Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 12903
Jeg tenkte jeg kanskje skulle teste å innta 3g hasj i dag i mat. Jeg har hatt problemer tidligere med å få noen effekt av mat, selv om jeg har brukt 1g OK hasj i skakkolade.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle trappe opp til 3g hasj, men klarer ikke å bestemme meg for hva slags oppskrift jeg skal bruke, eller hva som fungerer effektivt, virker på meg som kun noen oppskrifter utnytter seg delvis av hasjen, altså at ikke all thc'en binder seg til fettet.

Noen innspill, forslag etc? Planen er å teste det i kveld.
Lag 3 store muffins med 1 gram i hver. Så kan du spise en etter en og se hvordan det går.
MMMM så godt!
Du får nok efekt uansett hvordan du gjør det. Om du svelger klumpene med vann også. Men det beste er og smelte det i smør og enten svelge smørret eller bruke det i en oppskrift.

BAer pass på at det du ikke må spise en hel brownies, det kan bli slit, det kan ta en stund før du får effekt og det kan vare leenge uten at du får noe høydepunkt. Det er iallefall mine opplevelser.
Du kan jo kjøpe deg en 1-2-3 kake eller muffins. De får man kjøpt på alle matbutikker tror jeg. Knus hasjen i biter og kast i en panne med litt smør. Da får du cannabutter som du tømmer i en bolle, sammen med 1-2-3pakken. Resten du må gjøre, står bak på pakken. Når du varmer de i ovnen er det kanskje lurere og varme i svak varme over litt lengre tid, så er man sikker på at man ikke mister noe THC.

Eller kan du jo smelte en melkesjokolade i cannabutteret, så heller du mixen over i en liten form og putter det i kjøleskapet. Jeg er usikker på om det smaker godt, men det hadde vært tøft med hasjsjokolade =)
lagde en kake til den nette sum av 767kr ingkudert ferdig brownisdeig for en stund sia det fenga!
Pass på, 3g gav to av mine kompiser ekstrem noia i flerfoldige timer, alt for mye om alt kicker inn samtidig.

Jeg ville heller forsøkt å innta hasjen kokt opp i litt olje, og tune ned til 1.5g eller noe slikt. Husk å vaske den i vann først også (kok opp i vann på svak varme, filtrer ut), for det er mye drit i mesteparten av hasjen her til lands (og ikke glem hvor mange folk som plukker på driten før du får den ).
1g gram hver gav meg og mine 2 venner ingen betydelig effekt. Hvis du lager muffins. Bruk mindre av 1-2-3 røra, mindre smør, melg og alle andre ingridienser så du ikke må spise 15 muffins alene. 2-3 hadde vært bedre.

Eller ha smør med hasj i du ikke rører ut i deigen før du har helt av i alle formene minus 2-3-4 stykker.
Sitat av Rottegift
(og ikke glem hvor mange folk som plukker på driten før du får den ).
Vis hele sitatet...
Dealern på hjørnet får hasjen sin i 100plater med ett plast lag rundt.
Om du kun ønsker å lage noe som du synes smaker greit å i tillegg blir fjern av. Gjør det like enkelt som jeg gjorde. Kjøp deg litt iskrem, ta ut en stor porsjon is til deg selv, en stor bolle. La den stå og tine til det har blitt "fløte", dermed tilsett 2 gram fint pulver med hasj. Rør rundt godt, dermed sett hele bolla i frysern. Når den er blitt iskrem, spis! Sikkelig digg, og det lettvindt ;D
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rottegift
Pass på, 3g gav to av mine kompiser ekstrem noia i flerfoldige timer, alt for mye om alt kicker inn samtidig.

Jeg ville heller forsøkt å innta hasjen kokt opp i litt olje, og tune ned til 1.5g eller noe slikt. Husk å vaske den i vann først også (kok opp i vann på svak varme, filtrer ut), for det er mye drit i mesteparten av hasjen her til lands (og ikke glem hvor mange folk som plukker på driten før du får den ).
Vis hele sitatet...
Hva slags olje? Tenker du på solsikkeolje/raps? Hadde neppe spist 3g på en gang. Hadde tenkt mer på sånn lage noe mat med 3g, å spise moderate mengder av det. Altså forsyne seg flere ganger utover flere timer. 3g på engang, kan være sketchy, spesielt siden jeg ikke ønsker å få en badtrip en eneste gang. Takk for filtrerings tipset, btw. Skal ta det til meg.




