Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 23977
Hei!

Jeg har blitt oppringt de siste dagene fra skult ID. Altså at nummeret ikke vises for brukeren velger å skjule det. Ikke hemmelig nummer. Jeg har en simpel nokiatelefon. Uten internett eller noe slikt.

Vedkommende ringer til alle døgnet tider og prater ikke.

Jeg vil ikke reservere meg for skjult id. Jeg vil ikke politianmelde det.

Jeg vil bare finne ut hvem som står bak.

Har allerede kontaktet operatøren min, men de kunne ikke gi ut opplysninger uten at politiet hadde bedd om det. Men jeg vet at det ikke er noe poeng å anmelde det, så derfor håper jeg virkelig at noen av dere kan komme med seriøse forslag for å finne ut hvem som står bak.

Kun seriøse henvendelser takk.
Sitat av Normann1 Vis innlegg
Hei!

Jeg har blitt oppringt de siste dagene fra skult ID. Altså at nummeret ikke vises for brukeren velger å skjule det. Ikke hemmelig nummer. Jeg har en simpel nokiatelefon. Uten internett eller noe slikt.

Vedkommende ringer til alle døgnet tider og prater ikke.

Jeg vil ikke reservere meg for skjult id. Jeg vil ikke politianmelde det.

Jeg vil bare finne ut hvem som står bak.

Har allerede kontaktet operatøren min, men de kunne ikke gi ut opplysninger uten at politiet hadde bedd om det. Men jeg vet at det ikke er noe poeng å anmelde det, så derfor håper jeg virkelig at noen av dere kan komme med seriøse forslag for å finne ut hvem som står bak.

Kun seriøse henvendelser takk.
Vis hele sitatet...

Hei.

Spør operatøren din om å få en logg på inkommende trafikk, det er mulig at nummeret vises på den inkommende loggen.
Så søtt, noen er forelsket i deg og vil høre stemmen din :-)
Har du android-telefon? Tror det går an å bruke en app til å sile innkommende samtaler. Da kan du stille inn appen til å automatisk avvise alle skjulte nummer eller nummer du skriver inn i en liste.

https://play.google.com/store/apps/d...lcontrol&hl=en
Sitat av belisarius Vis innlegg
Har du android-telefon? Tror det går an å bruke en app til å sile innkommende samtaler. Da kan du stille inn appen til å automatisk avvise alle skjulte nummer eller nummer du skriver inn i en liste.

https://play.google.com/store/apps/d...lcontrol&hl=en
Vis hele sitatet...
Les posten hans engang til, han har en simpel nokia telefon.
Sitat av tmortenk Vis innlegg
Les posten hans engang til, han har en simpel nokia telefon.
Vis hele sitatet...
Da bør han ringe abonementsleverandøren og spørre om de kan blokkere for skjulte nummer. Mulig selv en primitiv Nokiatelefon har noen muligheter for å sperre innkommende anrop også.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hvorfor skriver folk i hver bidige tråd som omhandler "skjult ID/hemmelig nummer"-problematikk at folk skal ringe operatør for å få ut hvem det er som ringer? Det funker ikke slik! Det er KUN politiet ved fullmakt som kan hente ut slike anropslogger. Eneste du får ut er utgående anrop/sms/data-tjenester fra ditt nummer, ikke innkommende.
Mobiloperatører kan heller ikke blokkere for skjulte nummer, uansett!

"Terror" som det blir beskrevet som her må anmeldes til politiet som sjikane og etterforskes deretter. Nå har trådstarter skrevet at han ikke vil anmelde dette, så da er det ingen mulighet for å finne det ut. (bortsett fra folk som har tilgang til slike systemer og vil risikere jobben sin for å hjelpe med sånt. NEI, jeg er ikke en av de, så dont bother!)

Så.. Sorry mac, det er dessverre lite å gjøre med skjulte nummer som ringer deg hele tiden. Eneste tipset er nytt nummer.
Sist endret av Magisk; 5. februar 2014 kl. 12:24.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Forbaskede trangsynte freaks, han har nr til denne personen, men IKKE navnet. Offentligjør det TS, så kan vi sjikanere litt tilbake!
Vis hele sitatet...
Nei, han har verken nummer eller navn.

