Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 730
Noen her som vet hvordan finn.no`s betalings garanti fungerer? fikk email fra en dame som påstår at hun er norsk, hun kunne betale via finns garanti ordning, men adressen jeg må sende til er nigeria

og selvsagt lukter dette svindel
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Er vel ikke så vanskelig å lese seg frem til? http://ks.finn.no/betaling-og-faktur...alingsgaranti/

Og vedkommende som skal ha dette sendt til nigeria kommer nok til å scamme deg, med en fake payex "kvittering".
Sist endret av Magisk; 25. september 2012 kl. 09:46.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Er vel ikke så vanskelig å lese seg frem til? http://ks.finn.no/betaling-og-faktur...alingsgaranti/

Og vedkommende som skal ha dette sendt til nigeria kommer nok til å scamme deg, med en fake payex "kvittering".
Vis hele sitatet...
ja akkurat det jeg trodde, holder meg til forskuddsbetaling eller penger i handa

takk for svar
Det er ingenting galt i og bruke FINNs betalingsgaranti. Men som med ALT annet rundt kjøp/salg på internett så må man forsikre seg om at kvitteringer, bekreftelser og lignende er ekte. Får man en bekreftelse på e-post om at betaling er mottatt så sjekker man at denne stemmer, FØR man sender varen.
Have some fun with it, si du har en fetter i Nigeria som du skylder penger. Be henne om bankinformasjonen hennes, slik at fetteren din kan bekrefte at pengene som kommer inn er fra henne.
Når jeg skulle selge X-boxen fikk jeg også en Mail om å sende varene til Nigeria. Virket seriøst, men det var jo selvfølgelig scam. Lot meg jo selvfølgelig ikke lure, og fikk penger i hånda noen dager senere, av en annen kjøper