Bortsett fra det så takker jeg dere alle for mange gode råd. Kom gjerne med flere forslag o.l
viktig å ikke steike godsakene på for høy varme, da kan noe av thcen forsvinne. Holder man det under 180 grader skal det gå greit tror eg. 3g på en person høres veldig mye ut, tror 2 skal holde rikelig, hvis ikke det er dårlige saker du har da.
Hashbrownies....mmm så gatt
Cannabis løses i blandt annet disse: Solsikke-, oliven- og rapsolje, smør (margarin), etanol, metanol, aceton, you name it (men for all del, ikke bruk metanol/aceton). Cannabis i etanol skal visstnok ha raskere onset enn andre orale inntaksmetoder (men også litt kortere varighet).
prøvde med olje en gang i tida jeg også, og vil absolutt ikke anbefale det, beste resultatet fikk jeg når jeg smuldret opp hasjen og smeltet det sammen med smør. deretter brukte smøret som en del av en oppskrift. sjokoladekake f.eks
men man blir så sykt stein at det er nesten ikke behagelig engang (noen liker det, andre ikke seff) varer gjerne i 5-6 timer så får du noian så har du et problem , haha (jeg brukte 5 g, god boblings, top quality)
Sist endret av pawsan; 29. juni 2008 kl. 02:28.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Varm det opp og drep potensielle bakterier, løs opp i olje/smør og tilsett melk!!!! Melkefett er meget viktig siden det forsterkerer og forlenger.

Enkleste du kan gjøre er å kjøpe en mikspose med brownies og dosere 0.5 pr. cookie. Det burde gi god fin smak og lange flir

3g er forøvrig alt for mye. 0.3-1g burde holde. Selv lå jeg i 10 timer og fliret forrige helg i skogen etter kun 0.5.
Sist endret av MrG; 9. juli 2008 kl. 01:59.
jeg ambefaller å kjøpt inn noen muffins (ferdige) fra butikken. Varme hasjen og pulverisere den som om du skal blande den. lag hull på toppen i muffinsene og strø ca 0.5-1g i hver. Sett toppen på og spis 1, vent så ca 30min. og øk dosen til du er god å fjern hehe.
Men viss du får munchies så ender det som regel med du spiser alle, med eller uten hasj. Så husk å kjøp litt snax utenom hehe.

Det fungerer også utmerket som krydder på pizza. Strø på når pizzaen er akkurat tatt ut fra ovnen. Smelter og blander seg med osten. Gir en god krydder smak og fungerer veldig godt.
Sist endret av itZsaiN; 9. juli 2008 kl. 02:41.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av itZsaiN
jeg ambefaller å kjøpt inn noen muffins (ferdige) fra butikken. Varme hasjen og pulverisere den som om du skal blande den. lag hull på toppen i muffinsene og strø ca 0.5-1g i hver. Sett toppen på og spis 1, vent så ca 30min. og øk dosen til du er god å fjern hehe.
Men viss du får munchies så ender det som regel med du spiser alle, med eller uten hasj. Så husk å kjøp litt snax utenom hehe.

Det fungerer også utmerket som krydder på pizza. Strø på når pizzaen er akkurat tatt ut fra ovnen. Smelter og blander seg med osten. Gir en god krydder smak og fungerer veldig godt.
Vis hele sitatet...

Nice, takk for tipset!



Noen som vet hvor mye man trenger av et annet stoff for å blande med hasjen? Altså, hvis jeg kombinerer fett med hasj, hvor mye fett trenger jeg for hasjen?
Sist endret av nidhogg; 9. juli 2008 kl. 02:51.
His du skal spise tidlig på morgenen: Bak rundstykker, relativt store og ha 1g i hver. nyt rundstykkene sammen med apelsinjus, kaffe og annet tilbehør. Kanskje er du heldig nok til å få efekt før du er ferdig, å det er jo ikke et minus.

Senere om kvelden/dagtid: muffins som så mange har sakt. du kan også lage sjokolademelk, men hvis du tar for mye hasj i smaker det dritt + at det lukter no jævelig.


