Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: hvor ofte spiser du kebab?
5 dager i uke eller mer 9 2,05%
under 5 dager i uken 16 3,64%
under 2 dagre i uken 27 6,14%
bare 1 gang i uken 92 20,91%
nesten aldri 224 50,91%
aldri 72 16,36%
Stemmegivere: 440. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  83 7326
Hei !

Jeg spiser utrolig mye kebab og er så heldi og bo rett vesiden av et av norges beste kebabsted!

Jeg må inrømme at jeg liker fastfood kebab best (den som ligner på en fasje) og ikke den med ekte lammekjøtt.

Men her om dagen fikk jeg vite at fastfood kebab inneholdt 70 % blod og 30 % kjøtt!

Er Nff kjære brukere klar over det?
og hva er deres reaksjon til det?
er det i det hele tatt sant!?

det er mange spørsmål jeg stiller i denne posten og det er en god grunn til det!
mitt liv faller fra hverandre!!
Vet du akkurat hva pølser osv egentlig inneholder? Drit i det, og spis Smaker det godt har du godt av det!
Oppskrifter på Kebab: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=87232

Mekk en babb selv!
(med valgfri mengde blod...)
Sist endret av Turbolego; 25. oktober 2007 kl. 23:56.
Er det rart folk blir dårlige, sier jeg bare
Er enig med Zepplin her.
Folk bryr seg altfor mye om hva som er inni maten, og å slutte å like mat etter å få vite sånt blir bare for dumt. Visste du at enkelte pølseskinn lages av grisetarmer? At smalahove inkluderer saueøyne? At det er mye fett i potetgull? Ikke bry deg, spis det om det er godt!

Og, om det er sant, kjøtt er akkurat like naturlig som blod!
Sist endret av Snillorg; 25. oktober 2007 kl. 23:56.
Sikkert 10% salmonella også. Fastfood Kebab er laget av drit, (i likhet med all annen fastfood) så hva regnet du egentlig med?

Sitat av Myhre
Er enig med Zepplin her.
Folk bryr seg altfor mye om hva som er inni maten, og å slutte å like mat etter å få vite sånt blir bare for dumt. Visste du at enkelte pølseskinn lages av grisetarmer? At Smalahove inkluderer saueøyne? At det er mye fett i potetgull? Ikke bry deg, spis det om det er godt!

Og, om det er sant, kjøtt er akkurat like naturlig som blod!
Vis hele sitatet...
De første kondomene var også laget av grisetarmer. Å nei! Jeg skal aldri bruke kondom igjen! Jeg risikerer å tre grisetarmer på Generalen!
Sist endret av Diablo; 25. oktober 2007 kl. 23:52.
Sitat av Myhre
Er enig med Zepplin her.
Folk bryr seg altfor mye om hva som er inni maten, og å slutte å like mat etter å få vite sånt blir bare for dumt. Visste du at enkelte pølseskinn lages av grisetarmer? At Smalahove inkluderer saueøyne? At det er mye fett i potetgull? Ikke bry deg, spis det om det er godt!

Og, om det er sant, kjøtt er akkurat like naturlig som blod!
Vis hele sitatet...
heldige meg at smalahove og pølseskinn ikke er min livrett da

Må jo inrømme at jeg fortsatt syns kebab er digg!
selv om da en kompis av meg fortalte meg at kebaben jeg satt og spiste på for det meste var blod.
Kebab e driiitgodt, desverre selge dei ikkje sånt her:/ så må reise til Sogndal kver gang://
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Faen nå fikk jeg lyst på kebab. Men det må være rullekebab, og lefsa må bli bakt i realtime.
Savner alternativet "en gang i månen", og de tre øveste punktene kunne du forsåvidt slått sammen til ett ...

Forresten tviler jeg på at det er 70% blod, men isåfall er jo bare dette en av substansene som gir kebaben den gode smaken(= Kanske prøve med litt mer?
Jasså, er det kebabsjapper på månen Petter Pan?

