Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8169
BRAND ∞ STRONG
Dexter returnerer med sesong 9 etter 8 år, er det liv laga?

Jeg syns de første 3-4 sesongene var bra, men mener å huske at det ble litt langdrygt etterhvert.
En av mine favorittserier, gleder meg som en unge.
Det peaka på sesong 3, men likte resten av serien og men måtte legge til godvilje litt mot slutten.

Håper dette blir bra ��
Prøvde å se på nytt for noen måneder siden. Kom til ca sesong 4 før det ble stopp. Skal uansett se den nye sesongen, men har ikke all verdens med forhåpninger.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Kanskje, hvis han går tilbake til å være en morder. Husker ikke hvordan serien slutta, men jeg gidder ikke se på enda en serie der mesteparten av spenningen kommer fra at hovedpersonen prøver å sjonglere et liv som hardbarka kriminell med et rolig familieliv.
Sist endret av Bothrops; 27. mai 2021 kl. 18:40.
Altså... jeg skal se det, men jeg har ikke veldig høye forventninger.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Enig med samtlige til nå. Har ikke de største forventningene.
Husker ikke en gang om jeg så alle 8 sesongene.

Men jeg har fulgt med på døvere serier enn det så jeg gir det en sjanse.
Siden det er 8 år siden sist så regner jeg med at man kan hoppe inn uten å ha sett alle de foregående.
Sist endret av vindaloo; 27. mai 2021 kl. 18:52.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Kanskje, hvis han går tilbake til å være en morder. Husker ikke hvordan serien slutta, men jeg gidder ikke se på enda en serie der mesteparten av spenningen kommer fra at hovedpersonen prøver å sjonglere et liv som hardbarka kriminell med et rolig familieliv.
Vis hele sitatet...
Mtp. på slutten av forrige sesong vil jeg tro at dette kommer til å handle om sønnen til Dexter.

Det siste vi fikk se var vel at far i huset kom spaserende inn i et rom hvor kona lå død i en blodpøl og sønnen satt tilsynelatende uanfektet og lekte seg midt oppi det hele, mens kameraet fokuserte på ansiktet hans før det ble zoomet inn på det tomme blikket og alt gikk i svart og serien ble avsluttet, for denne gang.

Med mindre produsentene lar fortsettelsen ta en overraskende vending ser jeg på det som svært sansynlig at man vil forsøke å spille videre på at en "psykopat ble født" i dette dramatiske øyeblikket.

Tillegg: Ser ut som om dette skjedde lenge førslutten av forrige sesong.
Sist endret av Knask; 27. mai 2021 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg synes de første par-tre sesongene var bra, og Trinity arc var fantastisk, men at det var ganske bratt utforbakke kvalitetsmessig etter det.

Seriøst, "romantisk" plot med søsteren, hva faen er det?

Mot slutten synes jeg ikke lenger det var interessant, bare så ferdig for å se ferdig.
Rita døde i slutten av sesong 4.. Du har med andre ord glemt både sesong 5, sesong 6, sesong 7 og sesong 8.. Og nei, Harrison var ikke uanfektet og lekte, han satt og grein i blandingen av badekarvann og blod som rant fra badekaret hvor mora ble drept..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Rita døde i slutten av sesong 4.. Du har med andre ord glemt både sesong 5, sesong 6, sesong 7 og sesong 8.. Og nei, Harrison var ikke uanfektet og lekte, han satt og grein i blandingen av badekarvann og blod som rant fra badekaret hvor mora ble drept..
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har allerede påpekt at jeg husket helt feil.
Samtidig ser jeg at jeg har blandet med scenen hvor Dexter bæres vekk av politimannen som er fra hans egen barndom så dette ble helt feil.

Jeg burde ha sjekket opp i dette istedenfor å stole blindt på min egen hukommelse etter så mange år før jeg postet.
Dexter satt heller ikke og lekte i mora sitt blod, han også grein sine modige tårer (samtidig som han skreik/ropte), og han var veldig mye eldre enn Harrison var når hans more ble drept foran han (og de fleste vil vel være enige i at motorsagdrap er en del mer brutalt enn å forblø i et badekar). Ja, det er likheter, men serien brukte allerede dette som innhold i sesongene etterpå hvor de viste hvor bekymret Dexter var for at sønnen kanskje var ung nok til å huske drapet (uten å noensinne få noe som tydet på at han husket dette eller hadde traumer fra denne hendelsen). Med andre ord, den character arc'en er allerede utspilt og avgjort, så å ta opp igjen denne virker litt søkt. Men så hadde manusforfatterene av Dexter ganske store varianser av kvalitet gjennom alle sesongene av Dexter, så hvem vet, men siden dette blir en miniserie med en del kritiske øyne så antar jeg de setter alle kluter til og faktisk gjør sitt beste i denne nye sesongen.
Regner vel med at disse nye episodene kommer til å handle mye om tømmerhuggernes strabasiøse liv, basert på den siste sesongfinalen. Jeg syns vel i retrospekt i likhet med andre at de første sesongene var best (faen at Rita døde), men koste meg stort sett med mesteparten. Slutten derimot er seriøst noe av det verste jeg har sett, langt forbi LOST til og med.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Slutten derimot er seriøst noe av det verste jeg har sett, langt forbi LOST til og med.
Vis hele sitatet...
Noen ganger kan få inntrykk av at produsenter og manusforfattere har rotet seg helt bort å ikke aner hvordan de skal avslutte.
Tipper det er noen serier som har fått en eller to ekstra sesonger av den grunn.

