Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1535
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hæi freaks
Har hatt lyst å legge ut dette en stund og håper at noen av dere synes det er interessant å lese. Beklager på forhånd for langt innlegg

Har hatt interesse for rus siden slutten av barneskolen og begynte å prøve snus og røyk på ungdomskolen uten at det helt falt i smak der, men mot slutten av ungdomskolen så prøvde jeg hasj et par gangen uten så mye effekt og prøvde ritalin og concerta en gang.

(16 år)
Sommerferien før videregående så tok det av, begynte å røyke nesten daglig med en gang og tok xanor et par ganger, 3stk 1mg hver gang, endte opp så og si lam på gulvet begge gangene. Allerede den høsten prøvde jeg speed noen ganger, LSD en gang og oxy en gang, samt PF noen ganger, og mere benzo så klart. Tok 1 syrelapp og endte så klart med badtrip.

Når vinteren kom så ble det knips for første gang og gikk rett på en to-dagers, så når det rundet nyttår så var det noen ganger med molly krystaller, første gangen 0.3g, andre gangen 0.6g og tredje 0.4g, dette var på under 2 uker. Når jeg tok 0.6g molly så lå jeg på gulvet å rulla rundt hele kvelden, har også hørt i ettertid at jeg lå der en stund helt uresponsiv. De 2 dagene etter det var tidenes nedtur, nesten ingen søvn, helt elendig form og mange syke halliser. Men nok om molly(for nå).

(17 år)
Mot slutten av vinteren så bestemte jeg meg for å slutte å røyke, men da ble det 2cb et par ganger(elsket det) og rolig derfra, helt fram til mars. Da kjøpte jeg noe dårlig meta og uten å tenke meg om så droppa jeg 2stk. 0.5g drops så og si rett etter hverandre. Lå så klart våken hele natta og en fryktelig nedtur var i vente, det første jeg husker etter jeg sto opp etter et forsøk på søvn var at jeg sto inntil veggen og holdt fast i dørhåndtaket mens jeg bare sto å ristet.

Så kom april og 420, da var det på'n igjen med røykings nesten daglig med en gang, ellers var det ganske rolig fram til sommeren, da prøvde jeg og en kompis å starte å deale litt, solgte syre og speed, spiste jo så klart like mye syre som jeg solgte, men hadde helt fantastiske opplevelser på syre(tok først en lapp, så en halv, så 2 lapper, så 3 til slutt, 2 uker mellom hver gang). Tok også ca. 0.7 speed en kveld og hadde enda en fryktelig nedtur. Dealinga gikk jo selvfølgelig til helvete og vi endte begge opp med 15k i gjeld hver, aldri betalt det sia pluggen ikke hadde verken hjerte, muskel eller makt nok til å gjøre noe, så han måtte ta av seg hele gjelda(lol).

Samme sommeren så ble jeg introdusert til det dypere miljøet i byen min, hang bare i 'ghettoen' i byen med fullt av sprøytenarkomane, røyket da nesten daglig og ble litt benzo, molly og tramadol den sommeren, utover høsten og VG2 fortsatte jeg å røyke daglig og tok benzo, molly og speed i ny og ned ved siden av. Så kom oktober og første gang jeg ble busta, satt hos en venninne i ghettoen da politiet kom inn for å lete etter en kompis som egentlig skulle vært i fengsel, ble da kjørt hjem og politiet ble med inn hos ho mor.

Det stoppet meg ikke, etter et par uker så var jeg ut å ruset meg igjen, fortsatte å røyke nesten daglig i samme miljø og ble benzo noen ganger når jeg ble januar.

(18 år)
Når jeg fylte 18 så var det ikke mange dagene før jeg ble busta for andre gang, på verdens dummeste måte. En kompis skulle ringe noen fra mobilen min, men istedet for å slå inn nummeret så for han på kontaktlisten og ringte søsteren min og sa han skulle spandere på henne et par joints. Tro det eller ei så startet jeg da voksenlivet med husarrest.

Begynte da å snakke med rustjenesten og var rusfri, alt gikk bra og så fikk jeg lappen til våren, samme uken så var jeg inn i ghetto miljøet igjen og kjørte folk og dealere på ærend, for å hente dop og for å selge dop, dette gikk bra og tjente ganske så godt på det. Når mai kom så tok jeg molly en gang, en uke etter det så prøvde jeg å røyke en gang. Tenkte jeg skulle ha kontroll denne gangen og bare røyke litt av og til(liksom). Var rett på daglig røyking igjen og etter et par uker så tok jeg speed og et par blåvalium ei natt, sov ikke, klarte ikke å fullføre en hel setning og kjørte ut med en kompis jeg snakka med hele natta for å røyke mornings(i rushtida). Gikk utrolig nok bra og fortsatte å røyke daglig.

