Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1444
Hei! Her er noen bilder som er tatt å prøvd å blitt litt redigert.

Bilde, versjon #1

http://i38.tinypic.com/ivajax.png

Bilde, versjon #2




Hvilket bilde likte du best, konstruktiv kritikk?

http://i34.tinypic.com/rrjmzn.png
Likte bilde to best. Ga en "kald" og tøff følelse

Kanskje litt mye tomt nederst i bildene?
Enig med Fulloggal her ja
Jeg er ikke noe bildeekspert, men likte bilde nr. 1 best
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Takker for raskt svar fulloggal, jeg kan være enig med deg at det er litt mye tomy nederst i bildene, kan prøve å cutte vekk noe å se hvordan det blir.


EDIT: Takker for svar fra dere andre også
Sist endret av staM; 3. november 2009 kl. 17:46.
Jeg likte egentlig bilde nr. 1 best, det virker liksom så gammeldags, med sånn sepia-tone(?)-aktig følelse, avbrutt av moderne-het da syklene kommer inn i bildet

Bildene finnes vel ikke i større format?

http://bildr.no/thumb/518969.jpeg
Likte det bedre slik jeg klippet det til da, siden det ble litt for mye "bunn" i originalen

Men så skal det sies at jeg ikke er en bildeekspert
Sist endret av Deadlock Radium; 3. november 2009 kl. 17:51.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg likte selv bilde 1 best. Jeg vet ikke helt hva en sepia-tone(?)-aktig følelse er, men det er mulig.

Bildene er i fullt format nå, desverre.
Jeg mener ihvertfall at Sepia-Tone er en litt sånn brunaktig farge i bildet

Men skyt meg om jeg tar feil.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Ja, da er det en litt slik effekt da.

Ikke ille det bildet du kuttet heller.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Enig med Fulloggal her ja
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være enig med en som er full og gal?
for mye tomrom, for lite dybde og for dårlig komposisjon.

dessuten burde du blitt tildelt 10 piskeslag for å laget et bilde med selektiv desaturering.
Synes komposisjonen kunne vært bedre. Motivet er greit nok i seg selv men en annen vinkel (lavere f.eks) kunne blitt bedre
Jeg ser bare de øverste 20 pixlene av det første bildet, men det andre bildet hadde vært nitti ganger fetere dersom du kjørte mere zoom og gikk helt inn på utøverene. Garantert! Hvor mye kan du klippe av originalen før det blir dårlig kvalitet?
For mye tomrom som nevnt tidligere. Om du enten hadde beskjert bilde mer eller zoomet mere inn så hadde dette kanskje vært et kult bilde.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Støtter gjengen over meg her, for mye uinteressant tomrom, og lite dybde. Det er ingen markert forgrunn, midtgrunn(fokus) og bakgrunn, det blir veldig flatt. Jeg syntes at greiene med dråper på er i like skarpe, om ikke skarpere enn kjørerene.

I tillegg som galningen nevnte ble det alt for heftig selektiv desaturering, og i tillegg har du tatt snarveien ved å bare klippe ut området rundt kjørerene med en myk brush framfor å klippe dem ut. Det blir en alt for heftig "glow" rundt kjørerene også. Om jeg skulle gått for et bilde mtp. fargevalget hadde det klart blitt nummer en, da det ihvertfall var litt farge igjen i omgivelsene. Det nesten helt desaturerte miljøet i bilde to var ikke noe særlig.

Ta dette som konstruktiv kritikk! Jeg ville zoomet mer inn og skrudd ned blenderen i den situasjonen der. Da kunne du komponert bildet mye bedre, samt fått en helt ny verden av dybde i bildet.
Her må du ikke bare zoome heller, her må du gå nærmere. Vær der det skjer, gå tettere på å fang det "brutale" i bildene. Det hadde vært mer spennende om du hadde stått der utforbakken starter, lagt deg ned på bakken og fanget de i det de raser mot deg. Da får du også med røykskyen og steinspruten bak.
Jeg er ikke helt enig med alle de andre. Dere mener det er mye tomrom, jeg synes det gav en litt bra effekt. Ikke helt sikker på hva det konkret gjør, men får en følelse av at de kjører fort i stort terreng som vi får et inntrykk av med å ta med det du har gjort.

Ellers kunne du jobbet litt med komposisjonen. 1/3-tanken med å ikke plassere motivet så sentrert, blir mer behagelig blikkfang.

Jeg likte bilde 1 best fordi jeg følte jeg fikk litt mer dybde og spakt meg et bilde av terrenget med disse fargene. Nr 2 ble litt for flatt(?).

Uansett burde du fått crosserne mer i fokus, med mindre du ønsket å få noe fram ved å fokusere greinen(avstandsfølelse f.eks.?)

Jeg er ingen fotoekspert, men prøver meg litt på bilder selv, og lest om det, i tillegg til at jeg prøver å være kritisk til egne bilder, og bare få seg til å tenke gjennom hva man faktisk vil med bilde(med tanke på fokus, farger, vinkel, avstand, luft i bildet osv)
Jeg likte bilde 1 best.
Fargene ble noe for skarpe for min smak i det andre bildet.

Ville kanskje kuttet litt nederst, men fortsatt fått med at det er et hopp\nedoverbakke der.