Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1713
Hei! Er på ferie med dama i Norge. Hun har prestert å glemme PIN til mobilen. Hun er flyttet fra Chess til Telia. Noen som vet om det :

1) Er mulig å få oppgitt PUK over disk ved å legitimere seg?

Eller

2) Er mulig til å bytte mobilselskap på dagen over disk og beholde gammelt nummer?

3) Andre løsningsforslag?
Ring Teleselskapet og hør om de har en løsning. Jeg mener å huske at ihvertfall onecall pleide å vise PUK når en var innlogget på mine sider.
Ihvertfall, ring dem og hør!
Logg inn på mine sider, der står puk.
Sist endret av Kjelldriver; 22. juli 2018 kl. 20:20.
Trådstarter
I og for seg fornuftige svar fra dere begge. Problemet er at hun ikke opprettet min side hos Telia etter at hun ble flyttet fra Chess. Skal man opprette ny bruker er eneste mulighet via en engangskode til mobilen som er låst....
Sist endret av Beron; 22. juli 2018 kl. 20:38. Grunn: Skrivefeil
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Beron Vis innlegg
I og for seg fornuftige fra dere begge. Problemet er at hun ikke opprettet min side hos Telia etter at hun ble flyttet fra Chess. Skal man opprette ny bruker er eneste mulighet via en engangskode til mobilen som er låst....
Vis hele sitatet...
Ring support i åpningstida.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ring support i åpningstida.
Vis hele sitatet...
Hadde et lite håp om at noen kanskje visste. Skal ut på en transportetappe i morgen tidlig. Alternativ rute som er en del mil lengre går forbi en teliaforhandler. Kan man få PUK over disk hos forhandler velger vi den ruta, ellers ikke.
Er jo bare å opprette "Mine sider" nå, og deretter finne PUK. Enten må du bruke BankID eller få passordet tilsendt på mail.

Krever sef internett-tilgang da.
Sist endret av ivar_oslo; 22. juli 2018 kl. 21:14. Grunn: Staveleif
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er jo bare å opprette "Mine sider" nå, og deretter finne PUK. Enten må du bruke BankID eller få passordet tilsendt på mail.

Krever sef internett-tilgang da.
Vis hele sitatet...
Kan ikke registrere ny Teliabruker med bankid, må få engangspassord til mobilen og mobilen er låst.

E-postadressen dama hadde når hun var chesskunde har ikke blitt med over til Telia.

Håpet mitt er å kunne få PUK over disk hos en teliaforhandler i morgen, men hadde vært en fordel å vite om det var mulig før vi eventuelt kjører en solid omvei i morgen. Starter grytidlig, så ikke mulig å spørre forhandler/kundeservice før vi starter.
Da synes jeg det er bedre å gjøre som Vidarlo sier: Ring kundeservice i åpningstiden. Da kanskje du slipper en bomtur til telebutikken.

Kundeservice Telia Norge åpner kl 8. Tldf: +47 924 05 050

Fant forresten disse linjene på Telia.no sine FAQ sider om PUK:


I Telia-butikker ved fremvisning av legitimasjon

Via kundesenteret (mot kontrollspørsmål, enkelte begrensninger gjelder)
Sist endret av ivar_oslo; 22. juli 2018 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Løsningen her er å gå innom butikk og fremvise legitimasjon, eller kontakte kundeservice og få PUK derfra. Det er ikke lenger slik at det er vanskelig å uthente PUK. Både telefon 924 05050 og chat på telia.no åpner 08:00 i morgen.
Kontakt kundeservice og oppgi person nr abonnementet står på så får du PUK kode