Jeg pleier å spise rundt 1-2 ganger i uka, kommer an på. Snappy's er *i* skoleruta mi, så passer bra

Liker egentlig ikke kebab så mye, men syns det er grei mat. Pleier å bestille det fordi det går utrolig mye raskere. 2 minutter hvis kjøttet er stekt
Jeg driter i om kebaben er uteliggerkjøtt. Det smaker dritgodt!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Archj

Jeg pleier å spise rundt 1-2 ganger i uka, kommer an på. Snappy's er *i* skoleruta mi, så passer bra
Vis hele sitatet...
Argh, Snappys og Sidneys i Drammen.. selv syns jeg de serverer grusomme kebaber der, men alle Drammenserne elsket dem Prøv heller rullekebaben på globusgården (Strømsø).
Lol, for noen alternativer, ingen 1 gang i måneden?!
Haha, lagde akkurat en sang om det. (kebab)

http://www11.nrk.no/urort/Artist/Graner/default.aspx

Velg sangen "Nica ser ut av vinduet" hehe

PS. ER IKKE RASIST! Er bare tull iog tøys
Sitat av torsken
Lol, for noen alternativer, ingen 1 gang i måneden?!
Vis hele sitatet...
soory mine dårlige valg på avstemningen.
husk at jg er en kebabpro! ville aldri tenke meg at noen bare spiste kebab 1 gang i måneden?
det er alt eller ingen ting
Svarte, beklageligvis, nesten aldri. Ikke fordi jeg ikke liker kebab, men fordi her jeg bor ikke finner en kebab med tilhørende plass som tilfredsstiller mine krav. Når det kommer til kebab er jeg absolutt ikke kresen, så det er ikke smaken som er problemet. Problemet er det at kebab for meg er og blir en ting: fyllemat. Der jeg bodde før var det sånn sett ganske greit. Mellom eneste reelle alternativ til utested og hjemmet mitt lå det ei 'kebabvogn' hvis kebab var god og billig, og med det matbegjæret alkohol vekker i meg skjedde det titt og ofte at jeg stakk innom vogna for å få meg god, bakrusdempende nattmat. Nå derimot, i Trondheim - et sted med langt større utvalg, har jeg ennå til gode å finne et sentralt sted som serverer god og billig kebab. Forslag?
Sitat av Myhre
Er enig med Zepplin her.
Folk bryr seg altfor mye om hva som er inni maten, og å slutte å like mat etter å få vite sånt blir bare for dumt. Visste du at enkelte pølseskinn lages av grisetarmer? At smalahove inkluderer saueøyne? At det er mye fett i potetgull? Ikke bry deg, spis det om det er godt!

Og, om det er sant, kjøtt er akkurat like naturlig som blod!
Vis hele sitatet...
Man spiser ca aldri øyet/pupillen. Det kan sammenlignes med at NOEN få personen spiser brusken inni bein også.
Man spiser dog ca hele øret, tunga og det som er rundt pupillen.
Jeg er ifra Voss, så jeg har litt peiling. Men, det smaker drit god tho!

men, ot: Jeg elsker kebab, men er fattig for tiden og har ikke råd til å livnære meg på det hver dag.
Sitat av Bundy
Jeg driter i om kebaben er uteliggerkjøtt. Det smaker dritgodt!
Vis hele sitatet...
Sitat av svisj
Svarte, beklageligvis, nesten aldri. Ikke fordi jeg ikke liker kebab, men fordi her jeg bor ikke finner en kebab med tilhørende plass som tilfredsstiller mine krav. Når det kommer til kebab er jeg absolutt ikke kresen, så det er ikke smaken som er problemet. Problemet er det at kebab for meg er og blir en ting: fyllemat. Der jeg bodde før var det sånn sett ganske greit. Mellom eneste reelle alternativ til utested og hjemmet mitt lå det ei 'kebabvogn' hvis kebab var god og billig, og med det matbegjæret alkohol vekker i meg skjedde det titt og ofte at jeg stakk innom vogna for å få meg god, bakrusdempende nattmat. Nå derimot, i Trondheim - et sted med langt større utvalg, har jeg ennå til gode å finne et sentralt sted som serverer god og billig kebab. Forslag?
Vis hele sitatet...
Oska har jo überkebab! Sesam har også god babb, du burde sjekke de ut. Prisen på Sesam er kanskje ikke så utrolig lav, men.
Kebab er en av de matrettene jeg elsker! Jeg savner (som andre her) 1 gang i måneden, så jeg visste ikke hva jeg skulle "stemme" på... Men Kebab er sinnsykt digg. Det smaker godt, og det metter. Jeg skjønner meg ikke på de som ikke liker kebab...
går forbi ca. 3 kebab sjapper hver dag så blir noen matstopp
Føler ikke vi trenger noe alternativ for 1 gang i måneden, da spiser du jo nesten aldri

