Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3833
Sikter ikke mot øverste hylle til kontoret. Tenker minianlegg med akseptabel lydkvalitet. Musikken er stort sett jazz og klassisk.

Ser av tester at Yamaha MCRN-870 DAB får rosende ord i dette segmentet. Elkjøp kan imidlertid bare levere MCR N-570.

Opp mot dette finnes Dennon D-M41DAB. Men Hi-Fi Klubben er ikke leveringsdyktige før rundt nyttår - forhåpentligvis.

Noen som hare erfaring med disse produktene, eller som kan si om det er verdt å vente på Denon?

Svært takknemlig for all respons. Det går kanskje mot en ny bolk med hjemmekontor, og det er bra å ha adspredelse tilgjengelig.
Jeg ville godt for aktive bok høytalere så er dwt bare lommeboka som begrenser deg.
Kjøp brukt, Marantz forsterker og SA Saxo høyttalere for eksempel, noe slikt som Marantz M-CR 503 fås for under tusenlappen og en Saxo høyttaler får man også for rundt 1000 for de billigste (brukt), de spiller langt over sin prisklasse.

Jeg har selv Marantz og Dali opticon gulvstående høyttalere, og denne komboen er veldig fin for jazz og klassisk.
Sist endret av Hans Høyhet; 14. november 2021 kl. 22:37.
Hvis du hører på jazz og klassisk, så må du bare ta deg råd til det, spør du meg. Dra på feks hifiklubben(kjempebra butikk), og lytt til klassisk og jazz på feks bowers & wilkins bokhyllehøyttalere - eller Dali. Hør hva du foretrekker.

Hvis du hadde hørt på hip-hop, EDM, pop, eller hvilken som helst annen sjanger så hadde jeg ikke orket å skrive dette innlegget. Men i musikk med ekte instrumenter og/eller gode vokalister blir det noe annet. James Blunt, Adele, you name it.

Dali har litt billigere modeller. Bowers derimot - som er "best" dømt ut i fra hva jeg har hørt selv sine billigste bokhyllehøyttalere starter vel på en 6k. Og så må du ha en forsterker og kabler. Så 10-15k er et minimum for hvis du skal lytte til musikken.

Du kan prøve hodetelefoner også. Med forsterker... hvis det kan plugges inn i en telefon og spille høy lyd, så hadde jeg ikke gidda å prøvd det en gang.

Hvorfor skjønner du når du hører det selv. I ro og fred en halvtimes tid.


Folk kjører båter til 500k og bruker den 20-30 ganger på et helt år. Mens det greiene her bruker du hver dag. Slik rasjonaliserte i alle fall jeg å bli så følelsesmessig og økonomisk investert i både hifi og headfi.

GL, dra å lytt - det er gratis!