Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7402
Heihei, er en gutt på 17 som veeldig gjerne vil ta en tattoovering. Har tenkt å ta den på underarmen, og på venstre side ettersom det er der hjertet ligger. Jeg vil den skal ha en betydning, altså, symboliserer noe eller lignende, men er veldig usikker på hva. Har tenk på engel, som kan "passe" på meg og "holder onde ånder borte", eller skrift med 2-3 ord. Har også tenk på ett eller annet som symboliserer det å starte helt på nytt. Mistet alt jeg eide i en brann for noen år siden. Men er veldig usikker. Noen som har forslag? :-) Evnt. linker?
Hva med en spillmeny med "New game" markert på?


Men den holde onde ånder borte, er du kristen? Isåfall kan du jo ta et par ord fra bibelen, enten på latinsk eller noe?
Fant denne som stod markert som "Protect us from every evil." (Skal vist være et værs i bibelen elns)

Spirit of our God, Father, Son, and Holy Spirit, Most Holy Trinity, Immaculate Virgin Mary, angels, archangels, and saints of heaven, descend upon me. Please purify me, Lord, mold me, fill me with yourself, and use me. Banish all the forces of evil from me, destroy them, vanquish them, so that I can be healthy and do good deeds. Banish from me all spells, witchcraft, black magic, malefice, ties, maledictions, and the evil eye; diabolic infestations, oppressions, possessions; all that is evil and sinful, jealousy, perfidy, envy; physical, psychological, moral, spiritual, diabolical ailments. Burn all these evils in hell, that they may never again touch me or any other creature in the entire world. I command and bid all the powers who molest me by the power of God all powerful, in the name of Jesus Christ our Savior, through the intercession of the Immaculate Virgin Mary to leave me forever, and to be consigned into the everlasting hell, where they will be bound by Saint Michael the archangel, Saint Gabriel, Saint Raphael, our guardian angels, and where they will be crushed under the heel of the Immaculate Virgin Mary.

Kanskje du kan dra ut en setning av dette?

Beklager om dette var det fattigste forslaget du har hørt.
Sist endret av Bruskork1; 1. juli 2011 kl. 03:00.
Trådstarter
Alle forslag er gode :-D nei, er ikke spesielt kristen egentlig. Men noe som kjennetegner meg er at jeg er veldig glad for at kristendommen er dominerende i Norge! :-) Jeg er veldig nordmann, er imot blandinger og mener norge bør ta vare på tradisjoner osvosv. Kanskje er det også en ide, hmm...
Men ja, ikke dumt det du skriver der! Selv om jeg ikke er veldig kristen er det jo på en måte noe med kristendommen som fenger meg. Synes det er greit å tro værtfall litt på noe, framfor å ikke tro i det heletatt :-) Så å trekke ut noe fra det der er ikke dummen nei! :-) Tusen takk for tips!
Du mistet alt i en brann? Hva er da mer treffende enn en føniks?

Ifølge sagnet lever Føniks imellom 500 og 1 000 år. Mot slutten av livsløpet flyr den til den hellige byen Heliopolis, hvor den bygger et reir av myrra i tempelet til solguden Ra. Ved soloppgang antennes reiret av gløden til morgenrøden, og både reiret og fuglen brenner kraftig og blir til aske. Fra denne asken gjenoppstår Føniks som en ung, ny fugl, som stiger høyt opp på himmelen.

Det fullendte symbol på en ny start, en god start.

http://1.bp.blogspot.com/-h_EE3UJVMyY/TbWkrLLZzII/AAAAAAAACFY/LmzEUwdeaCY/s320/Phoenix-Ashes.jpg
Denne er litt vanskelig å få som tatto, men se deg rundt.

http://tribal.tattoospicture.us/wp-content/uploads/2011/04/tribal-phoenix-bird-tattoo.jpg
Støtter forslaget til Drachir!

Hvis ikke, kan du dra inn til nærmeste tattooverings sjappe, å spørre om hjelp der. De har ofte mange gode idèer for slikt.
Sitat av Lktheman Vis innlegg
Jeg er veldig nordmann, er imot blandinger og mener norge bør ta vare på tradisjoner osvosv. Kanskje er det også en ide, hmm...
Vis hele sitatet...
Hva med et solkors? Det er jo ganske stilig.
Mitt tips til deg er ; Ikke tattover deg.
Dette er noe du ganske så sikkert skal bære på kroppen resten av ditt liv,det er derfor litt greit å finne ut selv hva du vil ha og hva som betyr noe for deg,alt trenger ikke bety noe heller husk det,mange flinke artister der ute som vet hva dem driver med.

Vil ikke komme med noe moralpreken, men du er 17 år og når du blir eldre er dette noe du lett kan angre på,gå litt i deg selv.. finn ut hva du liker,evt hva som betyr mye for deg og forklar dette til han som tattoverer deg så skal du nok se han kommer på noe bra.

Men, om du vil ha min personlige mening, så skal jeg si meg enig som nevnt ovenfor at en føniks er en meget god start på første tattovering. Er selv stor fan av "japansk-stil" og har en "sleave" som går fra brystet til albuen.