Gisse: Ser du bor i Akershus, må bare spørre om du har smakt Alexander Kebab fra Ski før?
Ellers anbefalles den til alle som er i nærheten.
Sitat av Zepplin
Føler ikke vi trenger noe alternativ for 1 gang i måneden, da spiser du jo nesten aldri

Gisse: Ser du bor i Akershus, må bare spørre om du har smakt Alexander Kebab fra Ski før?
Ellers anbefalles den til alle som er i nærheten.
Vis hele sitatet...
What, hvor i ski er den? Har ikke hørt om den, spiser vanlig vis på balkan...
My bad Gisse, skulle si Alexander kebab PÅ Balkan i Ski, er en av kebabene deres ;p
Beste jeg har smikt så langt, langt over Bislett og La Paz. Selvom i pris er den altfor dyr =/
men ey! det er mange som skriver om sin kjærlighet for kebab.
men hva syns faktisk folk om at det er 70% blod?
Det gjør meg ingenting, blod er sunt, naturlig og smaker ikke så værst. Jeg spiser kebab mer enn 3 ganger i uken og eneste som lider av det er lommeboka.
Kebab utenfor ring 2 = instant failure

Kebab er generelt vondt i Nnorge, men finnes noen unntak.
Sitat av babbabou
Jeg spiser utrolig mye kebab og er så heldi og bo rett vesiden av et av norges beste kebabsted!
Vis hele sitatet...
Skeptisk.. hvor?
Samma faen bare det smaker godt, og man ikke blir daarlig av det.
Uansett hvor mye skit det er i Kebab så kan ingen si at det ikke er godt. Hvis det er rottekjøtt eller annet her jeg spiser kan jeg ikke akkurat klage på smaken.

Har faktisk en gang funnet en tepose og en metalltråd i kebaben min.
Sist endret av sauistorby; 26. oktober 2007 kl. 02:18.
Metalltråd og tepose gjør da ingenting Gratis kebab smaker best!
Vil DU vite hvor de beste kebab sjappene i norge er???

Klikk her!!
Kabab er jo bare mat, høres ut som dere ikke har hørt om annet..
Balkan i Ski er dritgod ja. Ellers synes jeg Maliks på Norstrand eller Paradis i Sarpsborg er de beste.
Enten prøver trådstarter å være morsom, eller så suger han til å lage poller. Hva for slags ledende poll er dette egentlig? Er et ganske stort skille mellom "bare en gang i uken" og "nesten aldri", hvis man tenker seg om.

Pleide å spise mye kebab før, såpass mye at vi skrinla shawarma size me-prosjektet, siden vi faktisk hadde utført det uten å tenke over det (mye sein konsulentjobbing i nærhet av god kebab). Ikke at det ble noe morsomt resultat ut av all spisinga heller, annet enn feilernæring og apati.
Kebab lages ikke av 70% blod, har dere som tror det smakt blod før? Blod er proppfullt av jern og smaker deretter. Men mye av farse-kebaben er nok laget av såkalt MUK: mekanisk utbenet kjøtt. Dette lages av rester av slakt som slenges i en slags trommel hvor en får med de aller siste slintrene. Dette produktet havner utenfor definisjonen av kjøtt.
http://no.wikipedia.org/wiki/Mekanis...net_kj%C3%B8tt
som pecado sier så hadde det nokk smakt jævligt om det hadde vært 70% blod!
men who cares, så lenge det er godt
noen som har peil på hvorfor man blir så jævlig dårlig i magan og sitter på dassen resten av kvelden av kebab? eller er det bare meg?:P
Sitat av christian.!.!
som pecado sier så hadde det nokk smakt jævligt om det hadde vært 70% blod!
men who cares, så lenge det er godt
noen som har peil på hvorfor man blir så jævlig dårlig i magan og sitter på dassen resten av kvelden av kebab? eller er det bare meg?:P
Vis hele sitatet...
Jeg sitter som oftest på do etter å ha spist en kebab som er veldig grøtete, og hvor kjøttet ikke er godt nok stekt.


