Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 9665
Jess, da kom plutselig Norge enda et steg nærmere å bli en fullblods politistat. Hvordan de kom fram til at dette var en lur idè skjønner jeg ikke. Er jo en krenkelse for elever, da en hel skole blir behandlet som kriminelle. Det største de kan oppnå er å stigmatisere noen få elever som har en klump på seg.

Tanker rundt det her?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Guuud, dette skal bli spennende...

Dette kan da umulig ha et positivt utfall? mtp på alle stakkars stonerne som gjør det strålende på skolen, har en sunn fornuft og holdning til rus, og generelt gjør det bra her i livet.

Men, jeg forstår ikke hvorfor man skal ha med seg rusmidler på skolen? Det er vel strengt tatt en fritidsaktivitet...
Kan noen forklare det ?
"Du er dømt til det motsatte er bevist"

Irriterende hvordan de bare kjører over oss, som om de prøver å gjøre oss redde, så vi skal oppføre oss pent.
Nå er jeg ikke noe form for bruker men jeg ser for at dette kan som du nevnte ende i å stigmatisere enkelte elever.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Guuud, dette skal bli spennende...

Dette kan da umulig ha et positivt utfall? mtp på alle stakkars stonerne som gjør det strålende på skolen, har en sunn fornuft og holdning til rus, og generelt gjør det bra her i livet.

Men, jeg forstår ikke hvorfor man skal ha med seg rusmidler på skolen? Det er vel strengt tatt en fritidsaktivitet...
Kan noen forklare det ?
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt det i jakkelomma før, kun for at jeg tok meg en nattjoint dagen før. Klærne lukter jo også flere dager etterpå. Fint å risikere å bli et sosialt utskudd om du har vært i nærheten av cannabisrøyk. Fyfaen.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ja, det er forståelig. Men likevel, jeg klarer ikke å se vitsen med å flakse rundt med slikt på skolen? Og, det er jo bare å hive klærne i vaske maskina. Og ha ei jakke du har til slikt, som du ikke bruker i skolesammenheng. Dette er helt feil framgangs måte fra politet, men som sagt. Rus har ingenting med skole å gjøre..
Sist endret av CHillZoNE; 10. mai 2012 kl. 10:35.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Ja, det er forståelig. Men likevel, jeg klarer ikke å se vitsen med å flakse rundt med slikt på skolen? Og, det er jo bare å hive klærne i vaske maskina. Og ha ei jakke du har til slikt, som du ikke bruker i skolesammenheng. Dette er helt feil framgangs måte fra politet, men som sagt. Rus har ingenting med skole å gjøre..
Vis hele sitatet...
Joda, fins jo flere løsninger på det, men ser på det som sykt unødvendig, så lenge jeg holder røykinga utenfor skolen.
Sovjet var en politistat. Der kunne man uten forvarsel bli fengslet, torturert og henrettet uten bevis, og hele familien kunne bli sendt til en Gulag i Sibir for resten av livet hvor de måtte jobbe under konsentrasjonsleir-lignende forhold. Folk levde i konstant frykt for det hemmelige politiets avlytting og informanter.

