Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 787
Lurte litt om det er lov å bruke musikk som du laster ned ifrå NRK Urørt i egne videoar å vise fram ?
Leste om att musikk som ligg på NRK Urørt ikkje er ''musikkbransje''-musikk ?
Jeg tror nok de som har laget musikken ville likt å vite om det
Sist endret av Turbokalven; 6. september 2009 kl. 00:08.
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
Jeg tror nok de som har laget musikken ville likt å vite om det
Vis hele sitatet...
Uhm, kansje det. Anna informasjon her ?
Alt som er laget av andre enn deg selv er eksplisitt dekket av åndsverkloven.
Du bør uansett sende en mail å spørre om godkjennelse, dersom du skal vise det offentlig.

Samme om det er en treåring som har tegnet en tegning, eller et plateselskap som har produsert en CD.
Såvidt jeg vet har de som har laget musikken copyrighten før de har solgt den til noen andre.

Men jeg tror mange av de som lager musikken ville være positive til at du bruker musikken hvis du spør først.
vil tro at de som ligger på urørt bare vil syns det er fint hvis noen liker musikken deres så mye at de vil bruke den i videoer, selvfølgelig så skal du uansett ta kontakt med de og spørre, noen kan kreve betaling også.
Er ikke slik at selvom de kun er på nrk urørt så kan du gjøre hva du vil med deres musikk.
Det er heldigvis noe som heter for åndtverksloven
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
Såvidt jeg vet har de som har laget musikken copyrighten før de har solgt den til noen andre.

Men jeg tror mange av de som lager musikken ville være positive til at du bruker musikken hvis du spør først.
Vis hele sitatet...
Ok. Den er grei Men korleis skal eg få tak i mailaddresa ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg var på andre enden av en lignende sak og synes det var veldig fint at en gruppe elever ved en folkehøyskole spurte om lov før de brukte noe av musikken min fra urørt.

Send en mail til NRK urørt og angi hvilken video og tidspunktet sangen du er interessert i spilles i videoen, så vil de nok gi deg kontaktinformasjonen til artisten.
Sist endret av Dodecha; 6. september 2009 kl. 02:31.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg var på andre enden av en lignende sak og synes det var veldig fint at en gruppe elever ved en folkehøyskole spurte om lov før de brukte noe av musikken min fra urørt.

Send en mail til NRK urørt og angi hvilken video og tidspunktet sangen du er interessert i spilles i videoen, så vil de nok gi deg kontaktinformasjonen til artisten.
Vis hele sitatet...
Ok. Den er grei.