Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  115 14979
Det finnes ingen objektiv grunn til å leve. På den annen side finnes det heller ingen grunner til å dø. At noe i det hele tatt eksisterer er uten mening.

Likevel kan de prosesser som foregår i den partikkelsammensetningen du har for vane å kalle deg selv være slik at det oppstår en følelse av mening. Det er en annen sak.
jeg lever for kjærligheten og de små og store gledene i livet og det og glede andre og gi og motta kjærlighet
Sist endret av mr-martinss; 7. oktober 2011 kl. 21:26.
Jeg lever fordi jeg var det raskete av mange millioner sædceller. Jeg vant og jeg skal faen ikke miste premien min!!


Vel vi har fått en mulighet til å eksistere en kort stund før vi forsvinner, å blir ingen ting annet en minner. Derfor ønsker å ha utnytte denne tiden så godt jeg kan. Jeg drives av lykke såklart.
Sist endret av DrPerception; 8. oktober 2011 kl. 04:47.
Tror mye av livet handler om å ikke gi opp og gjøre det litt bedre for andre rundt seg.
Ikke en dritt. Ha det morsomt. Gjør det du vil. Opplev masse.
Dette endrer seg selvfølgelig med tiden..

Du utvikler det fortløpende hele livet, du tar til seg lærdom fortløpende
ved å studere og lære av de verdiene vi har og kjenner..

Religion/historie er vel det "beste og verste" hjelpemiddelet vi har med tanke på at
det kan fortelle eller lyve til oss om hva som har skjedd fra tidenes morning..



Eks på det vi ser daglig...

Innen Islam: er Meningen å tilbe Allah ved å følge koranen og profetens tradisjoner, om du består denne "testen",
så havner du i Jannat som er paradise, alternativt Jahnnum som er Helvete
Og det er ekstremt stor forskjell på hvor viktig det er å følge dette til punkt og prikke innen de forskjellige retningene..


Innen Kristendommen: er omtrent det samme, bare mye mildere pluss at det er blitt så utrolig mange utgreninger
innen kristendommen, at det avhenger av hvor viktig det er å følge/tolke bibelen i valgte utgrening,
når det gjelder hva som skjer etter dette livet, ny ordning, himmelen, helvete osv osv...
(eks: hvor i bibelen står det noe om himelen i det hele tatt ???)

Innen Paganismen: Gjør hva du vil, så lenge du ikke "skader" noen (gjelder alle inkludert deg selv og moder jord),
med unntak av noen av de typiske "new age" variantene, så er reinkarnasjon noe som veier veldig tungt, og du skal ta til deg lærdom i
alle livene dine i sammarbeid med "the other side".....
(og alle "gudene og gudinnene" er symbolske for månen, solen og moder jord, ikke som i film der de lever som helter i en annen verden)
Paganismen er grunnlaget for all religion, da den stammer fra tidenes begynnelse,
og da mener jeg ikke for 3000 år siden som bibelen skal ha deg til å tro



Veldig mange meninger om hva som en meningen med livet med andre ord

For å sitere Charles Manson´s korte forklaring på menneskets syn på meningen med livet (han har også en ekstremt lang forklaring )

......... NO SENSE MAKES SENSE .........
Sist endret av LeFTy; 8. oktober 2011 kl. 18:27.
Jeg HATER når folk går rundt å spør "hvorfor lever vi?", "hva skjer etter døden?" og "finnes gud?" osv osv...

Jeg finner ut at hva som skjer når jeg dør - dagen jeg dør... Den dagen jeg dør, finner jeg ut om gud finnes... Jeg vil også finne ut av hva meningen med MITT liv en gan senere i livet.

Det er mitt livsmoto - Jeg finner ut av alt jeg trenger å vite, når jeg finner det ut.

Vitsen med leve er for meg ikke å gjøre noe spesielt stort eller bli rik. Men å gjøre noe som jeg nyter/elsker å gjøre, det er god nok grunn til å leve for meg
Jeg lurer også på det noen ganger.. Men hvis du er møkk lei kan du bare leve sånn som DU vil en stund å se om d blir bedre da f.eks bestill en flybilett til kina og se om du liker deg bedre der
Sitat av Pyrotaka Vis innlegg
Hva er virkelig vits med å leve. Hadde alle på jorda død hadde det ikke skjedd noe mer. Hvorfor lever du? Er det fordi du ikke vil såre personer du bryr deg om? Hvorfor skulle du bry deg om hva de synes om deg når du er død? Er det religion som har påvirket oss til å fortsette å leve? Er det fordi du gjøre noe stort for verden?

