Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1099
Tok et bilde her om dagen til en intern fotokonk.

Tema var: Rødt

Dødens Rose

Tapte "konken" men vil gjerne har noen tilbakemeldinger på bildet
Wow.... det var pent!
raubette-saft?
Sist endret av Turbolego; 11. november 2007 kl. 22:01.
- Boken er opp ned

Ellers så var det et stilig motiv.
Det burde være blod på boken, og ikke under. Ser rart ut med så lite blod, pluss at det er underboken, og ikke noe oppå. Synes også det burde være flere roseblad rudt om i bilde ikke bare 3. Boken burde også vært åpent sånn någenluder rundt midten, og den burde sett litt gamlere ut.

Ellers et greit bilde.
Du burde ha vunnet konken med det bildet der, synes jeg!
Sist endret av strekenkoder; 11. november 2007 kl. 22:04.
Blodet bør gå helt under boken, kanskje også litt blod på boka, Men ellers meget fint
Grunnen til at du tapte "konken" er nok at bildet er en stor klisje, og at man har sett mange lignende bilder før, f.eks på coveret av en hvilken som helst medioker krimroman som ligger i billighylla på Narvesen.
Veldig pent bilde. Synes ikke det burde være så mange flere roseblader. Synes det var bra at det ikke var så overfylt. Blodet så litt for mye ut som vann synes jeg. Ellers lite å klage på. De andre bildene må ha vært veldig bra de og for det der likt ejeg veldig.

Edit: Du glemte forresten lens flare
Sist endret av zaXu; 11. november 2007 kl. 22:16.
Sitat av Diablo
Det burde være blod på boken, og ikke under. Ser rart ut med så lite blod, pluss at det er underboken, og ikke noe oppå. Synes også det burde være flere roseblad rudt om i bilde ikke bare 3. Boken burde også vært åpent sånn någenluder rundt midten, og den burde sett litt gamlere ut.

Ellers et greit bilde.
Vis hele sitatet...
Det med blod på boken er jeg enig om, men dette er vist en bok som er verdt mye, så ville ikke ødlegge den bare for et bilde.

Jeg forøkte med boken åpen på midten, men jeg føler ikke det ble et pent bilde, da ble det for mye "symetri" i mine øyne.

Jeg hadde med vilje kunn tre roseblader, for og illustrere Gud, Jesus og den Hellige Ånd. Siden boken skal symbolisere bibelen.

Boken ble gitt ut i 1952, så føler den er gammel nok :P

Sitat av DonTomaso
Grunnen til at du tapte "konken" er nok at bildet er en stor klisje, og at man har sett mange lignende bilder før, f.eks på coveret av en hvilken som helst medioker krimroman som ligger i billighylla på Narvesen.
Vis hele sitatet...
Grunden til jeg tapte er at jeg ikke klarer og redigere så mye som min motpart i photoshop :P

At det er oppbrukt vet jeg ingen ting om. For jeg har ikke sett "det" bilde før. Det hadde ikke de som stemte heller. Men meget mulig du har rett

Sitat av zaXu
Veldig pent bilde. Synes ikke det burde være så mange flere roseblader. Synes det var bra at det ikke var så overfylt. Blodet så litt for mye ut som vann synes jeg. Ellers lite å klage på. De andre bildene må ha vært veldig bra de og for det der likt ejeg veldig.

Edit: Du glemte forresten lens flare
Vis hele sitatet...
Jeg brukte hjorteblod på bildet, siden jeg har mye av det som jeg trener spor med hunden med. Så det kan vel ikke bli mere ekte.

Vinnerbildet var veldig bra. Jeg hater og tape, men må bare godta det

Hva mener du med jeg glemte lens flare?
Sist endret av Fribbern; 11. november 2007 kl. 22:25.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uh. Som DonTommasso sa, det er et utruleg oppbrukt motiv. Rose og blod har eg sett rimelig mange ganger før, og antakeleg med eller uten bok, revolver, pistol, kniv, smykke... you name it.

Dersom det skulle illustrere treeinigheita så var det mislykka. Du måtte i så fall brukt bibelen, og ikkje berre ei tilfeldig bok. For det der fekk absoulutt ikkje meg til å tenke på treeinigheita.

Så kort sagt, du fekk ikkje formidla det du ville, og slik sett er det mislukka.

Du skal ha for at det er ei svært teknisk god gjennomføring av sjangeren rose + blod, men ikkje noko utover det...
Klisje... Oppbrukt idè, det er ikke noe nytt, alle har sett det.
Men over til noe positivt! Temaet er særdeles bra gjennomført, ihvertfall i mine øyne. Om du bare hadde brukt blodet og rosen hadde jeg ikke blitt så veldig imponert, men iom. at du til og med har tatt deg bryet og finne en bok med rødt omslag gjør det hele mer interessant. Good Work!
Sist endret av shakin; 11. november 2007 kl. 22:39.
Kan du legge ut vinner bildet også? Likte bildet ditt godt foresten..
Sitat av vidarlo
Uh. Som DonTommasso sa, det er et utruleg oppbrukt motiv. Rose og blod har eg sett rimelig mange ganger før, og antakeleg med eller uten bok, revolver, pistol, kniv, smykke... you name it.

Dersom det skulle illustrere treeinigheita så var det mislykka. Du måtte i så fall brukt bibelen, og ikkje berre ei tilfeldig bok. For det der fekk absoulutt ikkje meg til å tenke på treeinigheita.

Så kort sagt, du fekk ikkje formidla det du ville, og slik sett er det mislukka.

Du skal ha for at det er ei svært teknisk god gjennomføring av sjangeren rose + blod, men ikkje noko utover det...
Vis hele sitatet...
Tar til meg kritikken, og det er tydelig jeg må tenke bedre gjennom mine egen tema og hva jeg vil formidle.

Tak for ros på det tekniske, da har jeg i det minste gjort noe rett

Sitat av Olav
Kan du legge ut vinner bildet også? Likte bildet ditt godt foresten..
Vis hele sitatet...
Han er ikke bruker at dette forumet, og jeg liker ikke legge ut bilder jeg ikke har rettigheter på. Men skal spørre han om jeg får lov..
Hvor har du tatt bildet da anders? Bare brukt laken eller? Eller har du tatt det i studio? Bra belysning og sånt.. fint bilde =)
Sitat av max-mekka
Hvor har du tatt bildet da anders? Bare brukt laken eller? Eller har du tatt det i studio? Bra belysning og sånt.. fint bilde =)
Vis hele sitatet...
Takk for det bendik

Jeg lagde meg et lite macrostudio her hjemme i stua.
Lagt inn bildet på "Døden er en del av livet"-konkurransen på foto.no også ser jeg?