Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1020
Hei. Jeg fikk en idé om å sette kameraet mitt (Canon 7D) oppå et longboard. Vil dette fungere som et slags slide til kameraet så jeg får veldig fine "shots" med kameraet. Fant ut dette etter jeg merka hvor stødig longbord var og sånt.

Selvfølgelig: må nok ha to planker hvis jeg skal ut i litt røft terreng? La oss si at jeg har en stein og setter plankene oppå den, så vil jeg få en slags kran-effekt? Dette må jeg prøve!

Ideer/tips/innslag, folkens?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, sett to longboards vedsidenav hverandre og skru dem fast i hverandre og lag ett mount til en tripod så funker det nok bra.
Det funker, jeg har selv laget et eget "skateboard" dolly ting. Og som du sier, så må du ha noe helt flatt og fint å rulle på.
Du bør også ha et tripod hode eller en tripod oppå som nevnt over. Gir flere muligheter Lykke til, og gjerne last opp noe bilder eller noe så vi kan se hvordan du løser det!
Sist endret av random36598; 28. april 2012 kl. 11:17.
Fungere fint om du har et rett og fint underlag (plater av treverk osv fungerer kjempefint), eneste problemet jeg hadde var å holde en konstant fart gjennom hele scenen
det bør funke bra, men bruk litt gummi/skumgimmi mellom alle foringer og koblinger. Dette vil motvirke vibrasjoner. Om du er skikkelig crazy kan du lage en "steadicam" som sitter festet via en gimball/universalledd så uansett hvilken helling/bakke/dump så vil kameraet alltid være i vater. Dette gir smoothe shoots gjennom luften.