At politiet kan sjekke etter narkotika på offentlig område er derimot ikke en politistat.
The Nerdrager
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Dette er helt feil framgangs måte fra politet, men som sagt. Rus har ingenting med skole å gjøre..
Vis hele sitatet...
Og det er derfor de vil fjerne rus fra skolene Seems logical to me.
Har ingenting imot de som holder seg til lette stoff, men kan se for meg at dette vil være ett positivt steg for medelever til de som driver med stoffer.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Ja, det er forståelig. Men likevel, jeg klarer ikke å se vitsen med å flakse rundt med slikt på skolen? Og, det er jo bare å hive klærne i vaske maskina. Og ha ei jakke du har til slikt, som du ikke bruker i skolesammenheng. Dette er helt feil framgangs måte fra politet, men som sagt. Rus har ingenting med skole å gjøre..
Vis hele sitatet...
Om de har rassia så kan bikkjene de har med lukte om du har røyka for et par dager siden, selv om du ikke har med noe på skolen!
på heltid
iSkurk's Avatar
Det er jeg egentlig for, for dumme stonere som tar med shitt på skolen, det er jo "idiotisk" på mange måter.
isåfall gjem det et godt sted utenfor skolen, evt i et ubrukt skap med egen lås.
Det var det jeg gjorde vis jeg ville ha en fjone mens jeg var på skolen :/
The Nerdrager
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Om de har rassia så kan bikkjene de har med lukte om du har røyka for et par dager siden, selv om du ikke har med noe på skolen!
Vis hele sitatet...
De kan derimot ikke ta deg dersom du ikke er under påvirkning eller har på deg.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Sovjet var en politistat. Der kunne man uten forvarsel bli fengslet, torturert og henrettet uten bevis, og hele familien kunne bli sendt til en Gulag i Sibir for resten av livet hvor de måtte jobbe under konsentrasjonsleir-lignende forhold. Folk levde i konstant frykt for det hemmelige politiets avlytting og informanter.

At politiet kan sjekke etter narkotika på offentlig område er derimot ikke en politistat.
Vis hele sitatet...
Derav; et steg nærmere. Var bare for å få fram poenget mitt, skjønner jo at vi ikke er en politistat, ikke enda iallefall.
Sist endret av TheGloryHole; 10. mai 2012 kl. 10:41.
Ehm... ho lyver når hun sier at narkohundene ikke skal komme uanmeldt til skolene. Hvis besøket varsles, trengs nemlig ikke den loven Stortinget nå skal vedta. Forøvrig bra av EO, og godt fra rektor Eva Berg.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Rediver Vis innlegg
Og det er derfor de vil fjerne rus fra skolene Seems logical to me.
Har ingenting imot de som holder seg til lette stoff, men kan se for meg at dette vil være ett positivt steg for medelever til de som driver med stoffer.
Vis hele sitatet...
Jada, det er forståelig. Det som er feil her, det er virkemiddelet.
Som jeg skrev i en tilsvarende tråd, så er dette med på bryte ned, og pushe ungdommer som allerede er sårbare, ut i en enda mere utsatt situasjon o samfunnet. Først blir man stigmatisert, så bir man sett ned på, og tilslutt er man bare et "narkomant utskudd"

Det er dømt til å bli misbrukere ut av dette.
Hva direkte er det de sikter etter egentlig? Hvilke stoffer er det politihundene merker?

Merker de f.eks Ritalin eller andre ADHD medisiner? og isåfall, må alle med ADHD da gå med bevis på seg til alle tider om at de har ADHD?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Sovjet var en politistat. Der kunne man uten forvarsel bli fengslet, torturert og henrettet uten bevis, og hele familien kunne bli sendt til en Gulag i Sibir for resten av livet hvor de måtte jobbe under konsentrasjonsleir-lignende forhold. Folk levde i konstant frykt for det hemmelige politiets avlytting og informanter.

At politiet kan sjekke etter narkotika på offentlig område er derimot ikke en politistat.
Vis hele sitatet...
+1!

Liker tråder som denne. Noen folk her på forumet overdriver noe så inni svarteste granskauen når det diskuteres temaer som dette. Er ikke måte på..
Sist endret av Bombasa; 10. mai 2012 kl. 10:52.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Hva direkte er det de sikter etter egentlig? Hvilke stoffer er det politihundene merker?

Merker de f.eks Ritalin eller andre ADHD medisiner? og isåfall, må alle med ADHD da gå med bevis på seg til alle tider om at de har ADHD?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har "narko hunder" og "medisin" hunder? Såvidt jeg vet... Kan hende jeg tar feil, vill synsing..
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Jess, da kom plutselig Norge enda et steg nærmere å bli en fullblods politistat. Hvordan de kom fram til at dette var en lur idè skjønner jeg ikke. Er jo en krenkelse for elever, da en hel skole blir behandlet som kriminelle. Det største de kan oppnå er å stigmatisere noen få elever som har en klump på seg.