Hadde blitt stoppa mange ganger før jeg begynte å røyke igjen, og ble aldri stoppa etter jeg begynte å røyke igjen, helt til jeg ble det. Var en kveld jeg kjørte med et par kompiser etter vi hadde røyka, ble stoppa, spyttprøven slo ut som misstanke og mens politiet informerte om det så falt det ut en liten bag med bønne gjennom shorten min(typisk). Da var det rett i håndjern og til legevakta for blodprøve, men de tok ikke lappen min, de bare kjørte meg hjem og sa jeg skulle vente med å kjøre til dagen etter. Begynte å være mer forsiktig og røykte kun når jeg var ferdig å kjøre for dagen, så gjorde jeg noe dumt som egentlig lønnet seg. Hjalp hun venninna fra lengre opp ^ å rykke og flytte litt ting til rundt 2 på natta, hadde 2g bønne på meg som jeg skulle røyke av når jeg kom hjem og hun hadde en liten joint som hun røyka på der og da. Tok et lite trekk av den jointen før vi endelig kjørte og jeg skulle hjem, og da kom politiet bak et minutt etterpå. Spyttprøven slo ut positiv og det var rett på legevakta igjen for blodprøve, og der forsvant lappen. Første blodprøven kom tilbake litt over grensa og fikk ei heftig bot og uten lappen i et halvår, andre saken ble henlagt.

(19 år og slutt)
Etter jeg mista lappen så ble det slutt på rus og har nå vært rusfri i 200 dager, fullførte VGS uten så mye styr takket fantastiske lærere, og er nå lærling på båt. Lappen er heller ikke langt unna

Takk for meg freaks, fyr løs med tanker og spørsmål.
Tja, det kunne vært verre, men det hørtes jo trivelig ut det. Håper du får bra lønn ihvertfall, har ikke fullført ungdomsskolen engang jeg så lite som dekker forbruket mitt, ble akkurat 20 da så da får jeg jo mer penger i trygd. Nå kan jo for meg virke som at rus generelt for deg er noe som bare er et helvette å jeg skulle likt å gi deg skryt, men det ser jo nesten ut som du har dyppa tåa nedi vannet ang rusmisbruk. Jeg har skyti 5g speed i uka i 2 år med ukentlig noia å nedtur, jeg har først NÅ fått en stabil pille ordning for å få det til å gå rundt. Så det jeg prøver å si er at sålenge du vet hva du driver med å godt rutinert så kan rusmisbruk være ganske greit egentlig
Bra for deg bro at du slutta i tidlig alder og får noe bra og holdbart ut av livet!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
jævlig lættis å ikke betale tilbake 15k man skylder fordi vedkommende ikke er skummel nok til å kreve det inn. Klasker meg på låra og holder meg for magen her jeg sitter
Sist endret av Bothrops; 22. januar 2022 kl. 02:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lo sykt av den dealeren som ikke tørr og spørre etter og kreve inn de 15 000 xD hahaha! Da var du sykt "heldig" med personen du skylder penger for og si det sånn.

Du har så vidt duppa tærne ut i et stort hav som ikke viser noen nåde når du vasser for langt uti.
Det er veldig bra du har "tatt deg selv i nakkeskinnet" og endret kurs her i livet.
Stien du fulgte kan jeg love deg ikke fører noe godt med seg.

Har gått i dine sko i mine unge dager og det som fulgte er noe jeg ikke unner noen.
Jeg starta også veldig ung med tunge rusmidler.
Vern om den lærlingplassen din som gull ! Når jeg bestemte meg for og bli rusfri og nykter var jobben jeg fikk det som ga meg mening i livet og uten den daglige rutinen og følelsen av og bidra og slite seg ut til kvelden.

Uten jobben som jeg elsker og forguder og som jeg også har som min hobby, hadde jeg helt klart sprukket om og om igjen og mest sannsynlig gått rundt med pumpa bak øret eller nåla i nåleputa enda.
Hadde også ei dame jeg hadde sikla på og drømte om i 10-15 år
som var digg og deilig typ Megan Fox som jeg fikk kontakt med når jeg ble rusfri.

Nå idag har vi 2 små barn, hund, 2 biler og et svært hus sammen. Klarte JEG og få lurt / sjarmert ei dame som er så langt over min liga og jeg ikke skjønner hva hun ser

Følg den veien du nå går så skal du se hvor fantastisk mye livet faktisk kan gi tilbake

200 dager er krysset av. Du er enda ung og i din beste alder og mange flere i fremtiden måtte nå bare komme.
Ønsker deg masse lykke til og jeg heier på deg !
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skal man si.. Gratulerer.

At du synes det er "lol" å ikke betale gjeld beviser bare at du har vært en dritt unge og ikke har vært i noe "miljø".

Hadde det vært noen av vennene mine eller meg du skyldte penger når jeg holdt på så hadde du nok pent betalt.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skal man si.. Gratulerer.

At du synes det er "lol" å ikke betale gjeld beviser bare at du har vært en dritt unge og ikke har vært i noe "miljø".

Hadde det vært noen av vennene mine eller meg du skyldte penger når jeg holdt på så hadde du nok pent betalt.
Vis hele sitatet...

Ok hvor kul følte du deg når du sa det
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok hvor kul følte du deg når du sa det
Vis hele sitatet...
Veldig..
Er en tråd der det er en person som tror han har vært i ett miljø og hatt ett hefti rusbruk. For meg virker det som om det er en skryte post "Hei, se hvor tøff og kul jeg er! Faktisk så tøff at jeg ikke betaler min egen gjeld. Har også rusa meg syyykt mye."

Blir litt komisk for mindel