Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4113
Hei må man ha pakkedata på for at en Samsung Galaxy S2 skal sende og motta MMS, hadde en HTC Desire S før og der trengte jeg ikke det.
Vil helst ikke ha pakkedata på for da synkroniseres en masse andre ting over mobilnettet, noe jeg ikke vil det bruker jeg når jeg er på WIFI nett.
Synes det er litt tungvindt at man må slå på pakkedata hver gang jeg skal sende eller motta en MMS.

Galaxis.
Tror ikke telenor tillater å laste ned mms over andre nettverk. Jeg får i hvertfall ikke lastet ned mms uten å bruke edge. Set sagt, hvorfor bruker folk enda mms? Det er jo alt for mange begrensninger, og med dagens smarttelefoner fungerer jo epost mye bedre.
Trådstarter
8 1
Dette synes jeg er litt rart for på HTC Desire og Desire S så fungerer MMS uten at pakkedata er på med Telenor.
Er Samsung sine telefoner satt opp annerledes?

Galaxis.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Du må nesten ha pakkedata aktivert for å i det hele tatt motta den mms-meldinga. Kanskje ikke 3G/HSDPA, men EGDE/GPRS. Ellers får du ikke lastet ned jack shit. Det går ikke over WiFi.

Her er litt lesestoff om mms. http://en.wikipedia.org/wiki/Multime...saging_Service
Trådstarter
8 1
Mulig det men på min HTC Desire S trengte jeg ikke å slå på pakkedata, mulig den oppdager selv at det var en innkommende MMS og slo på pakkedata under henting og sending av MMS og deretter slår den av automatisk?

Bruker Telenor på Desire S og på SG2

Mvh.
Galaxis
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Galaxis Vis innlegg
Mulig det men på min HTC Desire S trengte jeg ikke å slå på pakkedata, mulig den oppdager selv at det var en innkommende MMS og slo på pakkedata under henting og sending av MMS og deretter slår den av automatisk?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke fysisk mulig. Har du deaktivert alt, noe jeg ikke egentlig tror du har helt gjort, så vil det ikke komme noen MMS gjennom. Du vil derimot få en sms etter 24 timer som sier at du har fått en MMS med en link til meldingen på telenor.no.
Testet dette nettopp med en Samsung GalaxyS2, og det jeg har skrevet stemmer godt.
Siden både Samsung og HTC kjører droid på sine telefoner, så er det ikke noe spesielt med den enkelte telefon.

Kan se ut som at du får en melding om at du har fått en MMS, men du kan ikke laste den ned da du ikke har aktivert pakkedata. Er det dette du opplever?
Sist endret av Magisk; 4. mai 2012 kl. 08:07.
har selv en slik g2 og angrer den dag i dag på kjøpet, makan til drit tlf, ikke får man slått av all mulig synkronisering, slik man kan på htc desire hd(som var min tlf før G2) så den løper fritt på mobildata trafikken uannsett hva jeg slår av. Prøver jo og strupe alt som strupes kan, men alikevel så bruker den masse datatrafikk, og bruk av trafikk = batteriforbruk uttav en annen verden... har ett veldig moderat mobil bruk for og prøve og ha tlf en dag, om mobildata står på så holder kanskjer til 1800 på kvelden om jeg tok den av ladern på morgen kvisten.
mens min arbeids tlf som er iphone 4 holder 4 dager hvertfall uten lading og moderat+ bruk og wifi på hele dagen+mobildata, men denne er jo da strupa ner på alt som skal oppdatere seg osv..


så til svaret på spørsmålet, ja du må ha mobildata på for og få mms... kjipt men sant.
Sitat av Galaxis Vis innlegg
Dette synes jeg er litt rart for på HTC Desire og Desire S så fungerer MMS uten at pakkedata er på med Telenor.
Er Samsung sine telefoner satt opp annerledes?

Galaxis.
Vis hele sitatet...
HTC sine telefoner aktiverer pakkedata utomatisk ved henting av mms.