Tanker rundt det her?
Vis hele sitatet...
Mine tanker om dette er at det er helt legitt. Hvorfor skal det være ok å dra med seg narkotika på skolen? En offentlig skole? Forebyggende arbeid virker tydeligvis ikke, så derfor må de som tar med seg slikt få en ekstra smekk på fingrene.
De elevene som ikke har med seg narkotika på skolen eller ikke bruker dette har da ingenting å bekymre seg for og vil heller ikke bli behandlet som kriminelle.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Om de har rassia så kan bikkjene de har med lukte om du har røyka for et par dager siden, selv om du ikke har med noe på skolen!
Vis hele sitatet...
Ikke om du tar deg en god dusj, og skifter klær. Da inklduert jakke. Så kan de kun ta deg på urin prøve. Og det skal litt til uten at bikkjene markerer.
Mye skulk på skoleelevene her inne på freak etterhvert da ?
Sitat av Rediver Vis innlegg
De kan derimot ikke ta deg dersom du ikke er under påvirkning eller har på deg.
Vis hele sitatet...
Men hunden kan markere på deg uansett. Og da blir man ført vekk i alles påsyn og stemplet som narkoman av de andre elevene, og av politiet selvsagt. Man får vel problemer med skolen også, så dette er en flott måte å luke ut utskuddene på. Det bør jo ikke være lett å få en utdanning hvis man har rotet seg bort i andre stoffer enn alkohol på fritiden. Og rettsprinsippet om at det må foreligge mistanke for å ransake noen har alltid vært en teit regel uansett.
Jeg er enig i tanken om at det ikke skal være narkotika på skolene, men samtidig tror jeg ikke politi og razziaer er et godt virkemiddel. Husker vi hadde flere razziaer da jeg gikk på Sogn VGS for mange herrens år siden. Ingen ble tatt i klassen, men alle følte seg mistenkeliggjort og fremmedgjort. Og så var det noen få som ble markert på og som ble ransaket foran alle, selv om de ikke hadde noe, noe de ikke akkurat syntes var gøy. Så for å ta noen stakkarer som antakeligvis har nok problemer fra før, skaper man en kjip situasjon for en hel skole.

Narkotika på skolen er et symptom, og burde tas på helt andre nivåer i samfunnet enn å kjøre razzier på skolene. Igjen er det et eksempel der ressursene brukes i politivesenet istedenfor at det satses på forebyggende tiltak slik som fritidsklubber.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Dette handler ikke om at stonere burde være smarte nok til å gjemme stashet sitt utenfor skolen. Det dreier seg om et inngrep i elevenes privatsfære, som etter blant annet Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK) artikkel 8 krever forankring i lov.
Art 8. Right to respect for private and family life

1. Everyone has the right to respect for his private and family life, his home and his correspondence.

2. There shall be no interference by a public authority with the exercise of this right except such as is in accordance with the law and is necessary in a democratic society in the interests of national security, public safety or the economic well-being of the country, for the prevention of disorder or crime, for the protection of health or morals, or for the protection of the rights and freedoms of others.
Vis hele sitatet...
I følge straffelovsparagraf §195 skal det være ”skjellig grunn til mistanke” før det kan gjennomføres en ransakelse.

Det meste av dette er hentet fra denne artikkelen. Om du velger å se på det som en sikker kilde får være opp til deg.
Da er det bare å vente på at denne saken ender opp i Den europeiske menneskerettsdomstol i Strasbourg. Norge har signert Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK) og i en lignende sak i UK i 2010 viste det seg at praksisen med det som på engelsk heter "arbitrary search and seizure" er ulovlig.

"The Strasbourg court ruled it was unlawful for police to use the powers, under section 44 of the Terrorism Act 2000, to stop and search people without needing any grounds for suspicion."

