Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1049
Hei freaks. Det har seg sånn at en venn av pappa har en gammel traktor, nærmeste bestemt en Iseki TS4510 -82 Modell som trenger å fikses og har derfor googlet for å finne frem til 1 eneste side som selger reprasjonsmanual til denne traktoren. http://justtractorparts.com/. Sendte de en forespørsel og fikk til svar:

Svar 1.

Dear ******


Thank you for your E-mail inquiry. Grace to you and peace be multiplied.


Yes, we ship to Norway. We prefer to take Paypal as the method of payment.


Please call us at 760-240-3336 to order or for more information.

The Lord bless you and keep you, make His Face to shine upon you, be gracious to you, the Lord lift up His countenance upon you and give you peace. (Numbers 6:24-26).


Hvorfor de tar med utdrag fra bibelen er meg et under, men jeg skriver uansett tilbake at jeg ikke har mulighet for å ringe og må isåfall sende de en mail og spør om de tilbyr VISA som betalingsløsning.

Svar nr 2

Yes, ******, we will take your Visa. I usually hesitate to take credit cards outside the USA because our credit card processor cannot verify nonUSA cards and there could be security issues when sending your card number through emails. If you would, please, when you send your number, divide the number into 3 or 4 emails.

Thank you,
Just Tractor Parts


Er dette trygt eller er han en svindler? :S virker som en useriøs betalingsmåte
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Som han sier er det ikke lurt å sende kortnummeret på mail. Bruk heller kortet gjennom PayPal.
ArbeidsledigProletar
Det er nok ikke svindel, men hvorfor ikke paypal? (men OM det er svindel så vil du sannsynligvis bli nødt til å dekke 8K av tapt beløp pga grov uaktsomhet)

Har jobbet hos et kredittkortselskap, er mange av disse.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Som han sier er det ikke lurt å sende kortnummeret på mail. Bruk heller kortet gjennom PayPal.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe erfaring med paypal så jeg er litt usikker på det. Men kanskje det vil være det greieste?
ArbeidsledigProletar
Sitat av TranceMaster Vis innlegg
Jeg har ikke noe erfaring med paypal så jeg er litt usikker på det. Men kanskje det vil være det greieste?
Vis hele sitatet...
Paypal er trygt og en god tjeneste for nettopp det du skal til med, er det en svindel vil du bli refundert etc.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Paypal er det sikreste du kan få, så bare lag deg en konto på paypal og knytt valgte VISA-kort mot denne og betal traktorjesus.
Får du ikke ting fra de, så melder du det som fraud eller lignende via paypal.
Paypal er veldig stort, veldig kjent, og kan absolutt stoles på i kjøpssammenheng
Da går jeg for det, tusen hjertelig takk for alle svar
Dette med bibel delen var det jeg reagerte mest på hahaha. Kanskje det er et tegn på å virke mer troverdig enn man faktisk er? Minner meg om da jeg sendte melding til kristendomslæreren min og spurte om utsettelse på innlevering, også la jeg ved et bibelvers og skrev "Gud velsigne deg" i slutten.

Kan jo hende han er en amish/kristen bonde som selger traktordeler