Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1677
Jeg liker HDR .. greit med en tråd .. der folk poster opp hdr bilder.. og forteller hva dem har gjort??? og gi gode råd.. så vi alle kan lære å ta bedre hdr bilder..

Detta bildet er av bikkja mi (bearded collie) tatt med canon 550d.. (-2/0/+2).. Hdr fixed i photomatix.. og sharpen opp litt i photoshop.. location er folgefonna isbre, kvinnherad kommune..


http://bildr.no/thumb/930453.jpeg

Satte kameraet (Canon 1000D) på stativ på verandaen og skøyt tre forskjellige eksponeringer, slik som du har gjort. Smelta dem sammen i photomatix og det er vel egentlig det.

EDIT: Likte forresten bildet ditt veldig godt gimbo, synes kanskje skyene ble litt for noisy, men det er vel litt av sjarmen!

Her er mitt første forsøk på hdr, høhø.
Tok det ut av vinduet på rommet mitt, bare for å sjekke hvordan HDR var :P
Det jeg likte var detaljene jeg fikk inne i "cockpiten"

Sist endret av random36598; 19. juli 2011 kl. 01:02.
Trådstarter
Sitat av hellotitty Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/930453.jpeg

Satte kameraet (Canon 1000D) på stativ på verandaen og skøyt tre forskjellige eksponeringer, slik som du har gjort. Smelta dem sammen i photomatix og det er vel egentlig det.

EDIT: Likte forresten bildet ditt veldig godt gimbo, synes kanskje skyene ble litt for noisy, men det er vel litt av sjarmen!

Her er mitt første forsøk på hdr, høhø.
Tok det ut av vinduet på rommet mitt, bare for å sjekke hvordan HDR var :P
Det jeg likte var detaljene jeg fikk inne i "cockpiten"

Vis hele sitatet...
egentlig ikke dårlig til å være første forsøk.. men jeg hadde kjørt mettninga litt ned der.. ..
Tok dette i dag.



Dette er også HDR, men ikke fult overdrevet effekt, tilnærmet lik originale.


Originale:

Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tok dette i dag.
Vis hele sitatet...
Hdr`n var best
▼ ... noen måneder senere ... ▼