"The European judges said the power to search a person's clothing and belongings in public included an element of humiliation and embarrassment which was a clear interference with the right to privacy"

"As such, section 44 was not in "accordance with the law" and amounted to a violation of article eight – the right to respect for private and family life."
Kilde: http://www.guardian.co.uk/world/2010...-ruled-illegal
The Nerdrager
Det at de blir luktet opp av en narkotikahund skal da være god grunn nok. Da disse hundene er trent opp for å finne ulovligheter
Sitat av Magisk Vis innlegg
Mine tanker om dette er at det er helt legitt. Hvorfor skal det være ok å dra med seg narkotika på skolen? En offentlig skole? Forebyggende arbeid virker tydeligvis ikke, så derfor må de som tar med seg slikt få en ekstra smekk på fingrene.
De elevene som ikke har med seg narkotika på skolen eller ikke bruker dette har da ingenting å bekymre seg for og vil heller ikke bli behandlet som kriminelle.
Vis hele sitatet...
De blir jo behandlet som kriminelle (i det minste mistenkte) når det er en razzia i klasserommet deres... Med dette tiltaket mister norske skoleelever rettssikkerheten deres i skoletiden "At enhver skal anses uskyldig inntil det motsatte er bevist."
Er dette nytt?

Jeg husker flere skolerazziaer da jeg gikk VGS. Hunder og det hele. De hadde ingen spesiell å gå etter, var bare en rutinesjekk.

Idioti og sløs av ressurser, ja, men kan noen forklare meg hvorfor dette kommer opp nå?
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
"Du er dømt til det motsatte er bevist"
Vis hele sitatet...
Tror det er stikk motsatt i Norge du, man er uskyldig til det motsatte er bevist.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Jeg er enig i tanken om at det ikke skal være narkotika på skolene, men samtidig tror jeg ikke politi og razziaer er et godt virkemiddel.
Vis hele sitatet...
Vil berre føye til noko, viss det er greit:

Eg vil tru at grunnen til at det ikkje er eit godt verkemiddel er at politi og staten spelar på frykt. Frykt for å bli tilfeldig ransaka på skulen. Ein heller dårleg måte å prøve å handtere forvilla ungdommar, imo.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Tror det er stikk motsatt i Norge du, man er uskyldig til det motsatte er bevist.
Vis hele sitatet...
Jeg tror h*n brukte anførselstegn for å vise hvor sarkastisk han var.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Tror det er stikk motsatt i Norge du, man er uskyldig til det motsatte er bevist.
Vis hele sitatet...
Dette var nok ironiskt ment til hvordan det kommer til å bli.

Syntes det er idiotisk at det skal være mer razzia rundt på skoler.
Dette kan jo henge ut klassens beste høgskolekandidat bare fordi han var på en fest, der det var noen som røyka.

Denne eleven blir jo da med en gang hengt ut som en "narkis" av disse ekstremmotstandere av ulovlige rusmidler.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Jeg tror h*n brukte anførselstegn for å vise hvor sarkastisk han var.
Vis hele sitatet...
Jeg tror h*n brukte anførselstegn for å sitere noe?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Sovjet var en politistat. Der kunne man uten forvarsel bli fengslet, torturert og henrettet uten bevis, og hele familien kunne bli sendt til en Gulag i Sibir for resten av livet hvor de måtte jobbe under konsentrasjonsleir-lignende forhold. Folk levde i konstant frykt for det hemmelige politiets avlytting og informanter.

At politiet kan sjekke etter narkotika på offentlig område er derimot ikke en politistat.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så lenge siden PST (dengang POT) brukte i overkant mye tid og ressurser på å avlytte og kartlegge uskyldige mennesker. Her har avsløringene i tiden etter vært mange. Var dette så langt unna en politistat sine metoder?

Offentlig sted sier du? Hvor går i såfall grensen for hva du mener er ett overtramp eller ei? Støtter du f.eks en politikontroll på enhver arbeidsplass? Hva med politikontroller på buss og trikk? Hva med biblioteket eller Rimi? Burde politiet kunne stoppe deg på gata og kreve at bikkja lukter på deg?

