Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2025
Hei er det noen som har erfaring med queitapine/serequel når det gjelder sosial angst jeg personlig når jeg er med folk blir jeg nervøs og er generelt social award type.

All hjelp mottas med takk
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, min erfaring er at det ikke gjør noe som helst mot sosial angst. Du kommer bare til å bli megatrøtt.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som den over skriver du kommer bare til å bli trøtt og må legge deg.
Jeg har gått på det lenge så med økt toleranse bruker jeg 200mg for søvn og 25mg utskrevet for angst og kan si at jeg blir bare fjern i hodet ikke rusfjern men klarer bare tenke "ja" og "nei" og vil fort hjem å slippe å forholde meg til noen så mot sosial angst vil ikke anbefale det
ser at det blir veldig lite options med tanke på behandling, hva er det som hjalp dere å komme over dette problemet
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
ser at det blir veldig lite options med tanke på behandling, hva er det som hjalp dere å komme over dette problemet
Vis hele sitatet...
SSRI og terapi er de mest effektive behandlingsformene mot angst

Eksponering er mest effektive behandlingsformen mot sosial angst
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har slitt mye med sosialangst og pannikangst. Ingenting fungerte og spesielt ikke eksponeringsterapi. Slet med dette i 10+ år, og hadde egentlig bare akseptert at dette kom til å vedvare livet ut. Tilfeldigheter førte til at jeg ble diagnostisert med ADD i voksen alder, da jeg begynte på medisiner mot dette forsvant plutselig angsten. I etterpåkloksapens øyne var kanskje angsten en forlengelse av den indre uroen som ofte oppstår hos folk med ADHD.

Poenget mitt er, prøv å finne rotårsaken til angsten. Lykke til!
Nei, dette er antipykotika/stemningstabiliserende. Ikke noe beroligende effekt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, min erfaring er at det ikke gjør noe som helst mot sosial angst. Du kommer bare til å bli megatrøtt.
Vis hele sitatet...
Ikke med toleranse...

Sitat av Darkbull Vis innlegg
Nei, dette er antipykotika/stemningstabiliserende. Ikke noe beroligende effekt.
Vis hele sitatet...
Jo, det er beroligende. Antipsykotika ROER ned nervesystemet. Så jo, det er beroligende.

I USA brukes seroquel mot angst.

For noen virker det, for andre ikke.
Sist endret av BenzoKnekk; 12. januar 2022 kl. 19:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har brukt og bruker i blant Quetiapine 25mg før jeg skal sove.

Jeg ser absolutt ingen fordeler med å bruke denne medisinen for sosial angst. Mulig det roer tankekjøret og angsten litt, i bytte mot at du sitter der treig som ei skilpadde og sikler og dupper av. Slik at du FAKTISK har noe å være engstelig for sosialt.

Dårlig idé.

Merker dog at nervene mine og hodet mitt er betraktelig roligere på morgenene etter jeg har tatt Quetiapine for søvn.

Kanskje bruke det 7-8 timer før sosial interaksjon og sørge for å få litt søvn i mellomtiden??
Du burde prøve Effexor for sosial angst. Gjorde min mye bedre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sleit mye med sosial angst i flere år selv, og er den dag i dag jævlig glad for at jeg ikke fikk noen piller til å «fikse» problemet. Måtte gjennom det som i starten føltes som helvete - eksponeringsterapi i mengder.
Ble kvitt den sosiale angsten etter mye jobbing og terapi over lengre tid, det er absolutt verdt innsatsen selvom det er sjukt krevende!