Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7291
Har aldri holdt på denne slags før i mitt liv, så kommer nok med dumt spørsmål her ja.
Har bestilit 1 gram grønt/brunt som jeg får på fredag. Men har ikke planer om å røyke det med det første. Er det no problem at det ligger noen uker/måneder i boden?
Får det nok i en sånn ganske lufttett zip- plastikkpose.
Neida det går greit. Den vil nok bli litt hard, men kommer nok til og enda være gulle god. Lagre den i 2-3lag med plastfolie og derretter i en zip-poser vil jeg anbefale.

Brunt holder seg lengre enn grønt. Lagre det i ett mørkt rom helst.
Som nevnt ovenfor, jo lengre grønt kan ligge jo bedre blir det. Tenk vin. Grønt som får tålmodighet på seg ender som virkelig God Grønt..
Har faktisk opplevd at både hasj og marijuana har blitt bedre(både på smak og funk) over tid:O
Grønt bør "luftes" nesten en gang om dagen, om du skal oppbevare det over lengre tid.
Men de kan også fryses, noe som gjør det hele enklere.
zip-poser er ikke luft-tette, ikke vanlige brødposer heller. Bedre med fryseposer.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Har opplevd at grønnsakene ble gule over tid. Så det anbefales å ikke ha det liggende uten å pakke det inn. Det lønner seg nok å tørke den før du lagrer også.
Fryseren er nok ikke helt optimalt med tanke på at jeg ikke har flyttet hjemmefra enda^^
Det med at jeg skal se på grønt som man gjør med vin. Gjelder dette også brunt?
Nei. grunnen til at weed blir bedre med tiden er at den gjennomgår en prosess som kalles curing. Det går hovedsakelig ut på at planerestene kvitter seg med klorofyll ved hjelp av oksygen, slik at smaken forbedres.

Dette er grunnen til at budsa mister farge over tid, da klorofyll er grønt som du sikkert vet. Er man flink til å cure så vil weeden miste mye farge, uten å miste potens. Den vil da bli mer gul/brun-aktig.

Hasj derimot er en sammenpresset plante-ekstrakt, og vil ikke avgi betydelige mengder klorofyll ved lagring over lengre tid..

Det går forresten også ann å vanncure weed. Dvs at du senker budsa ned i vann, og lar klorofyllet, samt diverse næringsrester og annet dritt og møkk trekke ut..
Sist endret av mentalmelt; 26. oktober 2007 kl. 01:50.
jeg personlig kjøper som oftest frø (northern light), som er fullt lovlig og siden dyrker jeg det i stua og lar det vokse tar en 8 uker^¨
produkter blir gooooood shit ass!

MONGO!
Sitat av mongomannen
jeg personlig kjøper som oftest frø (northern light), som er fullt lovlig og siden dyrker jeg det i stua og lar det vokse tar en 8 uker^¨
produkter blir gooooood shit ass!

MONGO!
Vis hele sitatet...
Fullt lovlig? bor du ikke i norge eller?
Sitat av Bothrops
Fullt lovlig? bor du ikke i norge eller?
Vis hele sitatet...
joda jeg bor i norge jeg, men cannabis frø er lovlig.. men IKKE utvokst cannabis:P bestiller fra nett.
Åj, er det så lett? Krever det mye stell og slikt?
Sitat av Freako
Åj, er det så lett? Krever det mye stell og slikt?
Vis hele sitatet...
Søke?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=dyrking

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78988
Sitat av mongomannen
joda jeg bor i norge jeg, men cannabis frø er lovlig.. men IKKE utvokst cannabis:P bestiller fra nett.
Vis hele sitatet...
Cannabis frø er ikke lovlig i Norge.
nei okei da, men det er få i norge som blir tatt med det.. det ser ut som vanlige ringblomst frø jeg har bestillt noen ganger.. ALDRI blitt tatt. og ja freako det er ikke veldig vanskelig, men det krever tolmodighet og omsorg med planten
Sterk pluss til mentalmelt! Les dette innlegget, det fikk meg til å tenke på ... Kashmir!? Noen som vet nøyaktig fremgangsmåte for å få kashmir (mugg-infisert cannabis/hasj)...

