Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3500
Hei

Har siste to år brukt kredittkort fra SAS/SEB på det aller meste av handling. Kortet koster 1495 kr/året men har fått godt med eurobonus poeng, og muligheten til å oppgradere bonus reisene mine til plus uten kostnad.

Men nå har dem vist satt en forbrukslimit på kortet til 5000 kr/mnd. Jeg må vel ha brukt kortet for mye da. Er det ikke rart at dem plutselig kan gjøre slikt for et kort man tross alt har betalt for?
Kr 500 per måned synes litt lave.
Jeg kan bare tenke at de gjorde en kreditsjekk og fant noe ting galt men da skulle du har fått beskjed om det.
Har du kontaktet SAS EB?
Høres ut som de har oppdatert kredittgrensa di. Hva kortet koster er jo helt uvesentlig om du ikke har kredittscore til å betjene mer enn 5 lapper kreditt pr mnd.

Husk at om du har andre kredittkort så er det kredittramma/grensen som bestemmer. Om du har 7 kredittkort med grense på 5.000 så er det en kreditt på 35.000 selvom balansen på korta er 0,-
▼ ... noen uker senere ... ▼
Riktig!
Og kredditscore handler mye om hvor mye man har i gjeld, og hvor mye inntekt man står oppført med?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har hatt kredittramme/kjøpsgrense på langt over det. Denne har aldri endret seg uten beskjed, og kun dersom jeg velger å endre denne selv.
Ville anbefalt deg å kontakte SEB kort direkte ellers kan du stille spørsmålet i FB-gruppa Eurobonusjeger hvor de sikkert har en forklaring eller at det kan være noen andre som har opplevd det samme.