Kanskje litt meningsløs tråd, men har noe vi gjør noe mening siden vi kommer til å dø uansett og menneskeheten kommer til å dø ut en eller annen gang
Vis hele sitatet...
For å ta det apatiske perspektivet:

Meningen med livet er å dø. Ingenting annet.

Implikasjonen av denne erkjennelsen er at tidspunktet for dødsinnslaget i utgangspunktet er irrelevant, samt at det betinger en altomslukende likegyldighet og ofte en lidelse ved eksistensen. Allikevel gir ikke erkjennelsen fullkommen frihet for en har fortsatt et ansvar overfor de som ikke har denne erkjennelsen; de dumme, lykkelige, livsglade, evige positive etc. Deres tro, deres lykke, vil påvirkes sterkt negativt av et eventuelt eksistensopphør av en de er veldig glad i. Derfor er det egoistisk å ta selvmord. For den relativt lille lidelsen en selv føler hver gang en erkjenner at en har våknet opp til en ny dag, er mye mindre enn den lidelsen en utsetter de som har sterke emosjonelle bånd til seg for ved å dø frivillig.

Det er derfor jeg sier at en er ikke fri før en ikke lenger har noen som er glad i seg, ikke fordi da kan en leve for seg selv, men fordi da kan en dø for seg selv.
Diablo 3 /titegn
Vitsen med livet er å føre genet videre...
Vitsen med å leve er å dø. Ekke no vits med livet, mer en gåte.
Man kan ikke gjør akkurat som man vil, selvom det er ditt liv. Vi blir jo født inn i et unaturlig system som vi har laget, som du må følge for å få de tingene du vil ha. Skole -> Jobb -> Penger -> Ting og Tang. Hvis du ikke er av den typen som vil bo i skogen og jakte mat selv osv. Men du kan gjøre hva du vil innenfor det systemet da, utdanne deg til hva du vil, jobbe med hva du vil, kjøpe deg hva du vil
Det er ingen mening med livet. Du eksisterer, gjør det du gjør uten at det har noe stort å si i den store sammenheng, forså å gå tilbake til ikke-eksistens.
Sitat av Pyrotaka Vis innlegg
Hva er virkelig vits med å leve. Hadde alle på jorda død hadde det ikke skjedd noe mer. Hvorfor lever du? Er det fordi du ikke vil såre personer du bryr deg om? Hvorfor skulle du bry deg om hva de synes om deg når du er død? Er det religion som har påvirket oss til å fortsette å leve? Er det fordi du gjøre noe stort for verden?

Kanskje litt meningsløs tråd, men har noe vi gjør noe mening siden vi kommer til å dø uansett og menneskeheten kommer til å dø ut en eller annen gang
Vis hele sitatet...
Hva meningen med livet er har mange andre her svart godt på, så jeg vil ikke gå mer inn på det. Det som interesserer meg med den siste setningen din er at jeg følte akkurat sånn over en lengre periode. Jeg hadde lest en teori om at universet utvider seg som en boble og vil til slutt sprekke, får så å begynne alt på nytt. Hvis dette er sant, hva er så vitsen med noe som helst?

Du er inne på et nihilistisk livssyn, og det er du sannsynligvis ikke pga. en filosofisk overbevisning, men fordi noe hindrer deg i å ta nytte av den naturlige motivasjonen som ditt ubevisste skal vedlikeholde. Kort sagt foreslår jeg at du er ulykkelig. Du må finne ut hva som er kilden til din depresjon, kanskje gå til en psykolog. Klarer du å fjerne depresjonen trenger du ikke en grunn til å leve, fordi hva livet har å tilby er nok i seg selv
Klart selvmord er feigt... om du gir opp og trykker ned avtrekkeren, er det over for deg på sekunder. Er ikke du som sørger i årevis etterpå og lurer på hva u kunne kunne gjort for å hjelpe vedkommende ..
30 dager gametime på mw2. That's livin'. JOKING.
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Hva meningen med livet er har mange andre her svart godt på, så jeg vil ikke gå mer inn på det. Det som interesserer meg med den siste setningen din er at jeg følte akkurat sånn over en lengre periode. Jeg hadde lest en teori om at universet utvider seg som en boble og vil til slutt sprekke, får så å begynne alt på nytt. Hvis dette er sant, hva er så vitsen med noe som helst?