skal du blande det i fett har det vel ikke så mye å si hvor mye fett, poenge er bare at det skal løse seg opp.
Sist endret av sauistorby; 9. juli 2008 kl. 03:15.
Sier bare at hvis du ikke får funk av 1G med hasj i mat så har du enten ræva hasj, eller så gjør du noe alvorlig galt når du lager maten. Pass på at ovnen din ikke er for varm, eller hvis du lager skakkao; at du aldri lar det koke.
MrG:3g er forøvrig alt for mye. 0.3-1g burde holde. Selv lå jeg i 10 timer og fliret forrige helg i skogen etter kun 0.5.??
Enten må det ha vært helt sinnsykt bra stæsj eller så kan ikke du ha røyka noe særlig tidligere. Tror det er at du ikke har røyket noe særlig.
Meg og noen kompiser har laget muffins et par ganger og har alltid hatt ca 0,8-9g i hver muffin...(spist 2 hver) Dette har også vært over standard peas. får greiene fra en eldre kar som MÅ ha bra saker. Blir alltid stoned og fungerer bare til å sitte i ro å se på en film eller game. Men har aldri freaka ut osv og det har alltid vart sånn ca like lenge, 3-4 timer(tar en stund før det begynner å funke, så blir jo litt røyking før det begynner å funke) men har røyket noen år så kan jo ha noe med det å gjøre...
men uansett 0,5 hørtes veldig lite ut.. samtidig 3 blir altfor mye aleine vil jeg tro =p
Sitat av ZionRoad
Om du kun ønsker å lage noe som du synes smaker greit å i tillegg blir fjern av. Gjør det like enkelt som jeg gjorde. Kjøp deg litt iskrem, ta ut en stor porsjon is til deg selv, en stor bolle. La den stå og tine til det har blitt "fløte", dermed tilsett 2 gram fint pulver med hasj. Rør rundt godt, dermed sett hele bolla i frysern. Når den er blitt iskrem, spis! Sikkelig digg, og det lettvindt ;D
Vis hele sitatet...
Ga det god effekt?
Sitat av ZionRoad
Om du kun ønsker å lage noe som du synes smaker greit å i tillegg blir fjern av. Gjør det like enkelt som jeg gjorde. Kjøp deg litt iskrem, ta ut en stor porsjon is til deg selv, en stor bolle. La den stå og tine til det har blitt "fløte", dermed tilsett 2 gram fint pulver med hasj. Rør rundt godt, dermed sett hele bolla i frysern. Når den er blitt iskrem, spis! Sikkelig digg, og det lettvindt ;D
Vis hele sitatet...
Husk å røre litt i isen omtrent hvert 10. minutt etter at du har hatt den i fryseren igjen, ellers blir isen krystallisert og smaker utvannet!
Ikke gjør den samme feilen som meg. For stor dose i for liten kake. Jeg lå på gulvet og halisunere og trodde alle ville drepe meg (dette var sinnsykt bra shit). Bedere og ta litt kake over lengere tid.
Har spist 1gram uten å ha blitt spesielt fjern, og røykte jeg samme greia så funka den bra.
Litt merkelig igrunnen. Men har ikke spist det ofte.

Spiste en gang 6-7gram, var så og si like fjern\høy dagen etterpå.
Kan si med sikkerhet at det funka, men noe særlig billig er det ikke. Selv om jeg ikke betalte ei krone da. :P

Forstår ikke helt hvordan mange får så lett noia. Jeg fikk ikke det, og kan ikke si at det er et problem for meg. Men har blitt litt stressa i visse situasjoner.
Hvorfor får noen noia?

Nå er jeg litt stor i kjeften. Har fått litt hetta et par ganger, men da har det vært i kinkige situasjoner som jeg nevner ovenfor... hehe
Sitat av sneipen
Forstår ikke helt hvordan mange får så lett noia. Jeg fikk ikke det, og kan ikke si at det er et problem for meg. Men har blitt litt stressa i visse situasjoner.
Hvorfor får noen noia?

Nå er jeg litt stor i kjeften. Har fått litt hetta et par ganger, men da har det vært i kinkige situasjoner som jeg nevner ovenfor... hehe
Vis hele sitatet...
Fordi alle mennesker er forskjellige? Med forskjellige forutsetninger får man forskjellige resultater.
Forstår ikke helt hvordan mange får så lett noia. Jeg fikk ikke det, og kan ikke si at det er et problem for meg. Men har blitt litt stressa i visse situasjoner.
Hvorfor får noen noia?

Nå er jeg litt stor i kjeften. Har fått litt hetta et par ganger, men da har det vært i kinkige situasjoner som jeg nevner ovenfor... hehe [/quote]

Det varierer veldig på personen som det ble sagt, men også på shiten (kvalitet) og hvor mye du har gjort det. Jeg hadde røyka hasj noen ganger før men ikke så veldig at jeg kunne kalle meg erfaren. Men det er på den tiden man får størst virkning av rusmiddler.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå brukt 3x4 altså 12 sjokolade biter, smeltet sammen med en drøy 1er. Holder den seg til lørdag mon tro? Den er ikke i kjøleskapet eller i fryseren av opplagte grunner.
nid: vi kan bare spekulere, om det funker merker du på lørdag :P
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Selvsagt, pawsan. Men si meg. Hvor mye fett må jeg ha (Matolje/Smør), det må jo være et minimum av hvor mye fett det kan være for at all THCen skal binde seg til fettet.