Men værsågod. "Skjult ID". Sjikaner i vei.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Hvorfor skriver folk i hver bidige tråd som omhandler "skjult ID/hemmelig nummer"-problematikk at folk skal ringe operatør for å få ut hvem det er som ringer? Det funker ikke slik! Det er KUN politiet ved fullmakt som kan hente ut slike anropslogger. Eneste du får ut er utgående anrop/sms/data-tjenester fra ditt nummer, ikke innkommende.
Mobiloperatører kan heller ikke blokkere for skjulte nummer, uansett!

"Terror" som det blir beskrevet som her må anmeldes til politiet som sjikane og etterforskes deretter. Nå har trådstarter skrevet at han ikke vil anmelde dette, så da er det ingen mulighet for å finne det ut. (bortsett fra folk som har tilgang til slike systemer og vil risikere jobben sin for å hjelpe med sånt. NEI, jeg er ikke en av de, så dont bother!)

Så.. Sorry mac, det er dessverre lite å gjøre med skjulte nummer som ringer deg hele tiden. Eneste tipset er nytt nummer.
Vis hele sitatet...
Feil.
Du har forøvrig riktig mtp blokkering av skjulte nummmer, dette kan ikke operatøren hjelpe deg med.
Hvis du derimot kontakter din egen operatør og spør om spesifisering på inkommende trafikk, så vil du få dette utlevert. Det skjulte nummeret vil nå ha en helt vanlig nummerserie

Tar forbehold om at dette kan variere fra operatør til operatør.
Sitat av Smoearn Vis innlegg
Feil.
Du har forøvrig riktig mtp blokkering av skjulte nummmer, dette kan ikke operatøren hjelpe deg med.
Hvis du derimot kontakter din egen operatør og spør om spesifisering på inkommende trafikk, så vil du få dette utlevert. Det skjulte nummeret vil nå ha en helt vanlig nummerserie

Tar forbehold om at dette kan variere fra operatør til operatør.
Vis hele sitatet...
Hvilken operatør kan du garantere at dette funker for?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvilken operatør kan du garantere at dette funker for?
Vis hele sitatet...
Kan garantere at dette er tilfelle når NetCom sender ut inkommende informasjon.
Nettopp blitt testet.
Learning by doing
Undef's Avatar
skaff deg kontakter så du kan se alle skjulte nummere!
Jeg har det ikke, men en kompis har
slutt å besvar tlf når det ringer med skjult nr så blir det ikke så artig lengre..
Prøv å fiks sånn ventemusikk de bruker når du ringer service nr til diverse firmaer og sett på no cheesy danseband musikk. Ingen holder ut det der i mer enn 5 min.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Smoearn Vis innlegg
Feil.
Du har forøvrig riktig mtp blokkering av skjulte nummmer, dette kan ikke operatøren hjelpe deg med.
Hvis du derimot kontakter din egen operatør og spør om spesifisering på inkommende trafikk, så vil du få dette utlevert. Det skjulte nummeret vil nå ha en helt vanlig nummerserie

Tar forbehold om at dette kan variere fra operatør til operatør.
Vis hele sitatet...
Vis meg at du får denne informasjonen fra en operatør. Send meg kopi av dette eller bilder. Jeg vil se det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Smoearn Vis innlegg
Du har forøvrig riktig mtp blokkering av skjulte nummmer, dette kan ikke operatøren hjelpe deg med.
Vis hele sitatet...
Rart. Telenor påstår at dei kan hjelpe meg med det.



Får vel tipse forbrukerombudet om at telenor tar feil da.
Jeg har ikke den fjerneste anelse om dette fungerer på mobiltelefoner, men i den gode gamle hustelefonens æra -før nummervisning var veldig aktuelt, så kunne man løfte av røret og trykke *69# (viss jeg husker riktig) og da ringte man opp den som sist ringte deg. Kjekt viss man akkuratt ikke rakk og ta telefonen, og på den tiden så visste man jo ikke hvem som ringte før man løfta av røret.

