Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3976
Heisann jeg sliter veldig med søvn og har gjort det nå i cirka et år. Jeg fikk noe medisiner av legen som ikke direkte er sovemedisiner «phenergan Promethazin. Hydrochlorid.»

Jeg synes ikke disse funker i det hele tatt. Jeg trenger noe som ikke forstyrrer REM søvn da dette er vel det som er mest ideelt for restutisjon? Har prøvd normal dose med melatonin men synes heller ikke det funker noe særlig, tenkte å dra ned på apoteket å kjøpe melatonin for så å prøve å kjøre en mye høyere dose for å se hvordan det går. Jeg er tom for phenergan og har ikke leg da hunden prøvde å spise opp bankkortet mitt. Noen som har enten noe tips til et legemiddel jeg kan foreslå for legen, eller et reseptfritt legemiddel som funker bra for søvn? Jeg er 20 så skjønner også at legen ikke vil gi meg noe sterke sovemedisiner.
Tjall fucker med REM søvn, så de under så skriver du skal ta deg nattis må du ikke høre på Ellers har jeg lite å komme med, bortsett fra ligg unna sereqel om du får tilbudet om det. Det er satans pillere og fucker opp alt.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Tjall fucker med REM søvn, så de under så skriver du skal ta deg nattis må du ikke høre på Ellers har jeg lite å komme med, bortsett fra ligg unna sereqel om du får tilbudet om det. Det er satans pillere og fucker opp alt.
Vis hele sitatet...
Hvordan fucker det opp alt? Bruker seroquel selv, synes det fungerer fint.

Ts: er du aktiv om dagene? Kan hjelpe å føle seg litt sliten når man legger seg feks. Unngå skjerm før du går til sengs osv.
Sitat av Downers Vis innlegg
Hvordan fucker det opp alt? Bruker seroquel selv, synes det fungerer fint.

Ts: er du aktiv om dagene? Kan hjelpe å føle seg litt sliten når man legger seg feks. Unngå skjerm før du går til sengs osv.
Vis hele sitatet...
Ja er veldig aktiv så det er ikke noe problem. Har prøvd å unngå skjerm osv også men føler ikke det gjør noe forskjell.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Ja er veldig aktiv så det er ikke noe problem. Har prøvd å unngå skjerm osv også men føler ikke det gjør noe forskjell.
Vis hele sitatet...
Ok. Noen mg melatonin kan hjelpe deg med å falle i søvn. Jeg likte det ikke, våknet hele tiden.
Sitat av Downers Vis innlegg
Hvordan fucker det opp alt? Bruker seroquel selv, synes det fungerer fint.

Ts: er du aktiv om dagene? Kan hjelpe å føle seg litt sliten når man legger seg feks. Unngå skjerm før du går til sengs osv.
Vis hele sitatet...
Serequel gjør jobben det, helt til du skal slutte. Da er det ikke gøy lenger. Gått fast på det i 4 år og slutta for 2 år siden, tok nesten 3 mnd før jeg hadde (noenlunde) normal søvn igjen. Aldri mer.
Sist endret av mr.roundtree; 17. september 2021 kl. 17:03.
Takk for tips folkens, prøver en litt høyere dose med melatonin frem til jeg får nytt bankkort. Restutisjon og rem søvn er viktig for min del.
Hvordan er søvnhygienen? Hva driver du med på en vanlig dag?

Sovepiller man ikke blir helt zombie av dagen etterpå krever god søvnhygiene for å fungere skikkelig, uten det så er de helt ubrukelige. Kan forøvrig anbefale atterax, den merker man ikke noe av dagen etterpå.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hvordan er søvnhygienen? Hva driver du med på en vanlig dag?

