Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 900
hei, jeg tenker å kjøpe meg en ny linse til mitt kamera (canon 400D).

jeg er bare ute etter en god linse (ikke makro osv) som ikke koster altfor mye. Det skal bare være en god linse, til turgåing og småprosjekter. Jeg tenker rundt 2500-3000 max. Veit at det ikke er allverdens, men må da være noe som er bra for de kronene. Mener å huske at Zigma er relativt ok for prisen, stemmer det?

Noen tips?
Sitat av Jonta Vis innlegg
1: «Objektiver»(!)
Vis hele sitatet...
50MM 1.8 funker ganske bra. Du får ikke noe særlig med andre bra objektiver når du har så lavt budsjett.

50mm koster under tusenlappen. Man kan jo gå for 50mm 1.4, som koster under 3k.


Samyang 14 mm F 2,8 koster også under 3k. Om det er bra optikk veit jeg ikke.
Sist endret av mo3; 3. januar 2012 kl. 17:44.
Sitat av mo3 Vis innlegg
50MM 1.8 funker ganske bra. Du får ikke noe særlig med andre bra objektiver når du har så lavt budsjett.
Vis hele sitatet...
50mm F1.8 er helt ufattelig mye morro for pengene

Hvis du tenker deg noe med allround zoom så er det mye Sigma 18-200 og lignende til en 3-4 lapper, men dette er ikke kvalitetsoptikk. SKal du ha noe ordenlig optikk må du enten belage deg på å kjøpe fastopptikk.

Eksempler:

Canon 50mm F1.8 (900kr)
Canon 85mm F1.8 (3100kr)
Canon 50mm F1.4 (3000kr)

Sigma 17-70 OS (3000 kr) Er faktisk helt ok zoomoptikk. Jeg brukte denne ca ett års tid på mitt 7D og det fungerte faktisk utmerket til all type foto.
Eolin's Avatar
Trådstarter
ok, jeg kan godt spandere litt mer på det. Om jeg sier 4-5 tusen, er det da muligheter?

tusen takk så langt for alle svar
Hva med Tamron 17-50 mm. f/2.8? Lyssterk og skarp. Versjon 1 finnes til gode priser brukt.