Du er inne på et nihilistisk livssyn, og det er du sannsynligvis ikke pga. en filosofisk overbevisning, men fordi noe hindrer deg i å ta nytte av den naturlige motivasjonen som ditt ubevisste skal vedlikeholde. Kort sagt foreslår jeg at du er ulykkelig. Du må finne ut hva som er kilden til din depresjon, kanskje gå til en psykolog. Klarer du å fjerne depresjonen trenger du ikke en grunn til å leve, fordi hva livet har å tilby er nok i seg selv
Vis hele sitatet...
Se for deg at du ser på planeten vår på så lang avstand at den kun ser ut som dette -> *

På * så finnes det flere milliarder av små organismer du ikke engang kan se i mikroskop. Blandt disse er det noen få matematikere og fysikere med andre, som hevder at universet er en boble i utvidelse som til slutt vil sprekke.

La oss innse det- det finnes noe som er større enn oss selv her i livet, og det er ikke alt en kan få svar på inne i sitt eget hodet her på denne planeten, om universet som er så uendelig stort at man egentlig ikke kan vite om ikke universet egentlig bare er uendelig, at det faktisk ikke finnes noe som er på "utsiden" uansett hva vi som lever på en rund planet må ha av virkelighetsoppfatning.

Men jeg har mye mulig feil jeg også, men poenget er at jeg mest sannsynlig har like feil som de fleste andre. Det er umulig å vite egentlig. Vi er alle feilbare mennesker, det gjelder også de største vitenskapsmenn. Teorier kan ofte fint motbevises bare det går lang nok tid.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 11. oktober 2011 kl. 09:13.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Vi er alle feilbare mennesker, det gjelder også de største vitenskapsmenn. Teorier kan ofte fint motbevises bare det går lang nok tid.
Vis hele sitatet...
Intill det blir gjort er det jo teorien som skal gå får å være reelt, den baserer seg jo på informasjon vi har tilgjengelig, ikke bare goodfeeltheist tåkeprat.
kanskje vi er på en åndelig reise og vi lever for å leke og lære? og når vi ikke er her i kropper er vi en helt annen form for energi hvis betydning er altfor vid for våre kroppslige sinn å fatte?
hmmmmm, nei, jeg tror meninga med livet er å være snille med hverandre!
Vitsen med å leve? Livet er fantastisk flott. Man møter ofte motgang i livet, noe alle gjør. Ellers synes jeg livet er fint. Prøve,feile,utvikle oss,jobbe,være sosial,drive med interesser, osv.
Meningen med livet er å føle glede. Uansett hva du gjør, er grunnen at du ønsker tilfredsstillelse på en eller annen måte, og da trekker man vel raskt konklusjonen at meningen med livet er å være glad?
Du går skole for en utdannelse, for at du skal kunne få en jobb du trives med når du er eldre, for at du skal trives. Altså være glad. Tenk på hva du gjorde sist, hvorfor gjorde du det? Mest sannsynlig kommer du fram til at du gjorde det fordi du ville bli "gladere" på en eller annen slags måte. Vitsen med livet er å være glad.
Har to nydelige lammeskanker som ligger og koser seg i ovnen med rødvin og grønnsaker, som jeg og kjæresten min skal kose oss med sammen med ett glass rødvin i kveld!

Det er god nok grunn til og leve!
Det sykeste er å faktisk sitte og tenke på egen eksistens, nykter eller påvirket, freaker meg ut anyday :S
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Jeg HATER når folk går rundt å spør "hvorfor lever vi?", "hva skjer etter døden?" og "finnes gud?" osv osv...

Jeg finner ut at hva som skjer når jeg dør - dagen jeg dør... Den dagen jeg dør, finner jeg ut om gud finnes... Jeg vil også finne ut av hva meningen med MITT liv en gan senere i livet.

Det er mitt livsmoto - Jeg finner ut av alt jeg trenger å vite, når jeg finner det ut.

Vitsen med leve er for meg ikke å gjøre noe spesielt stort eller bli rik. Men å gjøre noe som jeg nyter/elsker å gjøre, det er god nok grunn til å leve for meg
Vis hele sitatet...
Elsker å snakke om sånt, selv om det gjør meg sprø. Det er jo et interressant tema? Hva med universet? Hater du å snakke om det?