Det jeg liker med denne japanske stilen er at den er lett og bygge på om du vil ha mer, og kan lett bli et fantastiskt kunstverk på kroppen din,vil du ikke bygge på så kan de lett fikse med skygger og diverse småting rundt som gjør den flott og se på alene.
Ta og sjekk ut litt forskjellige stiler og finn ut hva du liker og kunne tenke deg selv,masse bilder på internett.

Håper det hjalp litt på veien,en tjeneste kan du gjøre meg; Kom for guds skyld ikke ut av den sjappa me en liten tribal på underarmen

Ha en fin dag og ei flott helg!
Tok en tattoo selv på polentur når jeg var 16 i en møkkete bakgate. Moro det, angrer ikke.. Den er der og kommer alltid til å være der.. Minner..!
http://www.tattoo22.com/armtat12.jpg
Trådstarter
Mange gode tips hær, en føniks var slettes ikke dumt! det skal jeg vurdere, få litt inspirasjon på fra bilder osv :-)

Skal love dere alle, jeg kommer aldri ut fra ei sjappe med noe tribal! :-D synes det er veldig stygt, ut uten mening. Kun kunstverk, men jeg vil ha noe dypere, noe som betyr noe som jeg ikke kan/vil angre på, og dermed tattovere det :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lktheman Vis innlegg
Heihei, er en gutt på 17 som veeldig gjerne vil ta en tattoovering. Har tenkt å ta den på underarmen, og på venstre side ettersom det er der hjertet ligger. Jeg vil den skal ha en betydning, altså, symboliserer noe eller lignende, men er veldig usikker på hva. Har tenk på engel, som kan "passe" på meg og "holder onde ånder borte", eller skrift med 2-3 ord. Har også tenk på ett eller annet som symboliserer det å starte helt på nytt. Mistet alt jeg eide i en brann for noen år siden. Men er veldig usikker. Noen som har forslag? :-) Evnt. linker?
Vis hele sitatet...
det første eg leste var heihei, er ein gutt på 17 år som vil ha takko xD
Vet ikke helt vilket land, men i noen gamle kulturer nede i Asia og Afrika (sør amerika?) så har mange av stammene der spesifikke tatoveringer som hjelper til med å holde onde ånder borte og fungerer som et slags skjold, sett det på discovery :P
Mange av dem er ganske kule samtidig som de har betydning
Sist endret av CelphCrowned; 17. juli 2011 kl. 00:03.
Du kan jo inkludere noe norrønt/viking aktig i tattoveringen din. Hvis du er skikkelig ola nordmann og i tillegg er religiøs og er interessert i symboler er det en hel haug forskjellige myter, historier, symbolikker og lignende i norrøn mytologi du kan velge i. Er litt fan av å ta en tradisjonrik tatovering, Maori folk kler de tradisjonelle maori tattoveringene, indere kler hindu symbolikk, indianere har sin egen greie osv osv, DA er det kult, hvis du tar noe som er i samsvar med din egen kulturarv, da kan du finne noe som ikke alle andre har hvis du leter lenge nok, og det kan bety noe både for deg som person og for deg som nordmann
Siden det her er postet i graffiti-forumet så vil jeg foreslå navnet ditt i wildstyle?
Inspirasjon hentet av DonTomaso & Drachir


http://i52.tinypic.com/3581ch2.jpg
Eller initialene dine!
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Tanken har ikke slått deg at om du må spørre en haug med ukjente mennesker på et forum etter en tattovering som skal bety noe, så er du ikke klar for det?

Selv om jeg må si at en føniks var et meget godt forslag mtp omstendighetene.
Når du er 17 år er du fortsatt veldig ung, og smaken din vil forandre seg veldig. Så du må huske på at underarmen er en veldig synlig plass, og at dette er noe du må bære med deg resten av livet. Jeg vil anbefale deg å tattovere deg en plass som ikke vises så godt, og å finne ett veldig bra studio og ikke en plass i Syden eller noe sånt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Saape Vis innlegg
Når du er 17 år er du fortsatt veldig ung, og smaken din vil forandre seg veldig. Så du må huske på at underarmen er en veldig synlig plass, og at dette er noe du må bære med deg resten av livet. Jeg vil anbefale deg å tattovere deg en plass som ikke vises så godt, og å finne ett veldig bra studio og ikke en plass i Syden eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Mulig han fortsatt er ung osv, jeg er selv 18 år og har et par tattoo's. Tok en tribal på ryggen (For fun..I spania!) da jeg var 15, angrer ikke et sekund, for det blir et minne Har også etternavnet mitt på underarmen (Tatt i Florida), ville at det skulle være synlig, derfor jeg tok den der. Kan jo hende han VIL at folk skal se den litt oftere enn å bare ha den bortgjemt et sted der hvor verken han eller andre ser den så ofte.. Min neste skal være smiley på stortåa liksom x)
Men føniks hørtes ut som noe veldig bra Husk husk, selvom du er i syden, så er det ikke farlig å ta det der, bare se alle andre som går rundt der og bor der som er fulle av tattoo greier. Bare finn det riktige stedet før du får nåla i deg