Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1244
Hei jeg skal en uke til Manchester i England med morra mi jeg er bare 15 år så dere vet det.

Men det jeg egentlig lurer på er hva er det jeg kan gjøre der?
Vi har også tenkt og ta en tur Liverpool en dag er det bra der?

Jeg er foresten gutt
Hverken Liverpool eller Manchester er veldig interessante byer å være i over lengre tid. Om jeg skulle vært en uke i England ville jeg gått for å tilbringe mesteparten av tiden i London, og kombinert dette med 1-2 overnattinger i Manchester/Liverpool for å se fotballkamp og få med seg det som finnes av severdigheter.

Sjekk terminlistene for Premier League og the Championship, få med deg et par fotballkamper, Dra på the Cavern og Tate i Liverpool, bruk resten av tiden i London istedet. Toget fra London Euston til Manchester Central tar ikke mer enn et par timer uansett.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
[quote=imRadon;2635669]

Men det jeg egentlig lurer på er hva er det jeg kan gjøre der?

/QUOTE]

Spis på Hard Rock ihvertfall en gang, bra mat og bra stemning.
Vis du skal på United kamp dra på museet også.

Hvis lurer på noe mer bare spør.
Anbefaler absolutt en dag i Chester, en halvtime med tog fra Liverpool Flott by! http://no.m.wikipedia.org/wiki/Chester#section_1
Nok av fine ting å se i Liverpool.. Manchester derimot.

En liten kjøretur utfor Liverpool 1 (sentrum) ligger Anfield. Stadionen til Englands mest suksessfulle europeiske klubb.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Nok av fine ting å se i Liverpool.. Manchester derimot.

En liten kjøretur utfor Liverpool 1 (sentrum) ligger Anfield. Stadionen til Englands mest suksessfulle europeiske klubb.
Vis hele sitatet...
Nå må jeg først bare rette litt på deg. Liverpool er langt ifra England's mest suksessrike europeiske klubb, dog heller suksessrik på noen måte.

Jeg var i Manchester ifjor, og det er mildt sagt et høl. Er noe fint, joda, men generelt er det ganske jævlig. Ikkeno "ferie-sted", med mindre du skal være der et par dager for å se kamp.

Liverpool er også et skikkelig høl. Skriker fattigdom og er tiggere OVERALT(!). Det er også byen med høyest arbeidsledighet der, noe om fører til ekstremt mye kriminalitet. PASS PÅ TINGENE DINE om du stikker til Liverpool.

GL, ha en fin tur
Bør kanskje lese deg litt opp på fotball, "ParadiseIselin". Med 5 europacuptrofeer så er det bare Man utd som kommer nærme med sine små 3...

Ellers er begge byene veldig like, klart Thatcher fucka opp nok, men disse byene er okay de, på tross av litt chabby forsteder.
Liverpool har mange shabby områder, men sentrum og området rundt Albert docks er veldig fint, men en del bra restauranter. Est est est på Albert docks er å annbefale. Det samme med Pumphouse som egentlig er en pub, men med veldig bra lunsjretter.
____________________
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Bør kanskje lese deg litt opp på fotball, "ParadiseIselin". Med 5 europacuptrofeer så er det bare Man utd som kommer nærme med sine små 3...

Ellers er begge byene veldig like, klart Thatcher fucka opp nok, men disse byene er okay de, på tross av litt chabby forsteder.
Vis hele sitatet...
Ikke for å avspore tråden helt, men det er jo typisk at supportere av lag som ikke har prestert på flere år, tenker tilbake på gamle meritter. Trolig er du så ung at du aldri har sett ditt lag vinne serien engang.

For å kommentere trådens tema. Manchester er en fæl industriby, men det er sikkert noen som liker det også. Uansett, England er et land det er lett å reise i. Tognettet er det ingenting å si på, så slik som mange andre her inne har kommentert. Bruk ikke mye tid i Manchester, men det er selvfølgelig verdt et besøk, men England er så mye mer.
Er ikke noen lag som spiller fotball i England på denne tiden siden de har kampene på høsten/vinteren. I Manchester er det det ekstremt stort kjøpesenter som ligger litt utenfor byen, traffordcentre. sist jeg var der var det verdt å få med seg syns jeg er ikke bare butikker, men fine resturanger, laser game, og mye annet gøy Vist dere har mulighet så lei dere en bil å dra ut på landet i England, er esktremt fint, helt sånn som i tv serien Aidensfield
Sitat av Tardendy Vis innlegg
Er ikke noen lag som spiller fotball i England på denne tiden siden de har kampene på høsten/vinteren. I Manchester er det det ekstremt stort kjøpesenter som ligger litt utenfor byen, traffordcentre. sist jeg var der var det verdt å få med seg syns jeg er ikke bare butikker, men fine resturanger, laser game, og mye annet gøy Vist dere har mulighet så lei dere en bil å dra ut på landet i England, er esktremt fint, helt sånn som i tv serien Aidensfield
Vis hele sitatet...
Heartbeat ('med hjartet på rette staden') heter serien. Pirk? Yessir!
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Heartbeat ('med hjartet på rette staden') heter serien. Pirk? Yessir!
Vis hele sitatet...
Ja har du helt rett i ;D mange år siden jeg så det sist, husker bare Aidensfield
Begge de byene er som alle andre storbyer egentlig. Med de samme type butikkene. Hvis man ikke skal se fotball, så ville jeg egentlig valgt london.
Har vært i liverpool før, men det var i sammenheng med fotball og fylletur. Dialekten til de ifra liverpool (scousere) er også veldig vanskelig å forstå.
Sentrum av liverpool ble totalrenovert for noen år siden, så omtrent alt er fint og "nytt" der.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Nok av fine ting å se i Liverpool.. Manchester derimot.

En liten kjøretur utfor Liverpool 1 (sentrum) ligger Anfield. Stadionen til Englands mest suksessfulle europeiske klubb.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal begynne å gå så langt tilbake i tid kan jo gutten like greit dra til Beograd for å se på stadioen til Røde Stjerne, de var jo jævlig gode i Europa-cup tilbake i tid. Ellers så kan gutten leve i nuet, gi faen i det som har vært og heller nyte omgivelsene rundt seg. Noe en Scouser tydeligvis har vansker for om dagen!

Uansett, det jeg ville fått med meg mest mulig av under et slikt opphold er rett og slett masse mat og drikke, Britene ligger i toppen da det kommer til junkfood og god drikke! Ville også dratt på omvisning på enten Old trafford eller Ethiad Stadium, whatever fits
Liverpool by er i en enorm utvikling, og det er blitt meget mye bedre en det var... Var kulturhovedstad i 2008 eller 2009! Da poppet det opp nye kjøpesentere, hoteller osv. Gatene ble også pusset opp i stor grad.. Manchester er dog en større by, med litt mer og by på..