har en torrent klient oppe ved å overvåke trafikken? Jeg er koblet med kabel til en av portene på ruteren. Det er for ordens skyld BitLord. Jeg snakker nå om å vite dette helt sikkert.

Jeg vil gjerne ha litt synspunkter på dette før jeg ber dem feie for egen dør først.
The Nerdrager
Dersom dere har noen datakyndige på kollektivet, så kan de nok finne ut hvilken informasjon som går gjennom ruteren. Vil nok si at du og den andre karen var de uheldige da de sjekket. Kan jo være de har lagt merke til at du har torrent program oppe på din maskin når de har sett inn døra på rommet ditt eller noe sånn.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Bitlord? Trodde det utysket hadde dødd ut jeg...
Ctrl+alt+del og trykk på task manager. gå til prosesser, finn programmet og avslutt det. Er det ikke der så er det ikke du som har problemet.
Vet ikke om denne funksjonen finnes i "BitLord", men andre programmer lar deg justere hastigheten på ned-/opplasting eller pause/start torrents til forskjellige tider av døgnet.
Hvis dere er så mange ville jeg spleiset på en ordentlig ruter.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Ozma Vis innlegg
Hvis dere er så mange ville jeg spleiset på en ordentlig ruter.
Vis hele sitatet...
Eller ordentlig nett for den sags skyld.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå er det jo mye mer enn "LOL TORRRENTPROGRAM2k" som bruker p2p-trafikk, f.eks Wow-launcheren, steam, mm kan lett strupe nettet når man har hjerneskadede routere som dør etter 50 connections.

Som Ozma er inne på, å ha noe bunnsolid hardware skader neppe.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Eller ordentlig nett for den sags skyld.
Vis hele sitatet...
Selv om du har 100Mbit\100Mbit connection hjelper det lite hvis du har en Dlink OMG-4321 som dør bare du åpner youtube.
Sitat av centric Vis innlegg
Vet ikke om denne funksjonen finnes i "BitLord", men andre programmer lar deg justere hastigheten på ned-/opplasting eller pause/start torrents til forskjellige tider av døgnet.
Vis hele sitatet...
ctrl-shift-escape så kommer du rett til task manager.
Klikk på prosesser, sorter etter minne og finn torrentprogrammet.
The Nerdrager
Han vil ikke finne det på sin egen maskin, men han lurer på om det er mulig å sjekke om andre har det oppe via routeren eller noe annet vil jeg tro. At de kan tracke datatrafikken.
Så ikke noe som helst om at han ville vite om hans eget program sto på.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
De sitter nok og streamer filmer på youtube, det er en av verstingene.
Dere burde ha litt tydeligere regler med hverandre, og bedre nett og ruter.. Dere er jo tross alt.. 10?
wireshark - finner du ihverfall de på det trådløse, men om man vet hvordan bør man jo klare det på kablet også.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
La meg oppklare litt. Saken har i stor grad løst seg, men det har vært mye dårlig stemning pga dette. Greia er at jeg glemte torrentprogrammet oppe en dag når jeg gikk på skolen. Til vanlig laster jeg kun ned på natten. Når da de er så frekke å går å drar ut kablene mine men en fin lapp på døra ble jeg irritert. Nettet er ofte helt ubrukelig, å spille noe over nett i helgene er bare å glemme. Så når jeg gikk ned for å prate med han som hadde hengt opp lappen ville jeg bare vite om han kunne vite nøyaktig hva slags trafikk som kom til/fra min pc. Ikke bare at den har mye trafikk, men altså hvilken.

Men som sagt så har problemet løst seg for alle. Jeg snakket med han andre i etasjen min. Han visste ikke at f.eks utorrent som han brukte helt fint kan kneble nettet selv om han ikke laster ned noe akkurat da. Etter at jeg fortalte han dette virker nettet noen lunde bra.

Men takk for tips all sammen uansett