Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 729
Har en HP Compaq nc8000 her, og eieren vil gjerne inn i BIOS-setup. Problemet er at det er satt et passord på BIOSen og den forrige eieren husker ikke hva passordet er.
Hvordan får man resetta til default config på en laptop?
Jeg har skrudd vekk alle skruer i håp om å finne et sånt lite rundt batteri under dekselet (som jeg forresten ikke fikk av), har t.o.m. også sett under tastaturet, uten noe hell. Er det en magisk knapp en plass?
Det er noen psykogreier på akkurat det der. Jeg husker ikke helt metoden for akkurat den laptopen der, men det var noe sånt som at du må ta ut batteriet, boote maskinen på strøm og holde F10 eller Ctrl-Alt-Esc elns inne i 30sek. Skal ta å undersøke det en dag jeg husker på det og har tid

fjo.
Merker de hadde en ny syk metode her:
* Ut med bios-batteri
* vent 5 minutter
* inn med bios-batteri, men ikke det vanlige batteriet
* boot opp med strøm
da skal alle passord og CMOS-settings være resatt.
Finn batteriet, det er den letteste måten å gjøre det på. Dersom du går på HPs hjemmesider vil du finne servicemanualen til alle bærbare HP\Compaq-PCer (dersom de praktiserer dette enda), og da kan du bla i den og finne ut hvor battriet ligger. Tør tippe på at det ligger under tastaturet.