Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1302
Er det noen som hr eller kjenner noen som har brukt tramadol kronisk i svangerskapet, uten at barnet ble født med abstistenser?:/ Går for tiden på det kronisk etter en hjerneblødning og andre smerter jeg sliter med :/ Legen har så klart anbf meg å trappe ned, men vil frrmdeles høre erfaringer hvis noen har mtp at jeg har kroniske smerter.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det blir født med abstinenser så samme hvordan smerter du har er det veldig egoistisk,barnet kan få flere skader enn kun abstineser
Tramadol er et smertestillende preparat som fungerer på opioid reseptorene. Substansen har også effekt på noradrenalin og Serotonin. Det har effekt på kalsium kanalen og har nmda-antagonist egenskaper. Bivirkninger innkluderer kløe, høyt noradrenalin nivå, sløvhet, pusspropper i mandlene > dårlig ånde, lav libido, redusert evne til å få orgasme, lavere hormon nivåer, spesielt Testosteron.

Personer som har blitt avhengig av Tramadol raporterer at det er vanskelig å komme av det, mere så enn rene opiater. Vanlige tilbaketrekningssymptomer er kjent til å være "Brain saps" som følge av lavt serotonin / noradrenalin og de vanlige symptomene som er generelt forbundet med tilbaketrekning av opioider.

Det er ikke å anbefale. Hør med legen om de kan skrive ut paralgin forte eller Temgesic i stedet, det forstyrer systemet i mindre grad. Opioider er noe som påvirker barnet og de må avvenes. Tramadol kan være verre en rene opiater fordi det forstyrer et mangfold av kroppens systemer. Men nå er det slikt at Tramadol er mindre regulert enn de andre to og det er derfor lettere å få det skrevet ut så her blir du mest sannsynlig å møte på byrokrati.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sett flere kroniske brukere av tramadol som har fått barn som er født med abstinenser. Det er ikke til å unngå. Senskadene er ikke bra og absolutt ikke noe du som voksent og oppegående menneske skal vurdere å utsette et barn for!!!!!
Helt enig! Eneste riktige du gjør nå er enten å slutte kjappest mulig, eller å ta abort. Kjenner flere som har sluttet med mye verre stoffer når de ble gravid, og det går helt fint, selv om det er beintøft en periode. Er nok også et vendepunkt for mange når det gjelder rus å bli gravid/ få barn, noe som for mange fører til rusfrihet resten av livet.
Du skriver du får det av legen din. Da er det ikke "rus" men uansett så er det ikke noe du under noen omstendigheter bør utsette ditt fremtidige barn for! Lykke til
Og ta abort blir nok litt vanskelig da jeg er 30 uker på vei! Og når det er sagt er alt i samarbeid og dialog med legene og føde avdeling! Og dt er DE som har sagt d er verre for båe meg og barnet at jeg skule gå rundt med de smertene jeg har. Årsaken til at jeg stilte spm her er jo fordi jeg selv er bekymret ifh til hva legene har fortalt meg
Ok da stiller jo saken seg anerledes. Regner med at legen og fødeavdelingen vet bedre enn meg og de andre på freak.
Men stol på legen din, det går nok bra og du og barnet får garantert all den hjelpen dere trenger. Må si at uansett så er det positivt at du selv er bekymret, det viser at du er ansvarsfull og tenker på barnets beste. Er nok uansett lurt å høre på legen din når det gjelder å trappe ned til en minimumsdose, så du kan leve med.
Masse lykke til det går nok kjempe fint skal du se
Sist endret av Conan; 7. desember 2021 kl. 21:43.