Nei, vi er der ikke ennå, men de første stegene er allerede tatt.


Sitat av Bombasa Vis innlegg
+1!

Noen folk her på forumet overdriver noe så inni svarteste granskauen når det diskuteres temaer som dette. Er ikke måte på..
Vis hele sitatet...
Og du er håpløst naiv.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Jeg er enig i tanken om at det ikke skal være narkotika på skolene, men samtidig tror jeg ikke politi og razziaer er et godt virkemiddel. Husker vi hadde flere razziaer da jeg gikk på Sogn VGS for mange herrens år siden. Ingen ble tatt i klassen, men alle følte seg mistenkeliggjort og fremmedgjort. Og så var det noen få som ble markert på og som ble ransaket foran alle, selv om de ikke hadde noe, noe de ikke akkurat syntes var gøy. Så for å ta noen stakkarer som antakeligvis har nok problemer fra før, skaper man en kjip situasjon for en hel skole.

Narkotika på skolen er et symptom, og burde tas på helt andre nivåer i samfunnet enn å kjøre razzier på skolene. Igjen er det et eksempel der ressursene brukes i politivesenet istedenfor at det satses på forebyggende tiltak slik som fritidsklubber.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det du sier og jeg har en ide.
Hvis det ble slik at man heller fokuserte på å ta de som hadde nark på skolen istedenfor vanlige fritidsbrukere kunne politiet gått på gangene i skoler med hunder som luktet på skap, de kunne åpne klasserommet og hunden kunne fått luktet fra gangen. Hvis det hadde vært noe nark der hadde da hundene luktet det uansett.
Synes synd på en evt hund som skal lukte i garderoben på skolen min. der lukter det så jævlig, og for en hund ville dette blitt som å sniffe 3bokser hornsalt vil jeg tro..
Synes de kunne ta seg en tur på stortinget engang iblant også, kunne blitt interessant
Sist endret av funk3; 10. mai 2012 kl. 11:59.
Det var kun Venstre som stemte i mot. Stortingsvalg neste år. *Hint hint*
Hva blir det neste? politiet trekker ut tilfeldige, og folk med narkis utseende, på gata.. kanskje reise hjem til folk som ikke eier huset sitt selv og sniffe rundt..
helt forferdelig! håper dette skjer på min skole så jeg kan protestere, men da kommer alle på skolen til å tro at jeg er narkis, så det hadde vært deilig å slippe også..
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Offentlig sted sier du? Hvor går i såfall grensen for hva du mener er ett overtramp eller ei? Støtter du f.eks en politikontroll på enhver arbeidsplass? Hva med politikontroller på buss og trikk? Hva med biblioteket eller Rimi? Burde politiet kunne stoppe deg på gata og kreve at bikkja lukter på deg?
Vis hele sitatet...
Bare fordi det er gøy å pirke: Rimi og de fleste arbeidsplasser er privateid.

Syns selv dette er helt håpløst. Noen med erfaringer fra slike razziaer? Noen som er blitt markert på? Får man kjennepreken av Politiet, og forsøk på tvangspissings, om man blir markert? Ser ikke for meg politiet si: "Åja, du bare lukter weed, uten å ha noe på deg. Jaja. Ha en god dag"
Sitat av funk3 Vis innlegg
Synes de kunne ta seg en tur på stortinget engang iblant også, kunne blitt interessant
Vis hele sitatet...
Dette var det første jeg tenkte. De som vedtar dette burde jo
så absolutt få se hvordan det fungerer i praksis!
Huff, da skjedde det ja.
Har allerede fått politiet til å ta en razzia på skolen, ikke med vilje though.

Jeg ble tatt for å ha røyket for noen uker siden, er det grunnlag nok til at politiet kan gå gjennom hele skolen med narkohunder egentlig?

