Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3273
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei!

Drar en spontan tur til Thailand på torsdagen, og lurer på om det er noe jeg absolutt må få med meg, eller andre fine tips!

Regner med at noen her inne har vært der før meg og kanskje har noen fine pointers!
Hvor i Thailand? Det er et stort land.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Den modige Vis innlegg
Hvor i Thailand? Det er et stort land.
Vis hele sitatet...
Beklager, tidlig på morgenen, Patong er stedet!
Vær forsiktig i trafikken der nede...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av dggr Vis innlegg
Vær forsiktig i trafikken der nede...
Vis hele sitatet...
Ja leste om en uheldig kar i VG akkurat, reiseforsikring har jeg ihvertfall ordnet!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ikke lei bil/motorsykkel/moped om du ikke absolutt må, ta heller tuk-tuk. Patong har Bangla-Road som er området for fest og fyll samt mye gledespiker. Ellers har de etpar kjøpesenter som er nice, skytebane innendørs på det ene. Ta deg en tur med båt til Phi-Phi, bruk speedbåt og ikke slowbåt. Big Budda er en fin ting å se på, ellers er det egentlig bare å chille max på stranda.
Pass på å sjekk om gledespikene ikke har en ekstra overraskelse til deg i buksa
og husk kondonomer.., florerer av h.i.v og andre sykdommer der..
Sitat av Magisk Vis innlegg
Ikke lei bil/motorsykkel/moped om du ikke absolutt må, ta heller tuk-tuk. Patong har Bangla-Road som er området for fest og fyll samt mye gledespiker. Ellers har de etpar kjøpesenter som er nice, skytebane innendørs på det ene. Ta deg en tur med båt til Phi-Phi, bruk speedbåt og ikke slowbåt. Big Budda er en fin ting å se på, ellers er det egentlig bare å chille max på stranda.
Pass på å sjekk om gledespikene ikke har en ekstra overraskelse til deg i buksa
Vis hele sitatet...
Hehe, du mener såkalte billy-boys
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hehe, du mener såkalte billy-boys
Vis hele sitatet...
A.k.A Ladyboys a.k.a Katoy
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Oh man, for en perfekt greie. Skulle gjerne vært i dine sko! Har feiret jul og nyttår i Thailand selv, en av de beste feiringene jeg kan huske.

Nå er ikke jeg sansen for kjøp av sex, så jeg vet fint lite om den delen av det, men det er mye trivelige mennesker, og flotte strender. Ikke minst er alt ganske billig, og maten omtrent den beste jeg har spist.

God tur!
Pass på damene der nede, du vet jo aldri hva de egentlig er.
Få med deg FantaSea.
Det var utrolig moro. tenk Cirque du solei møter tivoli. Det er noe jeg virkelig anbefaler.

Og så er det stort sett bare å slenge seg på med båter og turer til øyer rundt om, det er alt for mange flotte steder å besøke til å velge ut ett must see. Du er stort sett safe uansett hvor du drar; flott er det uansett.

Det er egentlig bare å la seg flyte med og ta ting som det kommer. Jeg klarer aldri planlegge hva jeg skal finne på i forveien, det er alltid så mye moro man oppdager når man kommer fram. Dette gjelder spesielt for thailand. Bruk flyers og brosjyrer for det det er verdt og kast deg på utflukter så får du det garantert moro.
Om jeg ikke husker feil så er den botaniske hagen og sommerfugl-reservatet(eller hva jeg skal kalle det) også moro.
Jeg var selv i Phuket det året det var tsunami der nede, tidligere på året heldigvis.
Vi red på elefanter, men pass på, de fjerter noe sykt. Ellers vil jeg anbefale deg å dra å dykke og snorkle mye.
Man trenger ikke noe sertifikat, trengte i alle fall ikke da, og jeg var helt nede på 20 meter. Som 12-åring, haha.

Noen her oppe som nevner Phi Phi island også. Var selv på en lignende øy som jeg har glemt hva het. Der var det sånn 10000 små fisk som svømte rundt deg hele tiden. Artig. Uteliv har jeg ikke noe tips til dessverre, da jeg var kid når jeg var på besøk der nede :-)
Er selv i Thailand og kan fortelle deg at du ikke trenger mye siden sesongen er iferden med snu til det bedre, men ta med en helt tynn regnjakke. Har savnet det..
jeg ville kanskje tatt med meg myggspray, og lakris, for det har jeg ikke funnet

