Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1541
Jeg har en Samsung Galaxy S3 Mini som nå er blitt noen år gammel (rundt 4-5 år).
Problemet som nå har oppstått er at batteriet det siste halve året er blitt tykkere og tykkere, og nå til det punkt hvor det er umulig å få det på plass igjen.

Jeg har derfor presset det på plass ved hjelp av tape.

Mitt spørsmål er da:

- Er dette potensielt brannfarlig? Er det noen risiko forbundet med dette, som at batteriet f.eks. Kan eksplodere eller begynne å brenne?
Sist endret av Who?; 30. mai 2018 kl. 12:42.
Hvis batteriet eser ut er det på tide å umiddelbart slutte å bruke det og skaffe et nytt. Det er gasser fra den kjemiske prosessen som eser ut, og batteriet har en "fail-safe" som lar gassene forbli inne i batteriet - fremfor å bli til en energirik ildkule.

Skru av mobilen, ta av batteriet, og for all del ikke lad det opp (med mindre du liker brann). Behandle batteriet forsiktig, ettersom inneholdet i batteriet kan antennes av fuktighet i luften, så du ønsker ikke noe hull på det. Når du har fått det ut, bruk litt elektrikerteip til å teipe over kontaktene på batteriet så du ikke risikerer at de kortsluttes med et uhell. Så er det bare å lagre det et trygt sted, helst tørt og kaldt, og langt unna brennbare ting, inntil du får levert det inn.