Dette skjedde før dette ble lov altså.
Begynner å lure på om Politiets ønske er å melke så mye botpenger fra elever som mulig. Slik jeg ser det er skolen et feil sted å utføre aksjoner for å ta ungdommer med rusmidler. Hvertfall med tanke på at det er irriterende å bli avbrutt i undervisning for at en hund skal snuse på snille og flinke elever som sikkert holder seg unna sånt.
Hva er farlig med narkorazzia på skoler om man ikke har noe å skjule?

Da vil jeg isåfall at vi skal slutte med politikontroller da, og kanskje sikkerhetskontroller på flyplasser også burde revurderes, siden alle er uskyldig til motsatt er bevist? Skal de stigmatisere oss der, også da eller?

(Ja det er satt på spissen, men jeg ser ikke problemet med at politiet tar seg en tur innom skolene og sjekker, jeg har ingenting å skjule, og hadde jeg faktisk hatt med meg noe nark, så hadde jeg jo sett på konsekvensene på forhånd.)
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hva er farlig med narkorazzia på skoler om man ikke har noe å skjule?

(Ja det er satt på spissen, men jeg ser ikke problemet med at politiet tar seg en tur innom skolene og sjekker, jeg har ingenting å skjule, og hadde jeg faktisk hatt med meg noe nark, så hadde jeg jo sett på konsekvensene på forhånd.)
Vis hele sitatet...
Hvorfor trenger man bil når man egentlig bare kan gå?

Nei, seriøst. At dere ikke ser problemet i at flere uskyldige elever mistenkeliggjøres skremmer meg. Hadde det vært konkrete mistanker, så hadde det vært noe annet, men da skulle isåfall vedkommende elev blitt hentet ut av klasserommet før de sjekket han. Er det i det hele tatt noen som har blitt tatt i en slik aksjon? Har det vært noen beslag? Det er uansett ingenting som forsvarer en slikt maktbruk mot noen i ett demokrati og rettsstat, og det er sannsynligvis ulovlig iflg. både norsk og internasjonal rett. Jeg regner med at noen vil prøve saken videre, så jeg ser frem til å få se resultatet.
Dette er idiotisk bare en av grunnene for at jeg holder med Venstre!
Lederen for elevorganisasjonen kommenterte dette nettopp på Facebook, og påpekte at dette kun skjedde ved skriftlig tillatelse fra elever. Alle har derfor fortsatt retten til å nekte
Ble lagt ut for en liten stund siden at politikerne hadde snudd i saken: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-6825629.html
Sitat av zega Vis innlegg
Ble lagt ut for en liten stund siden at politikerne hadde snudd i saken: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-6825629.html
Vis hele sitatet...
Hurra!

Sitat av Aftenposten
Rusmisbruk skal bekjempes, også i skolen, men det må gjøres innenfor rettsstatens rammer, sier Borghild Tenden fra Venstre i en pressemelding fra partiet.
Vis hele sitatet...
Det er ett meget viktig poeng fra Borghild Tenden og Venstre!
Sist endret av caperno; 10. mai 2012 kl. 14:19.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er ett meget viktig poeng fra Borghild Tenden og Venstre!
Vis hele sitatet...
Dette er uansett helt feil fremgangsmåte for å "bekjempe" rusmidler.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-6825629.html

Snudde i døra...
Skriftlig samtykke kan de glemme å få fra meg...

Edit: Etter hva jeg forsto så måtte elever under 16 år få skriftlig samtykke fra foreldre, det vil si at oss på Vgs ikke har noen rettigheter og er alle mistenkte som rusmisbrukere...

Jeg har ikke med rusmiddler på skolen og bruker det veldig sjeldent og kun i helgene.
Det jeg er redd for at når jeg er ute med kompiser i helgene fyrer de opp kanskje en, da fester det seg i klærne mine, kan hundene lukte dette?
Hvis de kan, blir jeg dratt ut og latterligjort foran hele klassen da?
Hvis dette hadde skjedd meg hadde jeg med stor sansynlighet sluttet på skolen...
Sist endret av ParadiseCity; 10. mai 2012 kl. 14:45.