Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2259
Lurte på om det er noe annet program for og finne admin passord på en pc?
Har en bærbar pc som jeg bruker på skolen, men har ikke admin rettigheter til den. så må finne admin passord. SamInside funker ikke.

noen fler?
Bruk Cain&Abel... Er ikke kjent med det, men folk sier det kan dra passord ut av omtrent _ALT_
Openwall's John the Ripper ... Du må laste det ned som en iso og brenne det ut, funker bra ifølge noen kamerater av meg

Edit: http://www.openwall.com/john/
Sist endret av Geekish; 26. august 2006 kl. 00:05.
Trådstarter
Cain&Abel funka ikke å installere.
Det er også noe av problemet sideg jeg ikke har admin passordet. får ikke installert så mye. må ofte bare dra installasjons mappa fra en pc det er installert på og over til den bærbare.

Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle brenne john the ripper som iso ??

Og jeg kan ikke restarte passordet. eller lage et nytt. Da hadde lærerene merka det vis de skal logge inn og installere noe.
Sist endret av [db]; 26. august 2006 kl. 16:27.
Sitat av Geekish
Openwall's John the Ripper ... Du må laste det ned som en iso og brenne det ut, funker bra ifølge noen kamerater av meg

Edit: http://www.openwall.com/john/
Vis hele sitatet...

Nødvendig å brenne det ut da? Når jeg har installert spill som iso har jeg bare brukt powerISO.. å brenne det ut virker for meg som en tungvint og helt unødvendig ting å gjøre, iallefall i mitt tilfelle. Vet ikke om det er noe spesielt med denne ISO'en som gjør at den må brennes ut?..
Bruk Ophcrack .. http://prdownloads.sourceforge.net/o...1.iso?download
Det tar Windows passord på noen minutter, dette må også brennes på ISO
hva er passordet når du ikke har sotte noe selv altså default passordet.
Det til "hovedadmin"? Det er vel ikke noe passord på, hvis ikke noen har laget et på det da...
er du sikker for jeg husker ikke og ha laget et og den spør om den når jeg skal reparere xp fordi når jeg starter xp får jeg bootmgr is missing.
Du kan jo gjøre det enkelt å vente til du er ferdig med din vg utdanning, så får du passordet når/hvis du kjøper ut pc'en. Passordet kan muligens gjenspeiles i navnet ditt. Dette sier jeg med tanke på at det er en pc brukt gjennom skolen, da lærerne skal ha admin passordet på alle vg1 elevers pc. (Med annet at de har samme admin på alle for å gjøre det enkelt for seg selv. Men det er vel egentlig usannsynlig).

Og til super (og alle andre). Når du/dere installerer windows (eller starter første gang) så er det egentlig et must å lage et admin passord. Fordi at maskinen vil på liv og død ha et adm. passord ved reparasjon av OS.
Sist endret av Bjørn_H89; 28. august 2006 kl. 19:54.
ja vet det men er nokk mest latskap som gjorde at jeg ikke satt passord
Trådstarter
De har samma admin passord på alle pcene.
men det er ikke om jeg skal vente til skolen er ferdig eller noe. skal ikke ha den pcen da. det er NÅ jeg skal ha passordet. har ikke bruk for det når jeg er ferdig. Får ny bærbar hvert år. og jeg skal finne admin passordet nå, for og installere codecs og alt jeg vil ha.

men, A l e x Z. Hvordan bruker jeg "programmet" etter jeg har brent det ut som iso? er jo ikke noe bruksamvisning.
Stapp CD inni. Restart.

Så kommer det vel opp en livecd eller noe greier.
Er hovedmålet å finne administratorpassordet eller vil det å bare endre det til noe du vil være en mulighet?
Sitat av [db]
Cain&Abel funka ikke å installere.
Det er også noe av problemet sideg jeg ikke har admin passordet. får ikke installert så mye. må ofte bare dra installasjons mappa fra en pc det er installert på og over til den bærbare.

Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle brenne john the ripper som iso ??

Og jeg kan ikke restarte passordet. eller lage et nytt. Da hadde lærerene merka det vis de skal logge inn og installere noe.
Vis hele sitatet...

Les først, spør etterpå
Trådstarter
yes sir må finne det, og ikke gjør det om: )
Hvilken skole går du på? Har noe lignende på min skole
minner om akademiet :P
booter opp med CD .. Mest sannsynlig å trykke f8 så får u boot meny
Trådstarter
er akademiet !!!!! hvor går du:P?? (selv om det er avsporing fra emnet)
Det slo meg akkurat at jeg tror du ved hjelp av ERD-Commander kan legge til en hvilken som helst bruker i administratorgruppen. Du kan enten da installere en keylogger og få folkene til å logge på som admin, eller bare gi faen siden du allerede har fixet deg admintilgang.
Det med key logger var det en som gjorde i fjor : )

men har ikke skaffet admin passordet enda. Den linux boot up cden skjønte jeg ikke mye av. funka ikke å trykke på noe da den var starta.
Sitat av Coldfire
Nødvendig å brenne det ut da? Når jeg har installert spill som iso har jeg bare brukt powerISO.. å brenne det ut virker for meg som en tungvint og helt unødvendig ting å gjøre, iallefall i mitt tilfelle. Vet ikke om det er noe spesielt med denne ISO'en som gjør at den må brennes ut?..
Vis hele sitatet...
Nettopp dette at du skal "hacke" passordet ditt tilbake gjør at du trenger en iso fordi du ikke kommer inn på maskinen når du ikke har passord
ved henting av SAM filen via en bootbar usb key og rainbowtables tar cracking av paassordet 10-15min.. (hvis alt er klargjordt og går etter planen)
sålenge domene passordene blir cachet lokalt =) (mao du burte prøve å logge deg på som administrator (feil passord eller ikke) minutter engang før du dumper ut SAM, hash'en..

når du har admin tilgang på domene kan du enkelt og rimelig igjen bruke eks pwdump4 og hente ut ALLE hash'ene på domenet. deretter cracker du det du vil ha og vips du har alle passordene du har glemt eller må gjennopprette. dvs du evnt får tilgang til exchange epost, eller VPN (dersom VPN tilgang via RADIUS eller LDAP og ikke bruker egen autentifiserings database) eller dersom nettverket krever (P)EAP for å få tilgang og du skal bruke en maskin som ikke er meldt inn i domenet (log på som admin bruker og dump ut sertfikatene evt sett til eap så burte dette fungere da supert).


Good luck have fun =)