Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1229
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hei og Hopp

Har nå skaffet meg en god gammel IBM Intellistation Zpro, grunnet det awsome kabinettet :P

PC'en vi bli oppgradert til våren med helt nå hw og komplett vankjørling, og i den anledningen trenger jeg plass til radiatorene, så da tenker jeg og modde toppen og bånnen til og passe med 2stk 360 radiatorer. Tenker type denne her i toppen, men synets ikke den passer med pc'en,
noen som vet om noen andre sider som selger slike?

jeg kommer også til og bytte ut alle viftene med rødlysene vifter, og sette kaldkatode inne pc'en,

samt og lakere kabinettet invendig.

noen som har noen andre forslag til casemods???
bør helst ikke vere vanskelige

legger ved noen bilder av pc'en til slutt

http://www.langvann.com/?viewt=19619136566004

http://www.langvann.com/?viewt=2210160396709

http://www.langvann.com/?viewt=7892370125759
Kutt et hull i siden og sett inn pleksiglass. Skal ikke være så alt for vanskelig. Skal selv gjøre dette i løpet av helga eller neste uke
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
Kutt et hull i siden og sett inn pleksiglass. Skal ikke være så alt for vanskelig. Skal selv gjøre dette i løpet av helga eller neste uke
Vis hele sitatet...
et hull i sida vil etter min mening ødelegge den clean looken som er på kabinettet :/ men har vert inne på tanken
Tja, fronten ser jo ut til å være et ypperlig sted å fylle med lysdioder.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Tja, fronten ser jo ut til å være et ypperlig sted å fylle med lysdioder.
Vis hele sitatet...
notert

kommer i hvertfall noen lysende vifter der
Du ønsker ikke å ødelegge den cleane looken med plexiglass, men er villig til å stappe den full av kaldkatodet og røde ledlys? Oh, the irony
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle Vis innlegg
Du ønsker ikke å ødelegge den cleane looken med plexiglass, men er villig til å stappe den full av kaldkatodet og røde ledlys? Oh, the irony
Vis hele sitatet...
ser den, men vil tro at med et vindu vil du få en helt annen look en med katoder og led,


men er det ingen som vet om noen andre steder man får kjøpt viftegriller til 360rads?
Ville laget ny front jeg... liker den ikke som den er nå for å være ærlig :P

Skal du gjøre noen skikkelig modifikasjoner kan du jo sparkle hele fronten, og skjære ut et hull til ei fancy vifte. Ville også lakkert innside av kabinettet, eventuelt lage et lite vindu så du kan beundre hardwaren på innsiden (kan bli veldig fint med et vindu om du får ryddet kablene og montert noen svake dioder til stemningslys)

Du kan jo også lage nye kabinettføtter/kabinettbunn. Ta ei plexiplate og lim fast under kabinettet som du setter noen dioder i så den lyset. Åsså kan du lage noen kabinettføtter av børstet aluminium som du lakker i samme farge som resten av kabinettet.

Lykke til masse som kan modifiseres, det gjelder bare å bruke fantasien
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
jeg lurer nå på om jeg skal benytte meg av uv aktive komponenter, vil jeg se uv lyset fra feks denne? hvis jeg sette inn denne i tilleg?
Sist endret av Frufsa; 27. oktober 2011 kl. 08:55.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
jeg lurer nå på om jeg skal benytte meg av uv aktive komponenter, vil jeg se uv lyset fra feks denne? hvis jeg sette inn denne i tilleg?
Vis hele sitatet...
uv-lys vises veldig dårlig kontra rødt så jeg tror at du må droppe en av delene
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av haakon466 Vis innlegg
uv-lys vises veldig dårlig kontra rødt så jeg tror at du må droppe en av delene
Vis hele sitatet...
vell, uv lyset vil i hvertfall lyse ganske bra opp uv aktive komponenter, det er grunnen til at jeg skal ha det, men spm'et var om det vil bli et lilla sjer på rød lyset, eller om det ikke vil synets i heletatt
Her er en god radiator http://specialtech.co.uk/spshop/cust...pid-11875.html

Du har virkelig ikke bruk for 2 stk 360mm radiatorer, med mindre du skal kjøre 4x gtx 580. En 360mm klarer helt fint å kjøle en kraftig GPU (590,6990) + CPU.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
vell, uv lyset vil i hvertfall lyse ganske bra opp uv aktive komponenter, det er grunnen til at jeg skal ha det, men spm'et var om det vil bli et lilla sjer på rød lyset, eller om det ikke vil synets i heletatt
Vis hele sitatet...
da skal jeg i vertfall teste det etter jul engang når jeg får ny pc!