Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4805
Hei.
Jeg driver og står på hoverboard 24/7. Har bygd flere selv.

Nå lurer jeg på om jeg kan få hoverboardet til å gå fortere.

Et hoverboards motor ligger i selve hjulene. Jeg lurer på om jeg kan feste et ekstra hjul oppå de eksisterende hjulene, for eksempel et større hjul, slik at de eksisterende hjulene ikke berører bakken, men snurrer rundt, og dermed gjør at de ytre hjulene går fortere.

Min stefar sa at det ikke går, og sammenlignet det med å koble to vannkilder til samme hageslange, det vil ikke gi mer trykk, bare mer kapasitet.

Noen kommentarer?
Har du større utveksling ned mot bakken, vil den gå fortere dersom motoren orker det. Men det betinger såklart at motoren er sterk nok, noe den sannsynligvis ikke er.
Høres ut som det blir mer ustabilt, og det passer dårlig sammen med høyere fart.
Fart i teorien ja som nevnt om den stakkars motoren orker.

Verre er det vel å måtte ta høyde for desto seigere akselerasjon og deakselerasjon (nedbremsing)..

Høres for en middelaldrende mann ut som ett selvmordsforsøk.
Tusen takk for svar, folkens. Hiver denne ideen nedi dass og spyler hardt ned

Ha en fin dag videre!