Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3529
Hei! Det er en fyr som skylder meg penger (kjøpte felger av meg som jeg sendte til han)
Har dere noen morsomme tips til å plage han litt?
Han bor langt fra meg, men har 3 tlf nr + e post adresse til han.
Han eier også et enkeltmannsforetak (graving og transport)
Ringer han ofte (han tar ikke tlf)
Ber om penger på vips (øker 50kr dagen)
Det er ikke snakk om mye penger ca 1000. Men han skal ALDRI slippe unna.
1000 takk for svar!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Ikkje oppfør deg som idiot. At du har krav på penger gir deg ikkje rett til å opptre som ein dass. Send inkassovarsel. Om han ikkje svarer tar du saka til forliksrådet.

Har du ikkje nok dokumentasjon til å ta det til forliksrådet? Sorry mac, vink farvel til pengane.
Om handelen ble gjort gjennom FINN eller lignende bør du i hvert fall rapportere han slik att det blir vanskeligere for han å svindle andre i fremtiden.
Gjorde muntlig avtale på telefon. Felgene ble aventert på finn.no.
Vil ikke gjøre noe som han kan anmelde, men for 1000 kr må han plages litt!
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hjelpemann Vis innlegg
Gjorde muntlig avtale på telefon. Felgene ble aventert på finn.no.
Vil ikke gjøre noe som han kan anmelde, men for 1000 kr må han plages litt!
Vis hele sitatet...
Han skylder deg penger og du vil "plage han litt"? Ta det til inkasso eller dukk opp på arbeidsplass/hjemme hos han og krev å få tilbake penga.
Vi bor ca50 mil fra hverandre, så alt må skje på nett og tlf ( i første omgang)
Har ikke sansen for offentlige instanser (så det blir ikke anmeldelse)
Regner pengene som tapt, men vil gjerne plage han litt!
Sitat av Hjelpemann Vis innlegg
Regner pengene som tapt, men vil gjerne plage han litt!
Vis hele sitatet...
...Så du bryr deg egentlig ikke om pengene?
Joda jeg bryr meg om pengene! Ville stoppe med å plage hvis pengene kom! Men godta ikke at noen svindler meg! (I mitt hode er det rett og rimelig å plage han) Men pengesum er for liten til å organisere noe annet...
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meld ham inn i Samlerhuset, så får han tilsendt mynter og dritt resten av livet. De folka bryr seg ikke om at han ikke vil ha noe abonnement. De fortsetter å sende.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hjelpemann Vis innlegg
Joda jeg bryr meg om pengene! Ville stoppe med å plage hvis pengene kom! Men godta ikke at noen svindler meg! (I mitt hode er det rett og rimelig å plage han) Men pengesum er for liten til å organisere noe annet...
Vis hele sitatet...
Pengesummen er for liten sier du, men jeg tror du lager unnskyldninger for deg selv for å ikke gå til skritt for å få tilbake penga. Du sier at du ikke godtar at noen svindler deg, dog virker det som at det er akkurat hva du gjør når du gjentar det cringy mantraet ditt "plage litt.." gang på gang. Det burde ikke handle om størrelsen på summen, men heller prinsippet om å ikke godta å bli svindlet (som du sier selv..).
Samlerhuset notert! Liker slike tips! Litt himor + litt jævelskap!
skriv en kommentar under hans navn på erik ribsskog sin blogg!! Under hans fulle navn gjerne med mailadresse og tlf nummer!!
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er han relativt ung kan det være forløsende å kontakte foreldrene hans.
Hvis du ringer han veldig ofte, og han vet at det er du som ringer så er det sikkert ganske plagsomt allerede!

Det er dog rimelig plagsomt for deg også å holde på med tlf terror.. meld fra til finn.no, send inkasso og meld han inn i diverse greier
Eller bare gi faen og vær glad for at du fikk ryddet i boden..
Sitat av Hjelpemann Vis innlegg
Samlerhuset notert! Liker slike tips! Litt himor + litt jævelskap!
Vis hele sitatet...
Fortsett sånn her så er det du som blir anmeldt til slutt.

At du ikke ønsker å anmelde får det til å høres ut som det er en annen side av denne saken også.
Og jeg må bare få si det, du virker fryktelig barnslig. Hvem poker bruker tiden sin på å plage andre folk og å melde de på abbo ementer osv?

Sitat av G86NO Vis innlegg
send inkasso og meld han inn i diverse greier
Vis hele sitatet...
Stifte gjeld i andres navn pluss å gjøre bestillinger i andres navn, det må være tidenes dårligste råd.
Og sende inkasso? Kjøpsavtalen var muntlig, lykke til..

Sitat av Hjelpemann Vis innlegg
Joda jeg bryr meg om pengene! Ville stoppe med å plage hvis pengene kom! Men godta ikke at noen svindler meg! (I mitt hode er det rett og rimelig å plage han) Men pengesum er for liten til å organisere noe annet...
Vis hele sitatet...
Forbannet KP knapp, du skulle definitivt ikke ha KP fra meg. Du godtar jo svindelen ved å ikke gjøre noe, denne trakasseringen du planlegger er ikke "å gjøre noe".
Sist endret av random105675; 9. september 2018 kl. 22:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er noe som ikke stemmer her, måten du sier 1000 kroner for noen felger som ble solgt over telefon og du har sendt disse felgene 50 mil. frakten må jo koste like mye som felgene, og felger for 1000 kroner er ikke verdt det.

Hvis du ikke har noe som helst dokumentasjon på handelen (dvs meldinger, eposter, betalingskvittering i nettbank) så er det egentlig din feil, når du sender fra deg noe uten å ha fått penger, eller sendt på postoppkrav.

Å ringe han er en ting, men bruker du personlig info til å melde han inn i organisasjoner så er det en form av identitetstyveri, som kan gå mer utover deg enn de 1000 kronene.
Itillegg til samlerhuset er det jo masse vitaminer, bøker, barberhøvler og slik du kan få i posten om du gir opp nr om epost. Han trenger ikke betale for dem om han sender dem tilbake, men det er jo allikevel utrolig irriterende med slike abonnement.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestill pizzaer til han
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bestill pizzaer til han
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.ph...ighlight=pizza
Det er 1000kr, ingenting å oppføre seg dustete over.
Oppfører du deg først dustete så husk at det kan slå tilbake på deg.
Du fremstår sikkert som ekstremt useriøst ovenfor personen det gjelder når du holder på slik du gjør også.
Hadde det vært meg i hans situasjon, så hadde jeg faen ikke giddi å betale deg jeg heller.
Hvorfor har du i det hele tatt sendt felgene uten at du har mottat noen form for betaling?

Lukter jo svindel før du i det hele tatt har sendt de avgårde.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tester alltid med mailbait om jeg skal teste en mailboks, dette til info. Anbefaler kun til eget bruk, og ikke for å plage noen som helst, det er på ingen måte lov.