Sovepiller man ikke blir helt zombie av dagen etterpå krever god søvnhygiene for å fungere skikkelig, uten det så er de helt ubrukelige. Kan forøvrig anbefale atterax, den merker man ikke noe av dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Våkner rundt kl 10 når jeg ikke jobber, spiser frokost og den siste tiden har jeg vært så trøtt og sliten når jeg står opp at jeg har tatt en liten lur på maks en time i 12 tiden. Etter det drar jeg som regel ned til kjøpesenteret å handler mat og nødvendige ting, eller er med kompiser. Rundt kl 17 er jeg hjemme igjen og spiser middag, før jeg drar ned på trening ca kl 19. jeg tar pre workout før trening og har som regel drukket den opp før kl 20, noe som tviler på forstyrrer søvnen min i stor grad siden jeg sov bra før, til og med med enda mer koffein i systemet før leggetid. Er ferdig på trening ca kl 2230 og er hjemme kl 23. spiser så kveldsmat og går med hunden i 00:00 tida, før jeg legger meg kl 0200. Jeg ligger å vrir meg i sikkert en time før jeg får sove. Så, repeat.
Anonym bruker
"Mekanisk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Tjall fucker med REM søvn, så de under så skriver du skal ta deg nattis må du ikke høre på Ellers har jeg lite å komme med, bortsett fra ligg unna sereqel om du får tilbudet om det. Det er satans pillere og fucker opp alt.
Vis hele sitatet...
Hvordan? Brukt seroquel i flere år, vet ikke hva jeg skulle gjort uten!
Anonym bruker
"Mekanisk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Serequel gjør jobben det, helt til du skal slutte. Da er det ikke gøy lenger. Gått fast på det i 4 år og slutta for 2 år siden, tok nesten 3 mnd før jeg hadde (noenlunde) normal søvn igjen. Aldri mer.
Vis hele sitatet...
Så denne nå. Såpass! Mener du withdrawal?
Jeg frykter litt at det er dette som gjør at man aldri får sluttet på de fordi det blir klin umulig å sove uten.. Men hvordan skiller man med umulig å sove uten fordi man har de søvnproblemene fortsatt som var der i starten før man ble medisinert, eller at man ikke har de primære søvnproblemene lenger men fått nye pga medisinen?
Er jeg tom en kveld så får jeg ikke sove et sekund men dosering er også mindre effektiv da jeg ikke alltid får sove av 100mg heller lenger... :/
Jeg sier det igjen: Melatoninspray som man kan kjøpe på apoteket er fantastiske greier.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg sier det igjen: Melatoninspray som man kan kjøpe på apoteket er fantastiske greier.
Vis hele sitatet...
Er det en såpass merkbar forkjell mot tabletter at det er no brainer å kjøpe spray? Har faktisk aldri tenkt eller visst at det eksisterte melatonin spray.
Koffeininntak så sent som du gjør kan ha stor innvirkning selv om du mener det ikke gjorde det før. Og det å ligge å vri seg i 1 time ekke rare greiene. Skjønner det er irriterende men du skulle prøvd som meg. Vært redd for senga hele livet og slitt med dårlig søvnkvalitet og typ 2 timer søvn i en hel uke om gangen og sånn. Det er et helvete og det driver med til å bruke benzo som jeg ikke vil men jeg blir desperat.

Har og gått på seroquel i 5 år ca. Prøvde å slutte en gang og det var bare å glemme. Gikk nesten 4 dager helt uten søvn, ikke ett minutt. Da ga jeg opp.

Du skriver og at du skal stille i bb konkurranse og bruker steroider. Dette påvirker også. Selv om du ksnskje ikke har merka det før.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Er det en såpass merkbar forkjell mot tabletter at det er no brainer å kjøpe spray? Har faktisk aldri tenkt eller visst at det eksisterte melatonin spray.
Vis hele sitatet...
Det er mer økonomisk.

Det funker også kjappere har jeg inntrykk av. Man sprayer under tungen og lar det ligge i et par minutter. Det er slik jeg gjør det i hvert fall

Jeg opplever kortere innsovningstid og økt intensitet i drømmene mine. Noe jeg ikke har noe i mot.
Überführer!!
16 5
Rivotril, valium, sobril, tramadol, subutex, stesolid.
Det er bare noen av sakene som funker.
Om du er litt garva funker 6 pils og 100 mg Nozinan også, men da skal du faen være garva.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Koffeininntak så sent som du gjør kan ha stor innvirkning selv om du mener det ikke gjorde det før. Og det å ligge å vri seg i 1 time ekke rare greiene. Skjønner det er irriterende men du skulle prøvd som meg. Vært redd for senga hele livet og slitt med dårlig søvnkvalitet og typ 2 timer søvn i en hel uke om gangen og sånn. Det er et helvete og det driver med til å bruke benzo som jeg ikke vil men jeg blir desperat.

Har og gått på seroquel i 5 år ca. Prøvde å slutte en gang og det var bare å glemme. Gikk nesten 4 dager helt uten søvn, ikke ett minutt. Da ga jeg opp.

Du skriver og at du skal stille i bb konkurranse og bruker steroider. Dette påvirker også. Selv om du ksnskje ikke har merka det før.
Vis hele sitatet...
Ja vet det ikke er ekstreme søvn problemer, men nok til at det går ut over kvaliteten på treninga og restutisjon.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det er mer økonomisk.

Det funker også kjappere har jeg inntrykk av. Man sprayer under tungen og lar det ligge i et par minutter. Det er slik jeg gjør det i hvert fall

Jeg opplever kortere innsovningstid og økt intensitet i drømmene mine. Noe jeg ikke har noe i mot.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge før legge tiden anbefaler du meg å spraye den i kjeften? (Det sa brura å)
Sist endret av mordi123; 17. september 2021 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jerkhead Vis innlegg
Rivotril, valium, sobril, tramadol, subutex, stesolid.
Det er bare noen av sakene som funker.
Om du er litt garva funker 6 pils og 100 mg Nozinan også, men da skal du faen være garva.
Vis hele sitatet...
Ødelegge livet sitt speedrun any% lol

Til deg TS, jeg sprayer under tungen og lar det ligge i et par minutter. Så svelg. Sa brura
For min del har det vært meget hjelpsomt både til hverdags og i perioder hvor søvn har vært et reelt problem pga. diverse omstendigheter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ødelegge livet sitt speedrun any% lol

Til deg TS, jeg sprayer under tungen og lar det ligge i et par minutter. Så svelg. Sa brura
For min del har det vært meget hjelpsomt både til hverdags og i perioder hvor søvn har vært et reelt problem pga. diverse omstendigheter
Vis hele sitatet...
Takk for tips!
Anonym bruker
"Vettskremt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slitt masse med søvn selv... I sommer fikk jeg en vifte på soverommet som hadde en lyd som gjorde meg kjempe søvnig og jeg sov mye bedre. Nå trenger jeg ikke kald luft, så den blåser ikke mot meg, men uten den søvndyssende lyden får jeg ikke sove.