Men har tenkt over det et par ganger, men det er vel ikke noe endelig svar bak det, utenat vi har havnet her, bygget opp oss slik vi lever i dag, og utvikler oss

Kort oppsummert er jo livet: Våkne -> Jobb -> spise -> drite -> sove -> våkne osv.

Live your day as it should be your last, selv om det kanskje ikke er så lett alltid.
vel, ifølge søskenbarnet mitt er meningen med livet pannekaker... dette ble selvfølgelig nevnt under middag hos bestemor hvor (can u guess?) pannekaker ble servert
Sist endret av vangsfreaken; 16. oktober 2011 kl. 05:33.
Vitsen med livet er bacon, gaming og damer... (og n0rp, tæhæ)

Ontropic, dette er et dypt spørsmål og det er mange som har stilt det tidligere. Men hvis jeg skal si noe, må det være å dø. Det er ingenting annet som er helt sikkert i livet. Ellers så må det være å ha noe å fylle universet med.

(klokka er 5:30 på morran, dont hate me, hvis det hadde vært i normal tid så skulle jeg svart bedre ^^)
Sist endret av Eplegutten; 16. oktober 2011 kl. 05:34.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Jeg er veldig uenig med alle som sier at selvmord er feigt, og mener at dette er en veldig naiv tankegang. Hvis et menneske av ubestemte grunner virkelig ikke ønsker å leve mer, burde det være opp til den enkelte å faktisk avslutte livet sitt.

Derimot, som mange andre har kommentert, kan jeg ikke se for meg hvordan noe menneske ikke kan ha lyst til å leve i det hele tatt! Livet er en lang reise med en enorm mengde sanseinntrykk, følelser or tanker som bare venter på å bli utforsket, følt og tenkt. Bare disse i seg selv gjør livet verdt å leve, i alle fall for min del.
Semi Off Topic:


Noen som har diskutert/snakket om dette på hasj/sopp-tur ?
Sitat av Pyrotaka Vis innlegg
Du sier at opplevelsen er grunnen til å leve, men det kommer til å ta en slutt en eller annen gang. Så det ville ikke ha gjort noe forskjell om du aldri hadde blitt født eller om du dør imorgen
Vis hele sitatet...
Det gjør en forskjell for meg, her og nå. Hva som skjer etterpå kan ikke jeg gjøre noe med.
Snu heller spørsmålet. Hva er vitsen med å dø? Har du masse argumenter på hvorfor du skal leve.
Sitat av Pyrotaka Vis innlegg
Hva er virkelig vits med å leve.
Vis hele sitatet...
Kort sagt, Mus!
Det er de smaa tingene her i verden som gjor det vits aa leve
Sitat av Staggere Vis innlegg
Snu heller spørsmålet. Hva er vitsen med å dø? Har du masse argumenter på hvorfor du skal leve.
Vis hele sitatet...
For å slippe alle bekymringene?
Helt sykt at noen tenker så negativt om selvmord. Selv er jeg en av de som føler at det er mye meningsløst med den daglige, ukentlige, månedlige, ÅRLIGE syklusen; stå opp, jobb, spise, drite, sove osv.

Det livsnyterne inne her sier er at livet er verd det pga. alle sanseintrykkene og alle vennene/damene man møter/har. Selv virker det ikke til at jeg er så god med folk. Har mistet en del venner, selv om jeg fra min side prøver å holde kontakt, er mye alene, og har aldri vært i nærheten av å ha hatt dame. Har hatt god kontakt med mange jenter, men det går liksom aldri helt inn. Når man da sitter her helt alene, og følger denne evige syklusen med stå opp, jobb (....) sove, er virkelig da livet verd å leve.

Den eneste grunnen til at vi lever er jo for å reprodusere, og beskytte barna våre, akkurat som andre dyr. vi er bare så heldige/uheldige at vi har en godt utviklet hjerne. Når den hjernen ikke blir stimulert skikkelig får jo dette en enormt negativ innvirkning på humøret. Jeg er selv 18 år, og ungdomstida skal være den beste tiden i mitt liv? Vel, da ser det ikke særlig lovende ut. Ikke er jeg særlig glad i å dra på byen heller. Føler meg mistilpass, og må leve opp til et "press" om å skaffe damer, som jeg ikke når opp til, desverre :P

Så når man ser på disse fakta er det vel ikke mye vits i å leve sånn rent kynisk sett. Merkelig hvis noen ikke er enig i dette. Jeg er også svært bekymret for hva jeg skal bli i framtiden da jeg prøver, men ikke klarer å interessere meg for noe. Dersom jeg hadde tatt livet mitt hadde jeg ikke trengt å bekymre meg for noe, men kunne bare slappet av som død.