Det var en slik satan som dreiv og ringte meg også for et par-tre år siden, sikkert 5-10 ganger om dagen.
Til slutt sa jeg noe slikt som "Jeg har funnet ut hvem du er og jeg vet hvor du bor, så viss du ringer èn eneste gang til, kommer jeg og setter fyr på huset ditt!"
Vedkommende ringte ikke flere ganger
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Rart. Telenor påstår at dei kan hjelpe meg med det.



Får vel tipse forbrukerombudet om at telenor tar feil da.
Vis hele sitatet...
Joa, så lenge du har Mobilt Bedriftsnett fra Telenor, så kan du det der. Men for privatkunder er ikke den tjenesten tilgjengelig. Dont know why..
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Prøv å fiks sånn ventemusikk de bruker når du ringer service nr til diverse firmaer og sett på no cheesy danseband musikk. Ingen holder ut det der i mer enn 5 min.
Vis hele sitatet...
Eller neste gang personen ringer kan du si:
"Velkommen til politiet. Skal du anmelde et forhold tast 1. Skal du tipse politiet tast 2. Skal du til Kripos tast 3. Skal du til Økokrim tast 4."
Sist endret av øyvind95; 5. februar 2014 kl. 22:00.
Er telefonen din "ny nok" til å kunne videreføre samtaler?

Kjipt å bli videreført til Peppes / reddbarna / <random> politidistrikt.
HADDE SATT PRIS PÅ OM FOLK LESTE TRÅDEN FØR DE SVARTE-
men til de som har lest og så svart, takk.

Nå ble jeg nettopp oppringt IGJEN, JEG HAR EN NOKIATELEFON, UTEN INTERNET!

Men det som er merkelig er at når jeg tar telefonen og er i samtale med vedkommende står det samtale 11, og jeg hører bare pusting.

JEG HAR EN INTERESSE, OG DET ER Å FINNE UT HVEM DET ER UTEN NOE POLITI. JEG VIL IKKE AT DE SKAL SLUTTE Å RINGE!

KAN BETALE VEDKOMMEND SOM TAKK FOR ARBEIDET TIL DEN SOM FINNER EN LØSNING SLIK AT JEG FINNER UT HVEM SOM STÅR BAK.
TIL DERE SOM IKKE ER SERIØS, SLUTT Å FORURENS TRÅDEN MED DRIT!

På forhånd takk.
Sitat av Normann1 Vis innlegg
JEG HAR EN INTERESSE, OG DET ER Å FINNE UT HVEM DET ER UTEN NOE POLITI. JEG VIL IKKE AT DE SKAL SLUTTE Å RINGE!
Vis hele sitatet...
Da har ikkje du stor nok interesse hvis du ikkje ønsker å blande politiet inn, slik jeg ser det så er dette ditt eneste alternativ.

Sitat av Normann1 Vis innlegg
KAN BETALE VEDKOMMEND SOM TAKK FOR ARBEIDET TIL DEN SOM FINNER EN LØSNING SLIK AT JEG FINNER UT HVEM SOM STÅR BAK.
TIL DERE SOM IKKE ER SERIØS, SLUTT Å FORURENS TRÅDEN MED DRIT!
Vis hele sitatet...
Jeg kan garantere deg med 99% sikkerhet at det er ingen på forumet her som kan hjelpe deg, eneste måten du kan finne det ut på er å få inside informasjon fra telefon selskapet, så du må finne noen som er villig til å risikere jobben sin for at du skal få denne informasjonen.

Og det er ingen hensikt å bruke caps lock når du skriver, det blir bare tatt useriøst.
prøv å spor nummeret slik de gjør på tv, visst du finner ut hvor de bor så vet du nok hvem det er! dealextreme har sikkert et eller anna nyttig :P
Sist endret av Maea; 6. februar 2014 kl. 01:07.
Sitat av Normann1 Vis innlegg
HADDE SATT PRIS PÅ OM FOLK LESTE TRÅDEN FØR DE SVARTE-
men til de som har lest og så svart, takk.