Alt du trenger får du her, så ta med mainly sommerklær.
Sitat av surf's up Vis innlegg
Alt du trenger får du her, så ta med mainly sommerklær.
Vis hele sitatet...
lol, ta med...
Om du skal ta med noe så ta med ett skift og en tom bag. Pluss udnerbukser og sokker.
Alt annet kjøper du bare etterhvert som du trenger det. En ny tskjorte og en ny shorts daglig koster deg ingen verdens ting.
Walking Street er ganske kult! Du burde forresten også passe på at de du tror er dame, faktisk er dame.. uansett hvor pene de er!
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Walking Street er ganske kult! Du burde forresten også passe på at de du tror er dame, faktisk er dame.. uansett hvor pene de er!
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle hva de er hvis man har lyst å ta dem i nugattikrysset. Det sa en norsk komiker en gqng.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Walking Street er ganske kult! Du burde forresten også passe på at de du tror er dame, faktisk er dame.. uansett hvor pene de er!
Vis hele sitatet...
Walking Street er i Pattaya, TS skal til Phuket, Patong beach. Bangla Road er ekvivalenten ca.
husk at reiseforsikring noen ganger ikke gjelder hvis du leier et kjøretøy og at politiet har startet med alkometer og hvis du blir tatt er det rett i fengsel.hvis dette er en helg må du vente til mandag før du treffer en dommer.bøtene er blitt ganske høye 5000 kr.og oppover.
Spis så mye du klarer, maten der er helt himmelsk!
Jeg vet ikke om du er like damegal som meg, men noen av damene der nede er så fine at det er nesten umulig å holde fingra fra fatet. Så husk å ta med kondomer, masse kondomer. Hvis du skulle glemme kondomer er det ikke verdens undergang. Thai folka har nemlig erstattet hotellbibelen med kondomer. Men disse er av litt lavere kvalitet enn i Norge, så de kan sprekke. (skjedde med meg. )
Sist endret av jegermeg; 11. desember 2012 kl. 06:52.
Ja, jeg husker jeg var like damegal som deg i den tiden, var gøy ;-)

Husker jeg tenkte at hvordan kunne det være mulig for ett par å dra ned til Thailand,
det var det siste jeg kunne tenke meg, var som å ta med fisk på fisketur ;-)

Nå liker jeg damer også, men er nok endelig blitt laxet på det temaet, nå hadde det vært
fortreffelig å vise dama thailand, uten problem ;-)
Not Penny's boat
argh's Avatar
Bananpannekake med sjokolade, himmelsk! Se fram til friske drinker, digge strender og ikke minst Thai-massage!

Har vært i Phuket et par ganger og skulle gjerne vært der nå som kulda slår til her, misunner deg turen så nyt det!!
Sitat av Herbman Vis innlegg
J

Noen her oppe som nevner Phi Phi island også. Var selv på en lignende øy som jeg har glemt hva het. Der var det sånn 10000 små fisk som svømte rundt deg hele tiden. Artig. Uteliv har jeg ikke noe tips til dessverre, da jeg var kid når jeg var på besøk der nede :-)
Vis hele sitatet...
Amen to that, var selv på En øy som het Koh Mak, det var fantastisk. Det er en liten backpacker/stoner øy, fant det ut når vi kom dit. Det kom litt overaskende når man kom dit på familieferie
Var en liten øy med koraler ved vannkanten og mye fine fisker. Annbefales selvom du ikke er en stoner. På hotellet var det en stoner som kalte seg Mr Tea,Mr T eller noe lignende, var koslig å sitte der å høre på han prøve å synge Bob Marley uten å kunne engelsk
Sist endret av KjemikalieX; 11. desember 2012 kl. 14:32.
Husk vaksine. En kompis som klarte å gleme det.
Forsiktig med maten du spiser der nede veldig fort gjort å bli matforgiftet kraftig der nede.
Gidder ikke starte en ny tråd så spør bare her. Noen som har vært i Pattaya eller har noen tips angående Pattaya? Drar dit om lørdagen og hadde vært fett med å hatt noen råd til plasser jeg kan utforske. btw, noen som vet hvordan det er med weed der nede? er det enkelt og skaffe?
Forventninger: AIDS
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av kompoli Vis innlegg
Gidder ikke starte en ny tråd så spør bare her. Noen som har vært i Pattaya eller har noen tips angående Pattaya? Drar dit om lørdagen og hadde vært fett med å hatt noen råd til plasser jeg kan utforske. btw, noen som vet hvordan det er med weed der nede? er det enkelt og skaffe?
Vis hele sitatet...
Har ikke så mye tips om Pattaya og området der, men hold deg unna weed/dop i Thailand. Om du ikke har mye penger og kan bestikke deg ut av klørne til politiet om du blir tatt, så får du et satans problem. Thailand har meget strenge narkotikalover.
Sitat av kompoli Vis innlegg
Gidder ikke starte en ny tråd så spør bare her. Noen som har vært i Pattaya eller har noen tips angående Pattaya? Drar dit om lørdagen og hadde vært fett med å hatt noen råd til plasser jeg kan utforske. btw, noen som vet hvordan det er med weed der nede? er det enkelt og skaffe?
Vis hele sitatet...
ang.røyke:spør i Billion bar soi pattayaland 1
Har vært i Patong før, bodde på et lite hotell som heter Seven Seas, veldig koselig liten plass..

Du kommer til å ha det helt fantastisk! Det er ingen plass som er som Thailand og spesielt Phuket! Det jeg liker med Phuket er at det er en fin blanding mellom idyll og galskap. Det er så chill der om man vil bare sitte å henge på en koselig bar eller pub og 500 meter unna er det galskap med fyll og alt mulig artig!

Bare gled deg, eneste jeg anbefaler er sunn fornuft og du kommer langt!

De har alt for enhver person der nede! Kos deg!! Skal selv nedover i mars!


OG SISTE TIPS! Hold deg unna turer til Phi-Phi øyene med sånn turguide å styr, det er vannvittig fint der, men om du vil vær i en overcrowded båt med stappfult av galne japser som knipser med kameraene slik du blir blind så kan du godt sjekke det ut. Eneste jeg angrer på med hele turen.

God tur og husk dong or that shit will gettcha