Hvor mye fett må jeg ha for å kunne utnytte meg av THCen i 1g f.eks? og hvor mye alkohol må jeg ha for at THCen skal binde seg til det?
Sist endret av nidhogg; 14. juli 2008 kl. 22:49.
Hva med og kjøpe en pizza på peppes, mose 2 bønner til pulver og spre utover før man spiser?
Sitat av Vill!
Hva med og kjøpe en pizza på peppes, mose 2 bønner til pulver og spre utover før man spiser?
Vis hele sitatet...
For dafår du kanskje 1/5 av rusen du kunne fått. Fordi bare noe av thc'en vil komme inni fettet i osten, resten vil du bare svelge og drite ut dagen etterpå..
Jeg svelget en tier med svarting jeg, gikk knirkfritt det, men det satt vel i 2 dager, da vippt jeg innpå noe fort, orka ikke være slæk lenger, men absolutt ingen noja..

Sitat av Pfefferkorn
Forstår ikke helt hvordan mange får så lett noia. Jeg fikk ikke det, og kan ikke si at det er et problem for meg. Men har blitt litt stressa i visse situasjoner.
Hvorfor får noen noia?

Nå er jeg litt stor i kjeften. Har fått litt hetta et par ganger, men da har det vært i kinkige situasjoner som jeg nevner ovenfor... hehe
Vis hele sitatet...
Det varierer veldig på personen som det ble sagt, men også på shiten (kvalitet) og hvor mye du har gjort det. Jeg hadde røyka hasj noen ganger før men ikke så veldig at jeg kunne kalle meg erfaren. Men det er på den tiden man får størst virkning av rusmiddler.[/quote]

Detta kommer helt ann på vennene dine, og hva som skjer rundt deg, ikke vær hos noen du vet stadig har folk som tyster, eller snuten på besøk.. Jeg vet å kontrollere meg med årene, så jeg har ikke noe problem med å trippe på frimerker, med helt nye ukjente folk.. kun fått litt angst på syre og sopp et par ganger, og har egentlig prøvd det som er verdt å prøve...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er et veldig enkelt tips om hvordan du mekker med mat:

Viss du baker: Hakk opp å bland med smøret. Eller andre feite ting (melk f.eks)
Viss du bruker det som krydder: Ha den i/på varm mat og la den smelte.

Enklere blir det ikke. Kan brukes til allt.. kan også ete den rein.. huks å tygg den godt, siden det hjelper fordøyingen.

edit: Hvordan gjekk det ? Hva brukte du, og fikk du effekt?
Sist endret av itZsaiN; 28. juli 2008 kl. 18:24.
Sitat av MrG
Varm det opp og drep potensielle bakterier, løs opp i olje/smør og tilsett melk!!!! Melkefett er meget viktig siden det forsterkerer og forlenger.

Enkleste du kan gjøre er å kjøpe en mikspose med brownies og dosere 0.5 pr. cookie. Det burde gi god fin smak og lange flir

3g er forøvrig alt for mye. 0.3-1g burde holde. Selv lå jeg i 10 timer og fliret forrige helg i skogen etter kun 0.5.
Vis hele sitatet...
hmm er litt usikker nå.. er 0.5 1/2 av 1gram ?

så da er 0.3 circa 1/3 av 1 gram?

for jeg leste på et annet forum hvor en skrev:
Jeg har nå gjort et forsøk, i går kveld. Fant det lurt å starte forsiktig. Jeg løste opp ca. 0,25 g

mener han da 0.25g 1/4 av 1 gram?

for 0.25 virker større enn 0.3 medmindre 0.3 = 0.30.

takk til den som orker å forklare meg
Sist endret av Panini; 29. juli 2008 kl. 00:02.
Panini: 0.3 = 0.30 = 0.30000 = 0.300000000 osv.
0.25 er da også 1/4 ja, men det kan være litt lite for oralt inntak, jeg ville prøvd med 0.5 først.
takk for hjelpen rottegift! +kp!
Sist endret av Panini; 29. juli 2008 kl. 00:24.