Grunnen til at jeg IKKE tar livet mitt er for det første pga familien (yngre søsken osv). Er dog litt usikker på om det faktisk og egentlig er etisk riktig å leve for noen andre, men nuvel. Den andre grunnen er fordi at jeg er 18 år, og sånn sett en liten drittunge enda. Føler ikke jeg har helt rett til å uttale meg for bastant om livet allerede nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
"Don´t part with your illusions. When they are gone you may still exist, but you have ceased to live".

Motiverer meg alltid når jeg er nede.
Sist endret av Darko; 20. desember 2011 kl. 02:37.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Walter White Vis innlegg
Jeg liker ikke folk som sier at selvmord er feigt!
Stapp en pistol i kjeften og kjenn på hvor vanskelig noe slikt
ville vært å gjennomføre.

Jeg tenker slik at dersom noen faktisk drar den så langt at de dreper seg selv, så har de trolig sine grunner for dette og vel så det. Man burde få være herre over sitt eget liv uten at du skal komme her å kalle dem feige.
Vis hele sitatet...
Hva vis du snur dette da?
Du har solgt alt grunnet gjeld o.sv. og du kan ikke låne penger fra noen.
Da blir det bra vanskelig å leve også.
Sitat av Pyrotaka Vis innlegg
Hva er virkelig vits med å leve. Hadde alle på jorda død hadde det ikke skjedd noe mer. Hvorfor lever du? Er det fordi du ikke vil såre personer du bryr deg om? Hvorfor skulle du bry deg om hva de synes om deg når du er død? Er det religion som har påvirket oss til å fortsette å leve? Er det fordi du gjøre noe stort for verden?

Kanskje litt meningsløs tråd, men har noe vi gjør noe mening siden vi kommer til å dø uansett og menneskeheten kommer til å dø ut en eller annen gang
Vis hele sitatet...
Det jeg lærte av ibogain-turen min var følgende: Menneskeliv har ingen mening. Menneskeheten har ingen mening. Det er bare egoet som vil at hver og en av oss skal være så veldig spesielle. Og når vi forsøker å tolke verden ut fra vårt eget perspektiv blir alt meningsløst.

Likevel, det finnes noe av verdi i verden, nemlig LIV i seg selv. HVA POKKER ER LIV??? Jeg er helt fascinert over at jeg har levd så lenge uten å legge merke til at LIV er helt magisk. Det kan ikke styres av oss. Det utvikler seg, endrer seg, kreerer og rekreerer. Alle har en bit av liv i seg, som gjør at vi kan ta del i dette, men vi må bli med som observatører og ikke forsøke å være dem som selv kreerer "liv". Hvis vi forsøker å styre livet i en ring rundt oss selv, blir vi ulykkelige.

Er veldig lett å se disse mekanismene for meg nå.
Hjernen kan bli uendelig stor, og universet er uendelig stort. Det kommer aldri til å bli funnet svar på alt, men vi får likevel svar på så mye. Lev litt hver dag, og ha det fett selvom det er en prøve om et par dager eller noe sånt. Gi litt faen og ha det gøy så skjønner du fort hvorfor man lever!
De små og store tingene! Men for min del fikk jeg det aller best når jeg fikk jobb i år etter endt ingeniørutdanning, da har livet åpnet seg opp til enda flere gleder og ting er lettere. Penger er viktig, gjør ting mye lettere. Og mange flere muligheter!
Penger er viktig
Vis hele sitatet...
Mange som syns dette, og mange som ikke. Penger kan ikke kjøpe deg meningen med livet akkurat, og vil heller ikke tro at det kan gjøre deg så veldig mye happier. Kan kanskje gjøre deg det hvis man er veldig materialistisk av seg :P
jeg har selv tenkt på og dø flere ganger, litt for mye vil jeg tro.. men grunnen til at jeg fortsetter, er fordi jeg vil oppleve nye ting, prøve nye ting, få barn. Alle dør, det er det eneste vi ikke kan unngå, jeg vil leve fult ut
Sitat av soulz Vis innlegg
Mange som syns dette, og mange som ikke. Penger kan ikke kjøpe deg meningen med livet akkurat, og vil heller ikke tro at det kan gjøre deg så veldig mye happier. Kan kanskje gjøre deg det hvis man er veldig materialistisk av seg :P
Vis hele sitatet...
Penger gir meg frihet til å gjøre flere ting, få flere opplevelser som jeg får utbytte av.