Syns The Blacklist er ett godt eksempel på det. Sesong 1-4(5) var helt rå, men nå når vi skriver S8 så er det ikke veldig
spennende lengre hva slags relasjon som eksisterer mellom Elizabeth Keen og Raymond Reddington.
De redder seg lit på at hver episode har en egen handling i tillegg til det underliggende premisset.

Ett annet eksempel på dette er sesong 7 av Parks & Rec. Bare fyllstoff, og ekstra trist blir det når S1-5 var fantastiske.

Beste avslutning på en TV-Serien noen sinne syns jeg er det siste sekundet av The Sopranos.
Avslutningen til Dexter var katastrofe. Ufattelig dårlig. Kontraster til Breaking Bad.

Håper de klarer å rette opp noe av inntrykket med den nye sesongen. Var ikke så mange hint å få i den siste traileren.
Noen som vet hvor man kan streame Dexter i Norge? Sleit med å finne en streamingtjeneste som hadde det inne - og lurer da og på hvor man kan streame den nye sesongen.

Ser det er showtime som har rettighetene med de er kun tilgjengelige i USA slik jeg har forstått det.
Var ikke Dexter erklært død/savnet av Miami politiet på slutten av den siste episoden da han seilte inn i stormen/tornadoen?
Sitat av Tokis Vis innlegg
Var ikke Dexter erklært død/savnet av Miami politiet på slutten av den siste episoden da han seilte inn i stormen/tornadoen?
Vis hele sitatet...
Ja, men helt på slutten får man sett at han lever
https://youtu.be/gJ8Gi6T5SBc?t=116
Sist endret av etse; 28. mai 2021 kl. 16:06.
Sitat av etse Vis innlegg
Ja, men helt på slutten får man sett at han lever
https://youtu.be/gJ8Gi6T5SBc?t=116
Vis hele sitatet...
Ja, vet det. Håper bare at søstera hans ikke blir med på den neste serien som gjenferd som faren hennes i Dexter.

Sitat av etse Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan streame Dexter i Norge? Sleit med å finne en streamingtjeneste som hadde det inne - og lurer da og på hvor man kan streame den nye sesongen.

Ser det er showtime som har rettighetene med de er kun tilgjengelige i USA slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Brukte torrentz i gamle dager for å se Dexter. Kanskje det er noe for deg? Ser at Amazon Prime video har Dexter alle sesonger
Sist endret av Tokis; 28. mai 2021 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan streame Dexter i Norge? Sleit med å finne en streamingtjeneste som hadde det inne - og lurer da og på hvor man kan streame den nye sesongen.
Vis hele sitatet...
RARBG bruker å ha det jeg trenger dagen etter at det er sendt i USA.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Ja, vet det. Håper bare at søstera hans ikke blir med på den neste serien som gjenferd som faren hennes i Dexter.



Brukte torrentz i gamle dager for å se Dexter. Kanskje det er noe for deg? Ser at Amazon Prime video har Dexter alle sesonger
Vis hele sitatet...
Takk for forslag, så ikke ut som de var på prime video heller. Får vente til beste sesong kommer ut om se hvem som får rettighetene i Norge da. Hadde håpet på å finne en lovlig måte så man slapp piratvirksomhet.
Sitat av etse Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan streame Dexter i Norge? Sleit med å finne en streamingtjeneste som hadde det inne - og lurer da og på hvor man kan streame den nye sesongen.

Ser det er showtime som har rettighetene med de er kun tilgjengelige i USA slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Du kan streame dexter på den nye(?) Paramount Plus (https://www.paramountplus.com/no/)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Til orientering:
Dexter New Blood SESONG 1 E01 - E04 er ute på PÅ PARAMOUNT+ nå (eller som torrent)
Første episode virka ganske lovende selv om det var ufattelig forutsigbart. Vedder på at Clancy Brown er seriemorderen han må jakte på, eller et han er en annen, "god" seriemorder sånn som Dexter
Dexter er bra det men søsteren hans er så utålelig at det ødelegger hele serien. Og de to var gift irl, wtf ��
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Syns søstera hans var litt hot jeg, men så syns jeg den Danske statsministeren
er sexy også, så jeg vet ikke helt hvor tilregnelig jeg er.
Har ingenting med utseendet å gjøre, har med oppførselen hennes å gjøre.
Sitat av Gaba nation Vis innlegg
Har ingenting med utseendet å gjøre, har med oppførselen hennes å gjøre.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg anbefale deg å se "Dragged acrossed concrete". Søstra til Dexter har en kort og brutal gjesteopptreden der
Sitat av Relevant Vis innlegg
Altså... jeg skal se det, men jeg har ikke veldig høye forventninger.
Vis hele sitatet...
Her må jeg bare ete hatten min. Faen steike så bra det er!
Jeg likte serien lenge men jeg ga den opp når han begynte å pule søstera si. Da forsto jeg at nå begynner de å gå tom for story her.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sjekk ut bøkene til Tim Morris.
Serien med serge storm og coleman, er humor.
Dexter kommer ikke på syk skalaen overhodet.

Finnes på fabel, og er verdt å sjekke ut.

Når du vrir deg flirende rundt på gulvet, er det på tide å ta en pause.

Kansje etter å ha lært hvordan man får ett meneske i en flaske.
Sist endret av slitenRealist; 16. juli 2023 kl. 09:21.