Nå ble jeg nettopp oppringt IGJEN, JEG HAR EN NOKIATELEFON, UTEN INTERNET!

Men det som er merkelig er at når jeg tar telefonen og er i samtale med vedkommende står det samtale 11, og jeg hører bare pusting.

JEG HAR EN INTERESSE, OG DET ER Å FINNE UT HVEM DET ER UTEN NOE POLITI. JEG VIL IKKE AT DE SKAL SLUTTE Å RINGE!

KAN BETALE VEDKOMMEND SOM TAKK FOR ARBEIDET TIL DEN SOM FINNER EN LØSNING SLIK AT JEG FINNER UT HVEM SOM STÅR BAK.
TIL DERE SOM IKKE ER SERIØS, SLUTT Å FORURENS TRÅDEN MED DRIT!

På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Skriv ned tid og dato på noen hendelser. Kontakt din teleopperatør å be om en samtalelogg fra den siste måneden. Når du mottar samtaleloggen sammenlign med de noterte samtalene du har mottatt tidligere, og VOLLA! Der har du nummeret til den som har ringt deg.

Akkurat dette skjedde med meg noen år tilbake. Personen nektet blankt på det, men jeg hadde det svart på hvit. Etter dette stoppet personen å ringe.

PS! Politet blir ikke involvert i dette.
Sist endret av Wolfie; 6. februar 2014 kl. 01:46.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Wolfie Vis innlegg
Skriv ned tid og dato på noen hendelser. Kontakt din teleopperatør å be om en samtalelogg fra den siste måneden. Når du mottar samtaleloggen sammenlign med de noterte samtalene du har mottatt tidligere, og VOLLA! Der har du nummeret til den som har ringt deg.

Akkurat dette skjedde med meg noen år tilbake. Personen nektet blankt på det, men jeg hadde det svart på hvit. Etter dette stoppet personen å ringe.

PS! Politet blir ikke involvert i dette.
Vis hele sitatet...
Innkommende anrop vises ikke i denne loggen, du vil kun se utgående anrop, sms og datatrafikk. Ikke innkommende!
Denne utskriften kan også hete Spesifisert faktura og da vil du se anrop fra deg til alt annet. Dette er snippet fra en teleoperatør:
Spesifisert mobilfaktura forteller deg:

Hvilke nummer det er ringt eller sendt SMS/MMS til
Dato
Klokkeslett
Varighet
Kostnad
Nedlastet datavolum

Spesifisert faktura for fasttelefon gir deg telefonnumre som er ringt, når de ble ringt, hvor lenge samtalene varte og kostnaden.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Er telefonen din "ny nok" til å kunne videreføre samtaler?

Kjipt å bli videreført til Peppes / reddbarna / <random> politidistrikt.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du klare å videreføre anrop når du ikke vet nummer? Skal man viderekoble alt av anrop som kommer inn?
Sist endret av Magisk; 6. februar 2014 kl. 08:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Innkommende anrop vises ikke i denne loggen, du vil kun se utgående anrop, sms og datatrafikk. Ikke innkommende!
Denne utskriften kan også hete Spesifisert faktura og da vil du se anrop fra deg til alt annet. Dette er snippet fra en teleoperatør:
Vis hele sitatet...
Kan du da fortelle meg hvorfor den samtaleloggen jeg fikk fra NetCom inneholdt alt fra innkommende til utgående samtaler? Virker nesten som at du vet hva som har skjedd bedre enn meg .

Som sagt, det som trådstarter beskriver her skjedde for meg for noen år tilbake. Jeg fikk utlevert en samtalelogg av NetCom med alle inkommende og utgående annrop. Jeg sammenlignet den med de samtalene jeg hadde notert, og jeg fant nummeret til den personen som hadde ringt meg gjevnlig kl 3 om natta i flere måneder.