- Oslo's beste kebab : Bislett og New Vinyes (Nærme Eldorado, og Mac donalds ved siden av Spaceworld ) - tenker ikke på Beirutts nå.
Falafel > Kebab, så jeg har sluttet å spise kebab. Både fordi jeg ikke spiser kjøtt lengre og fordi falafel er så mye bedre.
Når jeg åt kebab så var shishkebab på marinos i torgata the shit kan jeg huske.
Falafel er drittgodt!
Men er ikke falafel Israelsk eller noe?
De spiser det jævli mye der ivhertfall..

Uansett, kebab er ganske godt.
Jeg driter i at de eventuelt er laget av løskatter, bare det smaker digg, og jeg ikke får aids eller no.
Men jeg er litt tvilsom til eierne av slike sjapper..
Senest igår var det poltirazzia på Stavanger Expressen
http://en.wikipedia.org/wiki/Falafel
Det stammer fra det arabiske kjøkken, akkurat som kebab.
Noen som bor i ullensaker? Dra til sand pizza og grill. eller bare spør om kiwien på sand eller kebab sjappa på sand. Kjempe god kebab der. 35kr for liten men den er stor. etter litt hvis du blir buddy med eiern (mohammed) så får du stor kebab som er veldig stor for 35kr og billig å bra kebab der. Ikke noe jalla der har sett varene de har. De kjøper fra kiwien ved siden av og av en pakistansk grønnsaks butikk med alt mulig.
Sitat av OoM
Man spiser ca aldri øyet/pupillen. Det kan sammenlignes med at NOEN få personen spiser brusken inni bein også.
Man spiser dog ca hele øret, tunga og det som er rundt pupillen.
Jeg er ifra Voss, så jeg har litt peiling. Men, det smaker drit god tho!
Vis hele sitatet...
Jeg bøyer meg for bedre kvalifiserte.
Men dere skjønte poenget mitt, ikke sant?
Ting som ikke virker spesielt godt kan faktisk være godt med den riktige sammensetningen. Det er faktisk mel i brød, folkens!
Sitat av Bjølg
Oska har jo überkebab! Sesam har også god babb, du burde sjekke de ut. Prisen på Sesam er kanskje ikke så utrolig lav, men.
Vis hele sitatet...
Den beste kebaben i Trondheim etter min mening er den du får på aroma cafe. Der kan du sitte i sofa og spille kort og hygge deg i trivelige omgivelser, mens du venter på å bli servert den beste kebaben du kan tenke deg. Fantastisk friske grønnsaker, god saus og godt kjøtt. Fantastisk.
Hvis dere vil ha god kebab så drar dere til Beitostølen på kalles corner..der har dem goood kebab,spesielt rullen dems..større kebab rull finner du ikke altså..blir våt i munnen av og skrive om den
Sitat av Mith
http://en.wikipedia.org/wiki/Falafel
Det stammer fra det arabiske kjøkken, akkurat som kebab.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er faktisk den Israelske nasjonalretten, derfor jeg lurte
Back to topic!

Edit: Trykkleif
Sist endret av Joachimsen; 26. oktober 2007 kl. 17:09.
vi har aldri tid til å spise kebab vi
har bare 1 ting å si Nesbru kebab<333 den beste baben i norge! spiser 1 kebab i måneden ca..
Flott poll!
Men jeg skulle ønske pollet var satt opp slik...

Hvor mange kebab har du spist i ditt liv?
  • Én
  • 1-5
  • 5-10
  • 10-20
  • 20-50
  • 50-100
  • 100+
Vis hele sitatet...
Jeg havner på 20-50 Kebab'er, men spiser dette bare når jeg er utenlands/utenby's...
Noe som setter meg i "nesten aldri".
Jeg elsker kebab, men får "nesten aldri" sjansen til å nyte det.