Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3054
Har fått et problem i det siste.
Minst en gang om dagen blir PC'en utrolig treg, så treg som den kan bli uten å faktisk låse seg.

Når det skjer viser oppgavebehandling at Disk bruk er 100% (legger ved bilde)
Men når jeg sjekker så er det ingen prosesser som kommer i nærheten av å bruke så mye.

Jeg har søkt på nett men blir ikke klokere, noen mener dette er pga SSD disk som ikke blir gjenkjent men jeg har ikke en slik i min maskin.

Dette skjer også til helt tilfeldige tider så det er tvilsomt at det er en prosess på et tidsskjema.

Er det noen som vet noe om dette?
Sist endret av TheMjohann; 28. september 2014 kl. 15:48.
Fikk en splitter ny pc 24 september, har noe av det lignende problemet bare at det er 99% av prossesoren som brukes, selvom bare 1 program kjører. Samt at hele windows 8 fungerer tregt til tider og nesten alt av programmer får (svarer ikke) og slutter og funke.
Win 8 = noe dårlig drit i mine øyne :/
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Fikk en splitter ny pc 24 september, har noe av det lignende problemet bare at det er 99% av prossesoren som brukes, selvom bare 1 program kjører. Samt at hele windows 8 fungerer tregt til tider og nesten alt av programmer får (svarer ikke) og slutter og funke.
Win 8 = noe dårlig drit i mine øyne :/
Vis hele sitatet...
Hadde vært veldig skeptisk om prosessoren ikke kjørte 100%
Prøv å skru av og stopp BITS (Background Intelligent Transfer Service). Dette kan gjøres under "vis lokale tjenester" (søk etter dette i charmsbaren).
Når det skjer viser oppgavebehandling at Disk bruk er 100% (legger ved bilde)
Vis hele sitatet...
Oppgavebehandling at Disk bruk,gir ikke et godt bilde av hva som skjer.
Start knapp perfmon.exe /res
Klikk på Disk fane for og se hva som lese og skrives til disk.

Process Monitor er også et bra hjelpemiddel.
Viser i real time alle aktiviteter.

Process Explorer viser I/O(disk aktivitet) og prosess som leser eller skriver mest til disk.