Om det er å kjøpe en splitter ny BMW, som jeg forøvrig har gjort :P Eller å kjøpe noe turutstyr for å dra ut i heia så er det det jeg mener. Gjør meg lykkelig! Men er nok glad i det matrialistiske ja!
Sitat av T.J Vis innlegg
Semi Off Topic:


Noen som har diskutert/snakket om dette på hasj/sopp-tur ?
Vis hele sitatet...
Snakker om det når jeg er helt balle. Det avhenger av hvilke personer jeg er med forsovet! Noen skjønner seg på sånt, og har en utviklet hjerne nok til å tenke langt, og da er det gøy. Andre bare fnyser det vekk, typisk PS3smokers (om du skjønner). Når du er psykisk stabil og ikke tenker på alt stress hele tiden, tar deg en J, slapper av ekstra mye. Så stimulerer det hjernen din til å tenke mye lengere og huske mye mer av den tingen du tenker på. Fordi du bryr deg kun om en ting. Dritheftig
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av Walter White Vis innlegg
Det finnes ikke noe bedre enn å leve, alt som kan oppleves, luktes, smakes, beskues, føles osv!
Jeg kunne fortsatt i det uendelige!

La meg heller snu på det hele, hva er vitsen med å ikke leve?
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg,men så akkurat i det jeg tenkte det,så slo tanken ned i meg,hva hvis det å være død er det som egentlig er vitsen??!!
Har INGEN planer om å ta selvmord.Venter heller til jeg er død av naturlige årsaker før jeg finner det ut.
Sitat av Pyrotaka Vis innlegg
Hva er virkelig vits med å leve. Hadde alle på jorda død hadde det ikke skjedd noe mer. Hvorfor lever du? Er det fordi du ikke vil såre personer du bryr deg om? Hvorfor skulle du bry deg om hva de synes om deg når du er død? Er det religion som har påvirket oss til å fortsette å leve? Er det fordi du gjøre noe stort for verden?

Kanskje litt meningsløs tråd, men har noe vi gjør noe mening siden vi kommer til å dø uansett og menneskeheten kommer til å dø ut en eller annen gang
Vis hele sitatet...
Uten liv er jo hele universet meningsløst! Derfor er livet senteret med universet... men dessverre føler de fleste seg som små meningsløse vesner her... det er veldig dumt. Du har livets magi min venn! TRO på deg selv, lag din egen verden og aldri føl deg liten eller sårbar.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Uten liv er jo hele universet meningsløst! Derfor er livet senteret med universet... men dessverre føler de fleste seg som små meningsløse vesner her... det er veldig dumt. Du har livets magi min venn! TRO på deg selv, lag din egen verden og aldri føl deg liten eller sårbar.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Utrolig hvor mye man kan få til på kort tid om man går inn for det. Det viktigste i livet etter min mening er å finne noe man virkelig brenner for og dyrke det. Resten av tiden bør brukes på å gjøre verden lysere for de rundt en.
Vitsen med å leve?
Vel, personlig lever jeg for å kunne erfare mest mulig nytelse, Enten det er I form av en heftig diskusjon om diverse filosofiske konsepter, om det er humor, sex eller bare en god middag.

Men det er jo opp til individet, Så jeg tror neppe du vil få et ensforming svar på dette.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Uten liv er jo hele universet meningsløst! Derfor er livet senteret med universet... men dessverre føler de fleste seg som små meningsløse vesner her... det er veldig dumt. Du har livets magi min venn! TRO på deg selv, lag din egen verden og aldri føl deg liten eller sårbar.
Vis hele sitatet...
Veldig uenig. Livet vårt har ingenting i det heletatt med mening å gjøre. Livet vårt er som bakterier. Vi er bakterier som har manifestert oss på en planet, og vi har klart oss godt. Vår mening har absolutt ingenting å si, og når vi dør ut så blir ikke vår eksistens å ha hatt noe å si på verden i det heletatt.
Sist endret av Dongerino; 22. desember 2011 kl. 08:20.