Hmm... cannabis-frø var vel lovlig engang i tida... jeg er mer usikker, siden jeg har konsentrert mitt spesial-felt litt vekk fra cannabis de siste årene ... var ihuga cannabis-fan engang i tida, med noen tamme forsøk på å dyrke det fram, men fant ut at de krever faktisk mer stell og pleie enn hva man i utgangspunktet skulle trudd (det er jo ugrass da - lol - ) så jeg lot denne delen tilfalle folk med bedre botaniske kunnskaper enn meg, ja .... kan'ke drive ta å sløse med stiklinger på tommelfingrene mine heller da...

Forresten vil jeg bare si at jeg er imponert over kvaliteten på innleggene angående dyrking, tildelt henholdsvis LoveToGrow og mentalmelt... det er tydelig at dyrking er en populær område i dette landet --- får meg nesten lyst til å skaffe meg et par stiklinger igjen, kanskje begynne helt fra frø-stadiet, men så lurer jeg på: Mye penger bør en investere hvis en starter fra scratch? Ta i utgangspunktet at undertegnede kan langt i fra betegnes som noen botaniker, gartner eller gro-novise for den saks skyld
jeg er av erfaring at hvis hasj over lengre tid ligger med god tilgang til oksygen, så tørkes hasjen gradvis ut, i farge (jeg syns den blir litt gråere) og mykhet, samt at fengen reduseres...
Hadde en klump liggende i et år, beste jeg noensinne har røyka.
Ikke baser kvaliteten på om det bobler eller ikke, det er lett å få dorlig hasj til å boble, man bare har et meget tynt lag plastikk rundt.
Sitat av sauistorby
Hadde en klump liggende i et år, beste jeg noensinne har røyka.
Ikke baser kvaliteten på om det bobler eller ikke, det er lett å få dorlig hasj til å boble, man bare har et meget tynt lag plastikk rundt.
Vis hele sitatet...
Eh, jeg kan ta feil.... men vil det ikke smake plastikk av den da
Sitat av sauistorby
Hadde en klump liggende i et år, beste jeg noensinne har røyka.
Ikke baser kvaliteten på om det bobler eller ikke, det er lett å få dorlig hasj til å boble, man bare har et meget tynt lag plastikk rundt.
Vis hele sitatet...
Hva? Nå håper jeg at jeg misforstår deg.
Men mener du at du legger plastikk rundt hasjen for så å brenne på den? Det hørtes isåfal ut som en idé ala Russland.. Det er jo ikke hasjen som bobler da, men plastikken, og det eneste du oppnår er å ødelegge den allerede dårlige hasjen din ved å svi plastikk inn i den..
Sitat av mentalmelt
Hva? Nå håper jeg at jeg misforstår deg.
Men mener du at du legger plastikk rundt hasjen for så å brenne på den? Det hørtes isåfal ut som en idé ala Russland.. Det er jo ikke hasjen som bobler da, men plastikken, og det eneste du oppnår er å ødelegge den allerede dårlige hasjen din ved å svi plastikk inn i den..
Vis hele sitatet...
Tror han mener at enkelte som selger pakker inn i denne "tynne plastikken" for å få dårlig hasj til å se ut som bra pga at den bobler, om jeg ikke tar helt feil.
Ah ja, det må det være =) Det var nå enda godt..
Korekt.

Er bare noe jeg har hørt, kan godt være feil.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av paranoy
Sterk pluss til mentalmelt! Les dette innlegget, det fikk meg til å tenke på ... Kashmir!? Noen som vet nøyaktig fremgangsmåte for å få kashmir (mugg-infisert cannabis/hasj)...
Vis hele sitatet...

Det spekuleres i at Hvit Kashmir er en myte. Men etter det jeg har hørt skal den graves ned i fuktig jord og bli liggende der i flere år så det dannes mugg i bombene.
Vi har allerede en tråd som handler om hvit hasj =)
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=83716