Alternativt sovemiddel, kanskje noe å prøve ut=) hjelper for små barn også, da er gjerne stlvsugerluden mest effektiv ��
Here we go again, og folk stiller opp som lamb to the slaughter.

Seriøst, TS burde reise rundt og takke hver å en som har orket
å komme med råd og støtteerklæringer til en vegg av selvmedlidenhet og fornektelse.
Sist endret av vindaloo; 17. september 2021 kl. 20:34.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Here we go again, og folk stiller opp som lamb to the slaughter.

Seriøst, TS burde reise rundt og takke hver å en som har orket
å komme med råd og støtteerklæringer til en vegg av selvmedlidenhet og fornektelse.
Vis hele sitatet...
Er det ikke lov å spørre om tips til sovemedisiner? Skjønner ikke helt hva jeg har gjort galt her, stiller et enkelt spørsmål og om du ikke vil svare så ikke gidd.
Überführer!!
16 5
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ødelegge livet sitt speedrun any% lol

Til deg TS, jeg sprayer under tungen og lar det ligge i et par minutter. Så svelg. Sa brura
For min del har det vært meget hjelpsomt både til hverdags og i perioder hvor søvn har vært et reelt problem pga. diverse omstendigheter
Vis hele sitatet...
Hvordan du inntar dette og hvor ofte og i hvor store doser er helt opp til deg selv å avgjøre.

Det beste er jo å få et søvnmønster, men er det krise så er det krise og jeg sier bare hva som funker.

Om vedkommende ikke tar i betraktning at man øker toleranse og får abstinens til slutt om man ser på dette som en daglig løsning kan ikke jeg noe for og tar ingen ansvar for heller.
Såpass burde man klare å tenke seg til selv!
Sist endret av Jerkhead; 17. september 2021 kl. 20:49.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Er det ikke lov å spørre om tips til sovemedisiner? Skjønner ikke helt hva jeg har gjort galt her, stiller et enkelt spørsmål og om du ikke vil svare så ikke gidd.
Vis hele sitatet...
Spør i vei, men prøv ta til deg noen av svarene og da. Det var poenget!
Mange tror de tåler koffein så seint, men som oftest forstyrrer det søvnen, selv om du sovner.
Hadde kuttet koffein etter kl 12:00 feks en ukes tid, bare for å se om det funker. Dvs ingen prewo!
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Våkner rundt kl 10 når jeg ikke jobber, spiser frokost og den siste tiden har jeg vært så trøtt og sliten når jeg står opp at jeg har tatt en liten lur på maks en time i 12 tiden. Etter det drar jeg som regel ned til kjøpesenteret å handler mat og nødvendige ting, eller er med kompiser. Rundt kl 17 er jeg hjemme igjen og spiser middag, før jeg drar ned på trening ca kl 19. jeg tar pre workout før trening og har som regel drukket den opp før kl 20, noe som tviler på forstyrrer søvnen min i stor grad siden jeg sov bra før, til og med med enda mer koffein i systemet før leggetid. Er ferdig på trening ca kl 2230 og er hjemme kl 23. spiser så kveldsmat og går med hunden i 00:00 tida, før jeg legger meg kl 0200. Jeg ligger å vrir meg i sikkert en time før jeg får sove. Så, repeat.
Vis hele sitatet...
Det er altfor sent å drikke preworkout klokka 20 om kvelden, half-life på koffein er 5 (fem!) timer. Det vil si at det tar 5 timer før det du har i kroppen er halvert, 5 timer før det er halvert osv helt til det er borte.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Serequel gjør jobben det, helt til du skal slutte. Da er det ikke gøy lenger. Gått fast på det i 4 år og slutta for 2 år siden, tok nesten 3 mnd før jeg hadde (noenlunde) normal søvn igjen. Aldri mer.
Vis hele sitatet...
Altså, det er er vel nesten noe man må regne med. Synes forøvrig det er mye enklere å slutte med seroquel i små doser (type 12.5-25mg) enn feks z hypnotika.

Bruker det ikke for øyeblikket men seroquel har hjulpet meg mye i livet så for min egen del synes jeg det er et flott verktøy.

Hadde jeg forøvrig drukket kaffe eller tatt en pre workout på det tidspunktet trådstarter gjør så hadde jeg aldri i livet fått sove samme kveld.
Sist endret av Picard; 18. september 2021 kl. 14:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.