Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1019
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyket fast i omtrent 2 år, og da har jeg røyket noe mellom 10–20 sigaretter daglig i denne perioden.

For noen uker siden bestemte jeg å slutte (som nyttårsforsett), og det jeg har fått til så langt er å ta pauser fra å røyke i omtrent 3–4 dager før jeg går tilbake igjen, men forskjellen nå er at jeg rett og slett blir kvalm av å røyke.

Før kunne jeg røyke en hel pakke sigaretter i løpet av en dag uten å bli kvalm en eneste gang, nå blir jeg kvalm etter å ha bare røyket 3/4-deler av en sigg.

Det er et problem da jeg føler meg dårlig når jeg røyker, men når jeg ikke røyker føler jeg meg også dårlig (abstinenser).

Jeg pleier å røyke 100's, og er nysgjerrig på om det ville blitt bedre hvis jeg begynte med vanlige 70 mm.

Hvorfor skjer dette, og hvordan kan jeg få slutt på det?

Takk.
Det er et helt vanlig nikotinsjokk. Du senker toleransen med pausene dine pluss at du er ambivalent i og med at du prøver å slutte. Da blir man kvalm.
Da jeg slutta og tok en sigg etter ei stund ble jeg rett og slett kvalm av smaken.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må bare være glad for at du blir kvalm av å røyke nå, må være det beste å kjenne på for å slutte med sigaretter.

Nikotintabeletter og mye mer kan du ta for nikotin abstinenser. Snart er du røykfri =)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må bare være glad for at du blir kvalm av å røyke nå, må være det beste å kjenne på for å slutte med sigaretter.

Nikotintabeletter og mye mer kan du ta for nikotin abstinenser. Snart er du røykfri =)
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hørt om nikotintabletter før, har du en link eller noe?

Mamma klarte å slutte å røyke ved å gå over til snus. Men hvis poenget er å bli helt nikotinfri er det bedre å bare drite i nikotinmidler. De jeg kjenner som har klart å slutte er ikke de som driver å skal gjøre det greiest mulig med slike nikotinprodukter, men de som har vært helt motivert for å bare slutte uansett hva.

Slike nikotinpreparater er svinedyre og er svindlersk, det utsetter også bare de uunngåelige abstinensene.

Drar du til legen kan du få annen bedre medikamentell behandling, for eksempel bupropion.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Relevant Vis innlegg
De jeg kjenner som har klart å slutte er ikke de som driver å skal gjøre det greiest mulig med slike nikotinprodukter, men de som har vært helt motivert for å bare slutte uansett hva.

Slike nikotinpreparater er svinedyre og er svindlersk, det utsetter også bare de uunngåelige abstinensene.
Vis hele sitatet...
Slutte å røyke handler ikke bare om abstinenser, men om vane. Kanskje aller mest sistnevnte.

Det er som regel bare 2-3 sigg om dagen som virkelig smaker og det er den første om morgningen og etter mat.
Resten er bare kjede røyking og vane. Da jeg slutte å røyke brukte jeg snus (en mild type) som hjelpe middel for gjøre det lettere
og for få litt avstand til de vanene. Målet var å bruke det så kort som mulig for så å slutte med det også.

Trappet gradvis ned snusen til jeg tilslutt brukte en om dagen før jeg sluttet. Har vært røykfri i mange år nå.