Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3725
Noen som vet om ei side jeg kan regne ut det på? Bror min er gal og drakk 70 øl på under 10 timer på fredag, vil gjerne vite hva han hadde i promille.

Ja jeg har googlet men finner stort sett søppel-treff som døde linker osv.
Nekter å tro at han kunne overlevd det.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513
googlet litt jeg

Edit: 70 øl? må være lettøl i flyflaskeformat
Edit2: Enda en. http://www20.nrk.no/kalkulatorer/pro...px?mappeid=176
Sist endret av Frende; 16. oktober 2006 kl. 20:29.
Tenker han ble bra full på.. la oss si tre flasker øl, og juger på seg 67:P
Ser jo på promillen at det ble litt vel mye 11 i promille er vel død og våknet igjen det?

Han hadde fått 3 kasser øl i hvertfall, det er jo 24 øl i hver kasse? Og hadde 2 øl igjen etterpå...

Sitat av Leroy
Tenker han ble bra full på.. la oss si tre flasker øl, og juger på seg 67:P
Vis hele sitatet...
Nei, han tåler en del, det vet jeg, men 70 øl høres likevel svært mye ut til å være han..
Tror brodern din er en grei og spandabel mann som deler med seg og sine kamerater
70 øl!? Det var vel litt i overkant av hva som var sannsynlig, men dog...

/offtopic. Ser at den kalkulatoren umulig kan være helt 100 %. Jeg er en mann av en viss størrelse, men på en normal fyllekull konsumerer jeg 1,5 flaske "Kångjack" og en 6'er øl (boksøl, gjerne mørk type, engelsk) og i henhold til denne utregningen skulle jeg ha havnet på patologen!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Selvfølgelig er ikke en sånn kalkulator 100% For å kunne regne ut noe sånt nøyaktig måtte man ha ufattelig mange variabler..
Hadde faktisk et prosjekt om dette her på u-skolen, og da slengte jeg sammen dette lille programmet for å regne ut promille:
http://musikk.ath.cx/public/files/AlkoTestern.exe

Hvor korrekt utregningen er, eller hvilken formel som er brukt vet jeg ikke, siden kildekoden forsvant for en god del år siden.
Jeg tviler også litt på denne kalkisen, kl 00.30 hadde vist jeg 3.92 i promille sist jeg drakk :P

Edit: Pluss at jeg hadde over 1 i promille 24 timer etterpå!

Sitat av NoRemorse
Hadde faktisk et prosjekt om dette her på u-skolen, og da slengte jeg sammen dette lille programmet for å regne ut promille:
http://musikk.ath.cx/public/files/AlkoTestern.exe

Hvor korrekt utregningen er, eller hvilken formel som er brukt vet jeg ikke, siden kildekoden forsvant for en god del år siden.
Vis hele sitatet...

Det jeg mener mangler på denne er hvor lang tid du bruker på å drikke.
Sist endret av mainer; 16. oktober 2006 kl. 21:37.
Sitat av Lille My
Noen som vet om ei side jeg kan regne ut det på? Bror min er gal og drakk 70 øl på under 10 timer på fredag, vil gjerne vite hva han hadde i promille.

Ja jeg har googlet men finner stort sett søppel-treff som døde linker osv.
Vis hele sitatet...
Uten å spy, så vil jeg anse det forsøket der som umulig. Du vil rett og slett få vannforgiftning av 23liter væske (antar 0.33flasker) på så kort tid. Eneste untaket er seff hvis han veier 400kg, da vil 23 liter tilsvare ca. normalt av hva en person klarer å få i seg.
Sam sagt 70 øl = 23 liter, så hvis han skulle greid det måtte det vært "drikke, spy, drikke, spy, drikke, spy, drikke, spy...."
Om så han ikke er profesjonell "konkuranse-spiser" høres dette umulig ut...... Men viss han er så kanskje..
Kan jo nevnes at fyren har veldig mye muskler og høy forbrenning? tror ikke han spydde den kvelden... Han sa i hvertfalll (over tlf) at han hadde fått 3 kasser og var halvveis gjennom dem, tror heller han fikk 1,5 kasse jeg og at han så dobbelt
Det lar seg ikke fysisk å drikke 70 øl. Magen ville eksplodert:

70*0,33=23,1 liter

23,1 / 10 = 2,31

Det lar seg ikke gjøre, rett å slett. Om det så hadde vært vann...
Sitat av Thedeeq
Det lar seg ikke fysisk å drikke 70 øl. Magen ville eksplodert:

70*0,33=23,1 liter

23,1 / 10 = 2,31

Det lar seg ikke gjøre, rett å slett. Om det så hadde vært vann...
Vis hele sitatet...
du må huske at en del av dette går ut igjen etterhvert Men nei det høres ikke bra ut i det hele tatt, må ta en prat med ham nå når han er blitt edru igjen
Magen hadde ikke eksplodert, men han hadde kommet til et punkt hvor han rett og slett ikke hadde klart å få ned mer, og ting hadde kommet opp av seg selv.
Du kan prøve å drikke 2 liter vann hver time i 10 timer og se hvordan det går, dersom du da bytter det ut med alkoholholdig øl med kullsyre ser du fort at det der er umulig.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Om personen drakk 70 øl 0.33 og hadde en kroppsvekt på 100Kg hadde han hatt 10 i promille, rekorden i norge (altså personen overlevde) var vel rundt 4-5.

Om broren din var 150Kg så hadde han hatt 6.9 i promille.

Og om det var halvlitere hade han hatt 16.5 i promille da kropsvekten var 100Kg.

Brukte ett lignende exel dokument: http://www.tramsmail.se/tramsfiler/0..._Barometer.xls

Hehe, enten er broren din rundt ett halvt tonn ellers så prøver han desperat og skryte på seg.
Tja som jeg har sagt, han kan ha hatt en og en halv kasse øl, som har sett ut som det dobbelte etter ei stund
Sitat av Vexillum
Du kan prøve å drikke 2 liter vann hver time i 10 timer og se hvordan det går, dersom du da bytter det ut med alkoholholdig øl med kullsyre ser du fort at det der er umulig.
Vis hele sitatet...
Tror nok man kan drikke mer øl enn vann. Ikke at denne bragden er særlig sannsynlig, men siden alkohol er vanndrivende, vil vel osmose-effekten sørge for at mer væske blir tatt opp for å erstatte det som alkoholen fordriver?

Bare gjetter her altså.

EDIT: Ser ikke bort ifra at kroppen også kompenserer for det høye væskeinntaket ved å kjøre den mye raskere gjennom systemet
Sist endret av bread; 18. oktober 2006 kl. 16:29.
du dør på 4 eller 5 i promille altså og dermed han burde hatt mer en 5i promille vis han hadde drokke 70 øl.... dette kan ikke vere sant tror du har misfortstått

foresten sikker på at han lever siden han sover? ville sjekka pulsen hans:P
Har snakka mer med ham nå, han fikk 3 kasser øl som sagt, og de var 3 stykker som drakk av disse kassene. Men en av dem liker ikke øl, så de var bare 2 som drakk da, og de hadde også en del brennevin stående i tillegg.. Kassene ble tømt i hvertfall.. 30-40 øl hver er likevel en del. Så drakk han ikke 70 selv, men alt ble drukket opp.
Sitat av LoRd
Tror brodern din er en grei og spandabel mann som deler med seg og sine kamerater
Vis hele sitatet...
quter meg selv