Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4466
Hei.
Synes dette ser kult ut, ikke minst bare for å ha en "egen" gavelapp på julegavene. Også kjekt i mange andre sammenhenger.

Noen som vet noe om dette, og kan anbefale meg en OK maskin til ikke ALT for mye penger?

Ei maskin som fikser sånt som dette feks:


Bare ett eksempel fra google.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Er du virkelig sikker på at eksemplene dine er lasergraverte? For da er det isåfall ei helvetes kraftig maskin som koster alt for mye penger...
Dette ser mere ut som mekanisk gravering, lakkert med bengalakk eller lignende.
God jul!
De på bildet er CNC freste. Det du tenker på er laser engraving. Finnes masse på AliExpress. Koster fra 2000kr og oppover. De som faktisk er verdt å ha koster rundt 5000kr.
Sitat av Eplejus Vis innlegg
De på bildet er CNC freste. Det du tenker på er laser engraving. Finnes masse på AliExpress. Koster fra 2000kr og oppover. De som faktisk er verdt å ha koster rundt 5000kr.
Vis hele sitatet...
Hva blir riktig søkeord? Og har du link til ei som er verdt å ha? Hva bør jeg se etter, og hva bør jeg unngå?
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Hva blir riktig søkeord
Vis hele sitatet...
«CNC milling machine».
Er du nødt til å ha din egen maskin altså? Det finnes nok bedrifter som graverer skilt og liknende på bestilling, ikke at jeg har erfaring med dem.
Sitat av slurv Vis innlegg
Er du nødt til å ha din egen maskin altså? Det finnes nok bedrifter som graverer skilt og liknende på bestilling, ikke at jeg har erfaring med dem.
Vis hele sitatet...
Er ikke nødt til det nei, men det er jo noe jeg ønsker - derav spørr jeg om råd og tips angående det.
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Er ikke nødt til det nei, men det er jo noe jeg ønsker - derav spørr jeg om råd og tips angående det.
Vis hele sitatet...
hadde heller bestilt fra noen enn å kjøpt selv, får jo co2 lasere men kan glemme å kutte noe metall med de før du er oppe i 150w+ men får "engraverings" spray som hjelper litt med, de funker på lavere watt, evt gå til annet materiale enn stål, men ikke helt det du leter etter, blir ikke noe dypt, bedre å gå for en cnc mini mill eller noe tilsvarende, med mindre du har veldig dype lommer
Du kan sjekke om det er et makerspace i nærheten av der du bor.
Vi har laser på jobben som det går ann å gravere dypt med.

Går greit med aluminium men stål tar tid.

50w+++ fiberlaser er søkeordet.